کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


آموزشهای بهداشتی دهان و دندان:


تحقیقات جدید، گروههای مختلف سلامت دهان و دندان را فرامیخوانند تا به والدین خطر استفاده همزمان کودک و والدین از قاشق مشترک را هشدار دهند. این مطالعات مصادف شده است با جدیدترین گزارش مرکز اطلاعات مراقبت اجتماعی و سلامتی که نشان میدهد در انگلستان تقریبا 26000 کودک 5 تا 9 ساله، در سال 2013 – 2014 به علت پوسیدگی دندان در بیمارستان پذیرش شده اند. این رقم در سال 2011 به 14 درصد افزایش یافت که طبق نظر کالج رویال دانشکده دندانپزشکی جراحان، نقطه بحرانی می باشد. اکنون درمانگران دهان و دندان هشدار میدهند که اگر میخواهیم اقدامات پیشگیرانه موفقیت آمیز باشد، سلامت دهان و دندان کودکان باید از خانه آغاز شود و والدین و مربیان در این زمینه به کودک آموزشی جامع بدهند. محققان میگویند اولین گروهی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مادران باردار هستند. مطالعات اولیه، رفتارهای منجر به انتقال احتمالی باکتریهای دهان از مادر به کودک را بررسی کرده بود. با در نظر گرفتن این حقیقت که عادات سلامتی نقش مهمی در پیشگیری از شایعترین بیماریهای دهان و دندان دارد، آموزش بیمار با تاکید بیشتر بر چگونگی جلوگیری از انتقال باکتریها از مادر یا مراقب به کودک در حین غذا دادن، بسیار لازم است.
در  این تحقیقات، توجه مادران به سلامت کودک ارزیابی شده است. برای این کار از پرسشنامه ای استفاده شده است که آگاهی از رفتارها و مسائل مربوط به سلامتی مانند استفاده از قاشق مشترک با کودک، بوسیدن لبهای کودک، مسواک زدن مادر، سیگار کشیدن، سن و میزان تحصیلات را مورد بررسی قرار میدهد. در بین این مادران 11 درصد معتقد بودند که باکتریهای دهان نمیتوانند از مادر به کودک منتقل شوند. متداولترین اقدامات مربوط به انتقال باکتریها از دهان مادر به دهان کودک بوسیدن لبهای کودک (38 درصد) و استفاده از قاشق مشترک در هنگام غذا دادن به کودک (14 درصد) بود. تحقیقات گزارش کردند رفتارهای مربوط به انتقال باکتریهای دهان و بهداشت دهان و تغذیه در سبب شناسی پوسیدگی دندانی در نونهالان مهم هستند. در نتیجه محافظت از نوزادان و نونهالان در مقابل انتقال باکتریهای دهان، برای بهداشت دهان آنها امری حیاتی به شمار می آید. سازمان جهانی بهداشت توصیه ها و دستور العملهای متعددی در مورد سلامتی برای مادران منتشر کرده است. به علاوه کاهش باکتریهای دهانی خود مادران نیز انتقال باکتریها به کودک را به حداقل رسانده و بنابراین خطر پوسیدگی دندان را کاهش میدهد.
تنها والدینی که پوسیدگی فعال دندانی دارند، باکتریهای استرپتوکک موتانس (Streptococcus mutans) را از طریق بزاق میتوانند انتقال دهند. فیونا سندم رئیس انجمن درمانهای دندانپزشکی بریتانیا معتقد است که تیمهای دندانپزشکی باید بر این واقعیت تمرکز کنند که انتقال بیماری لثه و باکتریهای عامل پوسیدگی دندان، مسئله ساز هستند در حالی که اغلب هر دو مورد اغماض قرار میگیرند. او میگوید: مطالعات بسیاری درباره انتقال باکتریهای عامل پوسیدگی از مادر به کودک صورت گرفته است. متهم اصلی آن استرپتوکوک موتانس است که از طریق بزاق میتواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود بنابراین استفاده از ظروف مشترک، فوت کردن غذای کودک و حتی بوسیدن دهان کودک همه میتوانند موجب انتقال این باکتری شوند. باید این خطرات را که به ویژه در دوران بیرون زدن دندانهای شیری، کودک را آسیب پذیر میکنند به والدین آموزش داد. 
فاکتورهای متعددی علاوه بر انتقال بزاق، در پوسیدگی دندان نقش دارند بنابراین باید بهداشت مناسب دهان و دندان به مادر و کودک آموزش داده شود که شامل عدم مصرف رژیم غذایی پر شکر و اهمیت اجتناب از شیوه های بد شیر دهی می باشد مثلا این که بگذارید کودک دائما شیشه شیر، آبمیوه یا نوشیدنیهای شیرین دیگر را بمکد، میتواند موجب پوسیدگی دندان کودک شود. دندانهای شیری بیشتر در مقابل پوسیدگی آسیب پذیر هستند. به یاد داشته باشید که هیچ وقت برای پیشگیری و بهداشت دیر نیست.
فیونا اضافه می کند: آموزش سلامت دهان و دندان کودکان باید از دوران بارداری مادر آغاز شود. باید طی آموزش به مادران، با تاکید بر احتمال کاهش سلامت دندانها و لثه در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی، عادات تمیز کاری و رسیدگی مرتب به دندانها ایجاد و تشویق شود تا به پیشگیری از پوسیدگی های دندانی کمک شود و در نتیجه خطر انتقال باکتریها به کودک کاهش یابد.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1032



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional