کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


آنتی بیوتیک:


آنتی بیوتیک ها بیشترین نقش را در بهبود سلامت انسان داشته اند، اما امروزه مقاومت به آنتی بیوتیک ها و سایر ترکیبات ضد میکروبی به طور مداوم در حال افزایش است و مقابله علیه مقاومت های میکروبی، جنگی است که پیروزی بر آن امکان پذیر نیست.
آنتی بیوتیک ها درابتدای قرن بیستم شانس زندگی را به دو برابر افزایش دادند، از زمان کشف سولفانامیدها و بتالاکتام ها در سال 1930، آنتی بیوتیک ها بیش از 80 سال است که در پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته اند. اکثر آنتی بیوتیک های مختلف که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند در دوره طلایی (Golden era) تحقیقات آنتی بیوتیک از سال 1930 تا 1970 کشف شدند، از سال 1970 نیز بیشتر آنتی بیوتیک های جدید از داروهای قبلی منشا گرفته اند.
پس از کشف آنتی بیوتیک ها، مقدار بالایی از این عوامل در پزشکی، صنعت دامداری و کشاورزی در طول ده ها مورد استفاده قرار گرفته است که این امر منجر به انتخاب طبیعی باکتری های مقاوم به دارو گشته است.

بیماری های عفونی همچنان عامل مهم مرگ و میر در جهان
بیماری های عفونی در جهان همچنان مهمترین عامل مرگ و میر است، در سال 1900 بیماری های عفونی به عنوان عامل پیشرو در مرگ و میر محسوب می شدند و در حال حاضر نیز علی رغم درمان های آنتی بیوتیکی و واکسن ها، بیماری های عفونی همچنان به عنوان عامل مهم در مرگ و میر جهان به شمار می روند. مقاومت به آنتی بیوتیک ها در جهان در حال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی از رشد مقاومت های میکروبی، این مشکل را مانعی جدی در پیشرفت دستاوردهای بدست آمده در حوزه پزشکی دانسته است و مقاومت های دارویی ضد میکروبی (شامل ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد انگل) را به عنوان چالش اصلی در امنیت سلامت قرن بیست و یکم دانسته است.

هشدار جدی بر مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در کشور
در حال حاضر میزان مصرف آنتی بیوتیک ها در کشور به صورت بی رویه از سوی پزشکان مورد تجویز قرار می گیرد و این شرایط می توان منجر به مقاومت میکروبی و در نتیجه کاهش تاثیر آنتی بیوتیک ها در برابر بیماری های عفونی باشد که خود مشکلی جدی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

افزایش مقاومت آنتی بیوتیک ها به دلیل مصرف خود سرانه و بی رویه باعث می شود در بسیاری از بیماری های عفونی از آنتی بیوتیک های قوی تری برای درمان استفاده کنیم. اگر مصرف آنتی بیوتیک ها به صورت منطقی تجویز و مصرف نشود در آینده حوزه سلامت کشور مورد تهدید قرار خواهد گرفت.
مصرف بی رویه و غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی اسهال، دل درد خفیف، استفراغ، دل پیچه، واکنش حساسیتی، تنگی نفس، کهیر، ورم کردن لبها، صورت یا زبان، نفس نفس زدن و...را به همراه دارد. ایجاد مشکلات گوارشی، مشکلات کلیوی، طولانی شدن دوره درمان بیماران، افزایش بیماری عفونی، افزایش عفونت های قارچی، افزایش مقاومت دارویی و ... از دیگر مواردی است که می توان در صورت بی رویه مصرف کردن آنتی بیوتیک ها ذکر کرد.

1  |  موسسه دارویی رضوی  |  بازدید: 1055



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional