کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


ایمپلنت فوری دندان:


ایمپلنت دندان جایگزینی عالی برای دندان از دست رفته است که امروزه محبوبیت آن به شدت رو به افزایش است. ایمپلنت از یک پست (پایه) تیتانیومی تشکیل شده که در استخوان فک جایگذاری میشود و برای نگه داشتن تاج دندان به جای ریشه دندان طبیعی طراحی شده است. پست ایمپلنتهای مرسوم در مرحله جایگذاری در استخوان فک قرار داده میشوند و چندین ماه در جای خود میمانند تا با استخوان فک جوش بخورند و سپس در مرحله دیگری لثه باز میشود و تاج دندان، بریج (پل) و یا دندان مصنوعی بر روی پست ایمپلنت قرار داده میشود. امروزه ایمپلنت فوری درمانی رو به افزایش است. در این روش ظرف 48 ساعت پس از جراحی ایمپلنت، تاج موقتی روی دندان قرار داده میشود و در مدت جوش خوردن استخوان باقی می ماند. سپس در پایان دوره التیام یا جوش خوردن، دندان موقتی با تاج دائمی جایگزین میشود.
ایمپلنت فوری چیست؟
ایمپلنت فوری شیوه ای از درمان ایمپلنت است که در آن تاج موقتی اندکی پس از جایگذاری ایمپلنت در استخوان فک، روی ایمپلنت قرار میگیرد. این دندان جایگزین موقتی معمولا به دقت شکل داده میشود به طوری که در تماس با دندان سمت مقابل قرار نمیگیرد و صرفا برای زیبایی لبخند است تا زمانی که تاج دائمی جایگزین شود.
ایمپلنتهای فوری میتوانند عملکردی نیز باشند به این معنی که در تماس با دندان مقابل قرار گرفته و برای خوردن نیز مورد استفاده قرار میگیرند. این ایمپلنتهای فوری عملکردی، زمانی استفاده میشوند که چند دندان وابسته به ایمپلنت در یک ردیف در جلوی دهان قرار دارند و توسط متصل کننده سختی مانند دندان مصنوعی به هم متصل میشوند. یک نمونه متداول از این حالت دندان مصنوعی 4 تایی قوس پایین است. این تکنیک همه ایمپلنتها را به یکدیگر متصل و قفل میکند تا در دوران جوش خوردن، در استخوان فک محکم قرار بگیرند. به این شیوه هر نیرویی که اعمال آن ممکن است باعث شود یک ایمپلنت تنها با شکست مواجه شود، در این حالت بین چند ایمپلنت تقسیم میشود و مشکلی ایجاد نمیکند. در هر دو حالت، بیمار در مدت زمانی که باید منتظر بماند تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد، از لبخندی با ظاهر طبیعی بهره میبرد. در حالی که ممکن است این گزینه به نظر خیلی جذاب برسد اما باید با فواید و خطرات بالقوه ایمپلنت فوری در مقایسه با روشهای مرسوم جایگذاری ایمپلنت آشنا شوید چرا که این تکنیک برای هر فردی مناسب نیست. مفهوم ایمپلنت فوری مفهوم جدیدی نیست و از دهه شصت میلادی که ایمپلنت مدرن دندان ارائه شد و در مراحل اولیه خود قرار داشت، مورد استفاده قرار میگرفت. اگر چه پیشرفت در فناوریهای تصویر برداری این عمل را بسیار موفقیت آمیزتر کرده است.
عملکرد ایمپلنت فوری:
استفاده از سی تی اسکن دندانپزشک را قادر میسازد ایمپلنت دندان را با دقت در استخوان فک جایگذاری کند. آچار ترک مخصوصی مقدار گشتاور ایمپلنت در حین جایگذاری را اندازه میگیرد. این فناوری باعث میشود بتوان ایمپلنت را تحت شرایط ایده آل در مقدار مناسب استخوان سالم جایگذاری کرد. دوره جوش خوردن در این روش به اندازه ایمپلنتهای مرسوم اهمیت دارد و ماهها طول میکشد تا فرایند یکپارچگی استخوان انجام شود. یکپارچگی استخوان (استئو اینتگریشن) فرایندی است که بافت جدید استخوان فک در اطراف پست ایمپلنت تشکیل میشود و ارتباط مستقیم و کامل بین ایمپلنت و استخوان ایجاد میشود که موجب محکم شدن ایمپلنت در جای خود میشود. مطالعات نشان داده اند که عدم اختلال در فرایند یکپارچگی استخوان حیاتی است به طوری که حتی حرکات میکروسکوپی در ایمپلنت میتواند مشکلاتی در اتصال بین پست و استخوان ایجاد کند و مهار این حرکت برای موفقیت ایمپلنت فوری، الزامی است. برای جلوگیری از حرکت ایمپلنت چند راه وجود دارد: یا چند ایمپلنت به یکدیگر اسپلینت میشوند و یا ترتیبی داده میشود که دندان جایگزین تک ایمپلنت با دندانهای مقابل تماس نداشته و فشاری به آن وارد نشود.
اگر چه پیشگیری از هر حرکتی در پست ایمپلنت دندان در دوره جوش خوردن اهمیت دارد اما برخی تحقیقات نشان داده اند که اعمال مقداری نیرو به ایمپلنت ممکن است مفید باشد چون رشد سلولهای جدید استخوانی در اطراف پست ایمپلنت را تسریع میکند اما این فشارها باید با پارامترهای دقیق اعمال شود تا موفقیت آمیز باشد.
آزمایشهای تشخیصی:
همه انواع جراحی ایمپلنت دندان باید با دقت زیاد برنامه ریزی شوند. درمان با مشاوره شما با دندانپزشک شروع میشود. دندانپزشک باید همه سوابق پزشکی و دندانی شما را پیش از انجام آزمایشهای تشخیصی بداند. این آزمایشها عبارتند از عکس، پرتوی ایکس از دندان و سی تی اسکن. داده های به دست آمده از این آزمایشها باید آنالیز شود تا کیفیت استخوانی که قرار است ایمپلنت را احاطه کند، ارزیابی شود. برخی از دندانپزشکها این فرصت را در اختیار بیماران قرار میدهند که عکسهای دهانشان را ببینند. این تصاویر میتواند درک بهتری از درمانهای پیشنهاد شده را در اختیار بیمار قرار دهد. یک نکته مهم در این درمان این است که باید استخوان کافی وجود داشته باشد تا پست ایمپلنت به خوبی پشتیبانی شود و اطمینان حاصل شود که دندان جایگزین شده طبیعی به نظر میرسد. در صورتی که استخوان کافی وجود نداشته باشد، اغلب با پیوند استخوان این مشکل پیش از جایگذاری ایمپلنت حل میشود. همچنین بافت لثه برای احاطه کردن ایمپلنت و تاج باید کافی باشد چون این امر بر زیبایی کار تاثیر گذار است. معمولا بیمار میخواهد تاج ایمپلنتش مانند یک دندان طبیعی از لثه بیرون بزند. بافت لثه را در صورت لزوم میتوان از محل دیگری در دهان پیوند زد. در این مرحله دندانپزشک بهترین محل را برای ایمپلنت در نظر میگیرد و اندازه مناسب ایمپلنت را مشخص میکند. هنگامی که دندانپزشک همه این اطلاعات را دریافت کرد، برای جراحی برنامه ریزی میکند. جراح از راهنمای جراحی ویژه ای استفاده میکند تا در حین جراحی محل دقیق جایگذاری ایمپلنت مشخص باشد.
جراحی ایمپلنت فوری:
برای کمک به موقعیت یابی ایمپلنت، از یک راهنما که معمولا از اکریلیک ساخته میشود (شکل زیر)، استفاده میشود تا محل مطلوب و دقیق ایمپلنت مشخص شود. جراح پست ایمپلنت را با استفاده از راهنمای جراحی، مستقیما در استخوان فک جایگذاری میکند. جراحی برای وارد کردن پست خیلی سریع بوده و اغلب تحت بی حسی موضعی انجام میشود. در صورتی که نیاز به چند ایمپلنت داشته باشید یا خیلی عصبی و مضطرب هستید میتوانید از دندانپزشک بخواهید آرام بخش بیشتری برایتان استفاده کند. اندکی پس از اتمام جراحی جایگذاری ایمپلنت، دندان جایگزین شما به ایمپلنت متصل میشود.
فواید و خطرات ایمپلنت فوری:
هیلینگ کپ (healing cap) بافت نرم اطراف ایمپلنت را شکل میدهد و آن محل را برای قرار گیری تاج دائمی، آماده میکند.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1170



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional