کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بیماری (سندرم) منیر:


در این بیماری فرد دچار سرگیجه های مکرر با مدت طولانی تر می شود این سرگیجه از چند ساعت تا چند روز ممکن است ادامه داشته باشد. در این نوع سرگیجه بر خلاف مورد بالا، شنوایی کاهش می یابد و به همراه آن بیمار از سرو صدای گوش (زنگ گوش) شکایت دارد. معمولا فرد مبتلا قبل از تشخیص، ماه ها از این بیماری رنج می برد. این حالت به دلیل بالا رفتن فشار مایع گوش داخلی ایجاد می گردد و بیماران اغلب دچار استرسهای متعددی در زندگی می باشند. پرهیز از استرسهای محیطی و بهتر شدن حالتهای روحی-روانی به برطرف شدن خود به خود این بیماری کمک فراوانی می کند. دوره این بیماری بسیار طولانی تر از سرگیجه خوشخیم وضعیتی است و درمان آن هم کمی پیچیده تر است. خوشبختانه بسیاری ازعلائم این بیماران با روشهای نوین، قابل کنترل می باشند. در درمان این بیماری ممکن است جراحی گوش داخلی لازم باشد.
التهاب عصب تعادلی:
گاهی تورم و التهاب عصب تعادلی گوش باعث ایجاد سرگیجه می شود. در این حالت شدت علائم ممکن است به حدی باشد که فرد تعادل نداشته و قادر به راه رفتن نباشد. خوشبختانه بوسیله دارو تا حد زیادی می توان شدت علائم را کاهش داد. شنوایی این بیماران نیز طبیعی می باشد.
عفونت گوش داخلی:
این حالت می تواند در اثر ویروس و یا باکتری باشد. متاسفانه این حالت باعث از بین رفتن شنوایی می شود و ممکن است توام با مننژیت و عفونت مغزی باشد.
تومورهای عصب تعادلی:
معمولا تومورهای آن خوشخیم بوده و به دلیل رشد آهسته ای که دارند علائم سرگیجه، کمتر ایجاد می شود. اغلب این بیماران با شکایت وزوز گوش و یا کاهش شنوایی مراجعه می کنند.
بیماری (حرکت) مسافرت:
این بیماری نیز بسیار شایع است ودر مسافرتهای دریایی به عنوان دریازدگی از آن یاد می شود. ولی در مسافرتهای هوایی و یا مسافرت با ماشین نیز دیده می شود. اغلب ما تجربه ای از این حالت را داشته ایم. این نوع سرگیجه تنها سرگیجه ای است که می توانیم با دارو و تدارکات خاص، تا حدودی از آن پیشگیری کنیم. البته این بیماری تنها مربوط به گوش داخلی نیست و بخشهای دیگری از سیستم عصبی نیز در آن دخیل می باشند. بیماریهای دیگری از گوش داخلی نیز می تواند سرگیجه ایجاد کند که توضیح آن پیچیده تر بوده و افراد کمی به آنها مبتلا می شوند. لذا از توضیح آنها اجتناب می شود. سرگیجه به عنوان یک علامت می تواند در بیماریهای دیگری که مستقیما به گوش داخلی مربوط نمی شود وجود داشته باشد. از بیماریهای دیگری که می تواند باعث ایجاد سرگیجه شود می توان از میگرن، بالا بودن چربی خون، بیماریهای عروق مغزی، سکته مغزی و… را نام برد. در این نوع بیماریها اغلب بجز سرگیجه علائم دیگری هم در بیماران می توان یافت که به تشخیص کمک می کنند.
اگر دچار سرگیجه شدیم چه کنیم؟
ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید.
اگر در حال راه رفتن هستید سعی کنید به جایی تکیه دهید و یا در جای مناسبی بنشینید تا از خطر افتادن در امان باشید.
به هیچ وجه چشمان خود را نبندید و سعی کنید به یک نقطه ثابت نگاه کنید زیرا در سر گیجه هایی که مربوط به گوش داخلی هستند با نگاه کردن به یک نقطه ثابت، تاحدودی علائم سرگیجه کاهش یافته و تعادل تا حدی برقرار می شود.
اگر همراه با سرگیجه، علائمی مانند سردرد، بی حسی در اندامها، کاهش بینایی و… وجود دارد معاینه توسط یک متخصص مغز و اعصاب الزامی است. لذا در این صورت به بیمارستان مراجعه نمایید.
اگر علائم شما محدود به سرگیجه، کاهش شنوایی و وزوز گوش می باشد، بهتر است برای معاینه به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.
برای پیشگیری از “بیماری مسافرت” باید قبل از سفر از داروهای آرامبخش استفاده کنیم، حین سفر مطالعه نکنیم و از چرخش سر به اطراف پرهیز کنیم. ترجیحا بخوابیم و یا به بیرون از وسیله نقلیه نگاه کنیم.
داروهایی که برای کنترل سرگیجه وجود دارد باید به طور صحیح تجویز و استفاده شود زیرا این داروها با اینکه علائم سرگیجه را کاهش می دهند می توانند دوره درمان بعضی از سرگیجه ها را طولانی کنند.

1  |  راشا کلینیک  |  بازدید: 1086



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional