کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تاثیرات مختلف کافئین بر بدن:


کافئین نوعی ترکیب شیمیایی است که در فرآورده های حاصل از قهوه یافت می شود. این ماده خوراکی تاثیر زیادی بر عملکرد ذهنی و هوشیاری ما میگذارد. می خواهیم به مزایا و معایب مصرف کافئین برای بدنمان اشاره کنیم با ما همراه باشید.
درست است که کافئین دارای اثرات مفیدی می‌باشد اما نباید در مصرف روزانه آن زیاده‌روی کرد.
کافئین در معده و روده جذب می‌شود. سطوح خونی کافئین 60 – 45 دقیقه بعد از مصرف به اوج می‌رسد و تعدادی از پاسخ‌های فیزیولوژیکی در بدن را تحریک می‌کند.
این مکمل از چه تشکیل شده است؟
اولین بار توسط یک شیمیدان آلمانی در سال 1819 کشف شد.
کافئین، یک ترکیب شیمیایی یافت شده در بیش از 60 گونه گیاهی شامل، دانه‌های کافئین، برگ چای، دانه‌های کوکوا، گارانا، و مغز دانه کولا (قهوه) است.
کافئین یکی از کمک نیروزاهای استفاده شده در جهان است که روی آن خیلی خوب تحقیق شده است و اثرات سودمندی را برای عملکرد فیزیکی و ذهنی ایجاد می‌کند.
چگونه عمل می‌کند؟
کافئین در معده و روده جذب می‌شود. سطوح خونی کافئین 60 – 45 دقیقه بعد از مصرف به اوج می‌رسد و تعدادی از پاسخ‌های فیزیولوژیکی در بدن را تحریک می‌کند که ممکن است به فعالیت‌هایی که 4 ساعت طول می‌کشند کمک کنند.
بدلیل اثرات تحریکی آن بر فعالیت مغز و سیستم عصبی مرکزی، به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا با یک جریان فکری روشن‌تر، احساس هوشیاری بیشتری کنند، تمرکز و هماهنگی کلی بهتر بدن را افزایش می‌دهد.
بواسطه فعالیت متابولیکی کافئین، اسیدهای چرب را از بافت چربی به درون جریان خون بسیج کرده اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد، در نتیجه به صرفه جویی در گلیکوژن عضله و حفظ ورزشکار در برابر خستگی عضلانی نابهنگام کمک می‌کند که به عنوان برخورد با دیوار شناخته شده است.
مزایای عملکردی:
ممکن است ورزشکاران را برای تحمل بهتر در تمرینات شدید و همچنین در توانایی‌های ادراکی مانند، توجه، تمرکز، زمان واکنش، (عکس العمل) و تصمیم گیری‌های تاکتیکی در طی مسابقه توانمند سازد.
مطالعات: مصرف کافئین به میزان 4 – 3.1 میلی گرم برای هر پوند (4 – 1.3 میلیگرم برای هر 0.45 کیلوگرم) از وزن بدن بهبود معناداری را در عملکرد تمرینات استقامتی ایجاد می‌کند، که مطالعات انجام شده، 50 درصد- 20 درصد افزایش در زمان تمرین تا خستگی را در دوچرخه سواران و دوندگان نشان می‌دهد.
تحقیقات اولیه، بخشی از این اثرات را به حدود 30 درصد افزایش اکسیداسیون چربی در طول تمرین نسبت می‌دهند و در نتیجه اثر محافظتی مطلوبی بر گلیکوژه و کربو هیدرات دارد دیگر مکانیسم‌های عمل، آن‌هایی هستند که عمدتاً مرتبط با خستگی سیستم عصبی مرکزی هستند،
کافئین در کاهش میزان تلاش و شدت درد درک شده، از بین بردن خستگی و افزایش عملکرد بدنی و روانی در ورزشکاران نقش دارد.
مثلاً، مردان فوتبالیستی که در کل 3.7 میلی گرم کافئین برای هر پوند (1.68 میلی گرم برای هر کلیوگرم) وزن بدن به صورت نوشیدنی ورزشی را 1 ساعت قبل از انجام یک فعالیت اینتروال 15 دقیقه‌ای در یک پروتکل تمرینی 90 دقیقه‌ای مصرف کرده بودند نه تنها عملکرد سرعتی و توانایی پرش عمودی در جای آنها بهبود یافته، بلکه در تحمل ذهنی آن‌ها (به عنوان مثال، با درد کمتر تمرین کردن) نیز، افزایش بیشتری نسبت به مصرف یک نوشیدنی ورزشی ایزوکالریک غیر کافئینی حاصل شد. به طور مشابه، مصرف یک نوشیدنی انرژی زا محتوی کافئین به میزانی معادل با 1.36 میلی گرم برای هر پوند (1.36 میلی گرم برای هر 0.45 کیلوگرم) از وزن بدن 60 دقیقه قبل از تمرین، توانایی تکار دوهای سرعتی برای پوشش زمین در طول یک بازی فوتبال شبیه سازی شده با شدت بالا را افزایش داد؛ همچنین ارتفاعی را بالا برد که بازیکنان قادر به پریدن آن بودند.
میزان معمول مصرف:
بیشتر پژوهش‌ها اثرات مثبت عملکردی را با میزان 4 – 1.3 میلی گرم کافئین برای هر پوند (4 – 1.3 میلی گرم برای هر 0.45 کیلو گرم) وزن بدن نشان داده‌اند؛ با این حال، میزانی کمتر از 0.45 میلی گرم برای هر پوند (هر 0.45 کیلوگرم) وزن بدن نیز نشان داده شده است که می‌تواند سودمند باشد، که نشان می‌دهد میزان بیشتر لزوماً بهتر نیست میزان‌های مصرفی کافئین را می‌توان تقسیم کرد؛ به طوری که میزانی از آن را قبل و میزانی را در طول مسابقه مصرف کرده یا می‌توان کل میزان مصرفی کافئین را یکباره مصرف کرد به دلیل این که تحمل یک ورزشکار می‌تواند به مصرف کافئین افزایش یابد، بیش‌ترین اثر مفید آن بر عملکرد احتمالاً پیش از یک دوره پاکسازی 10 – 7 روزه (زمانی که هیچ گونه کافئینی مصرف نمی‌شود) دیده می‌شود می‌توان با قطع آرام آرام مصرف کافئین که منجر به دوره پاکسازی می‌شود از نشانه‌های قطع مصرف آن از جمله سردرد جلوگیری کرد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 559



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional