کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تشخیص سرطان سینوس پارانازال:


متاسفانه این سرطان ها سبب ایجاد علائم چشمگیری نمی شوند که پزشکان بتوانند آن ها را زود تشخیص دهند و درمان کنند. خیلی از علائم سرطان سینوس پارانازال و سرطان حفره بینی بین این بیماری ها و سایر مشکلات یکسان هستند. برای مثال علائم آن ها با علائم عفونت ساده شباهت های زیادی دارند. به همین خاطر است که اکثرا این مشکلات زود تشخیص داده نمی شوند. متاسفانه هنگامی آن ها تشخیص داده می شوند که تنفس را سخت می کنند و سینوس ها را مسدود می کنند. گاهی نیز پس از آن که این بیماری ها به بافت های اطراف یا سایر قسمت های بدن منتشر شدند قابل تشخیص می شوند. اما با این همه می توان سرطان سینوس پارانازال و سرطان حفره بینی را زود تشخیص داد. در صورت داشتن علائم ذکر شده حتما با پزشک تماس بگیرید. چون پزشک باید علت آن را تشخیص دهد و بر اساس آن درمان در نظر بگیرد.
آزمایش سرطان سینوس پارانازال و سرطان حفره بینی:
پزشک بیمار را معاینه می کند. اگر به وجود سرطان شک کند، بیمار را نزد متخصص می فرستد و برای اطمینان از او آزمایش هایی می گیرند.
سابقه بیماری و معاینه فیزیکی:
پزشک از بیمار درباره این که آیا سابقه بیماری داشته یا نه سوال می پرسد. علاوه بر این ممکن است که پزشک با معاینه فیزیکی علائم این سرطان ها یا سایر بیماری ها را بررسی کند. در طول معاینه، پزشک با دقت بینی و سینوس ها را بررسی می کند تا ببیند علت مشکل از کجاست. پزشک همچنین علائمی مثل بی حسی، درد، ورم و تورم غدد لنفاوی گردن را هم می سنجد. به علاوه تغییرات تقارن صورت و چشم ها را هم بررسی می کند (هر دو طرف باید یک شکل باشند)، تغییرات در بینایی و سایر مشکلات را هم بررسی می کند. از آندوسکوپ هم می توان برای بررسی حفره های بینی استفاده کرد. اگر پزشک فکر کند که ممکن است فرد دچار سرطان سینوس پارانازال و سرطان حفره بینی شده باشد او را نزد متخصص گوش، حلق، بینی می فرستد تا به طور دقیق فرد را معاینه کنند.
آزمایش های تصویر برداری:
در آزمایش های تصویر برداری از اشعه X، میدان های مغناطیسی یا دیگر ابزار استفاده می شود تا تصاویری از درون بدن ایجاد شود. آزمایش های تصویر برداری برای تشخیص سرطان سینوسی پارانازال استفاده نمی شوند، اما به دلایل دیگر می توانند مورد استفاده قرار گیرند، مانند:
کمک به پیدا کردن تومور در فردی که مشکوک به سرطان است.
فهمیدن اینکه آیا یک تومور می تواند بدون ایجاد خونریزی زیاد بیوپسی شود
اطلاع از این که سرطان چقدر می تواند گسترش یابد
فهمیدن این که آیا تومور می تواند با جراحی خارج شود
کمک به فهمیدن این که آیا درمان عمل می کند
فهمیدن این که آیا سرطان بعد از درمان دوباره بر می گردد
اشعه X:
اشعه X می تواند هر مایع یا توده ای که در سینوس ها وجود دارد را نشان دهد (آنها باید با هوا پر باشند). اشعه X نشان می دهد که یک چیزی غلط است، اما ممکن است این مشکل تومور نباشد. بیشتر اوقات، اشعه ایکسی که وارد سینوس ها می شود اگر غیرطبیعی باشد به معنای عفونت است. اشعه X اغلب برای سینوس استفاده نمی شود چون بسیاری از دکترها به جای آن استفاده از توموگرافی کامپیوتری(سی تی اسکن) را ترجیح می دهند. اگر در شما سرطان سینوسی پارانازال تشخیص داده شده است، ممکن است از اشعه X برای قفسه سینه تان استفاده شود تا پزشک تشخیص دهد که آیا سرطان به شش هایتان گسترش یافته یا نه. گسترش سرطان به شش ها رایج ترین مکان گسترش، پس از غدد لنفاوی است.
سی تی اسکن (توموگرافی کامپیوتری):
در سی تی اسکن از اشعه X استفاده می شود تا تصاویر سه بعدی دقیقی از داخل بدن به دست آید. این آزمایش برای شناخت سرطان های حفره بینی و سینوس های پارانازال بسیار مفید است. جزئیات استخوانی به خوبی روی سی تی اسکن نمایان می شوند. از سی تی اسکن قفسه سینه استفاده می کنند تا ببینید که آیا سرطان به شش ها گسترش یافته است یا نه. بر خلاف اشعه X، سی تی اسکن تصاویر دقیقی از بافت های نرم و اندام های بدن ایجاد می کند.
MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی):
در MRI به جای اشعه X از امواج رادیویی و مغناطیس قوی استفاده می شود تا تصاویری از داخل بدن ایجاد شود. MRI در بررسی سرطان های حفره بینی و سرطان سینوسی پارانازال بسیار موثر است. MRI در شناخت این که تغییر ایجاد شده در سینوس به صورت مایع است یا تومور، نسبت به سی تی اسکن بهتر عمل می کند. MRI می تواند به پزشک کمک کند که تفاوت بین تومور سرطانی و غیر سرطانی را تشخیص دهد. همچنین می تواند نشان دهد که آیا تومور می تواند در نزدیکی بافت های نرم، مانند چشم، مغز یا رگ های خونی گسترش یابد یا نه. سی تی اسکن و MRI، هر دو کمک می کنند که سرطان های حفره بینی و سینوسی پارانازال را پیدا کنیم و بیشتر درمورد آنها بیاموزیم. برای مثال، سی تی اسکن می تواند نشان دهد که آیا سرطان درون استخوان رشد می کند یا خیر ولی MRI می تواند اندازه و نوع سرطان را نشان دهد و هر دو می توانند نشان دهند که آیا سرطان به لنفاوی غدد  گردن گسترش می یابد یا خیر.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1549



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional