کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تشخیص سرگیجه وضعیتی:


پزشک ممکن است چندین تست برای تشخیص علت ایجاد سرگیجه تجویز کند.
در تست فیزیکی پزشک به موارد زیر دقت خواهد کرد:
علائم و نشانه های سرگیجه که به دلیل حرکت چشم ها و یا سر ایجاد می شوند و سپس کمتر از یک دقیقه از بین می‎روند.
سرگیجه ای که توسط حرکت ویژه چشم ایجاد می شود وقتی که به پشت دراز کشیده اید.
سرگیجه ای که قصد چرخاندن سر به سمت دیگر را دارید و یا هنگامی که کمی خود را به سمت لبه تخت می چرخانید.
چرخاندن چشم ها از یک سمت به سمت دیگر .
عدم توانایی در کنترل حرکت چشم ها
اگر علت تشخیص این علائم در شما سخت باشد، پزشک ممکن است آزمایش های دیگر را امتحان کند از جمله:
الکترونیستاگموگرافی یا ویدئو نیستاگموگرافی:
هدف از انجام این آزمایش شناسایی حرکات غیر عادی چشم است. الکترونیستاگموگرافی (با استفاده از الکترود) و ویدئو نیستاگموگرافی (با استفاده از دوربین) می توانند به تشخیص سرگیجه کمک کند، اگر علت ایجاد آن بیماری های گوش میانی باشد. که آن را با اندازه گیری حرکات چشم وقتی که سر در موقعیت های گوناگون قرار می گیرند، مورد بررسی قرار می دهند. یا این که تعادل اندام های شما با تغییر آب و هوا تحریک می شوند.
سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای و عکس برداری با رزونانس مغناطیسی:
این آزمایش از یک میدان مغناطیسی و امواج رادیویی برای عکس برداری جانبی از سر و بدن استفاده می کند. پزشک می تواند از این تصاویر برای شناسایی و تشخیص طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده کنند. از ام آر آی ممکن است برای تعیین علل ایجاد کننده سرگیجه استفاده شود.
بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم چگونه درمان می شود؟
صبر کنید تا دوره آن تمام شود
مطب درمانی
درمان خانگی
جراحی
بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای، غالبا با عنوان بیماری پنهام شناخته می شود زیرا علائم آن گاهی تا 1 یا 2 ماه بعد از ابتلا آشکار نمی شوند. بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای حیات فرد را به خطر نمی اندازد. عمده کاری که می توان برای درمان آن انجام این است که صبر داشته باشید تا دوره آن تمام شود.
عدم درمان فعال (صبر کنید و ببینید):
اگر تصمیم گرفته اید که صبر کنید تا دوره بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای تمام شود، اصلاحات خاصی در فعالیت های روزانه شما ممکن است لازم باشد تا به درمان سرگیجه کمک کند. از دو یا بیشتر بالش هنگام خواب شبانه استفاده کنید. از خوابیدن در حالت های بد و نامناسب خودداری کنید. صبح هنگام بیدار شدن از خواب، به آهستگی از جای خود برخیزید و ابتدا کمی روی لبه تخت بنشینید.
از این که خم شوید و چیزی را از روی زمین بردارید خودداری کنید، مانند برداشتن وسیله ای از توی کابینت. هنگامی که در مطب دندان پزشک هستید دقت کنید، در سالن های زیبایی موقع شستن موها مواظب باشید، هنگام مشارکت در انجام ورزش های گروهی و موقعی که به پشت خود دراز کشیده اید نهایت دقت را داشته باشید. همچنین هنگام استفاده از درمان کایروپراکتیک یا همان درمان دستی به خوبی مراقب باشید زیرا ممکن است که سر در گیر حرکات آن گردد.
داروهایی که مخصوص بیماری های حرکتی می باشند گاهی به کنترل تهوع و سرگیجه کمک خواهندکرد اما از طرف دیگر به ندرت مفید هستند. همان طور که بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می تواند برای بیش از 2 ماه ادامه یابد، به نظر پزشکان، بهتر است که آن را به سرعت درمان کنید و انجام درمان بهتر از است است که منتظر بمانید تا دوره آن کامل شود.
مطب درمانی بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای؛ مانور ایپلی و سمونت:
دو راه درمان برای بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای وجود دارد که معمولا در مطب پزشک انجام می شوند. هر دو روش درمان موثر می باشند و نرخ درمان آن تقریبا 80 درصد است. اگر پزشک شما با این روش آشنایی ندارد می توانید در دیگر مطب هایی که از این درمان استفاده می کنند، بهره ببرید. می توانید پزشکانی را که به درمان اختلالات دهلیزی می پردازند را شناسایی کنید.
دو روش درمان ایپلی و سمونت بعد از اختراع شدن با نام مخترعین آن ها نام گذاری شدند و هدف این دو روش درمانی از بین بردن سنگ گوش را از ناحیه حساس آن خارج کنند و به نقاطی که کمتر حساس می باشند انتقال دهند. هر کدام از روش های به 15 دقیقه زمان نیاز دارند. روش سمونت روشی است که به کمک آن بیمار به سرعت از یک سمت بدن به سمت دیگر می چرخد.
این روش در امریکا مورد تایید قرار نمی گیرد اما بعد از 4 جلسه درمان تاثیر آن 90 درصد خواهد بود. به نظر پزشکان، این روش درمانی همانند ایپلی می باشد زیرا جهت قرار گرفتن سر در جهت گرانش زمین می باشد، تنها از حرکت سر به شکل حرف c باید خودداری کرد. چون موقعیت قرار گرفتن سر در هر دو روش یکسان است، نتایج بدست آمده نیز از آن ها نیز یکسان می باشد.
مانور ایپلی به بازگردانی ذرات معروف است. این روش توسط دکتر ایپلی اختراع شده است. این روش حاوی حرکات پی در پی سر می باشد که در چهار وضعیت قرار می گیرد. در هر وضعیت باید تقریبا 30 ثانیه باقی ماند. تاثیر این روش در درمان بیماری سرگیجه بعد از یک سال 22 درصد خواهد بود. درمان دوم نیز ممکن است لازم باشد. روش دیگری وجود دارد که به آن مانور فستر می گویند. در این روش سر بیشتر به سمت جلو حرکت می کند تا عقب همانطور که دو روش قبل این گونه بودند. نتایج حاصل شده از این مانور دقیقا همانند دیگر نتایج بدست آمده از دیگر روش ها می باشد.
قبل از استفاده از روش ایپلی باید نسبت به علائم عصبی که بعد از آن ایجاد می شود آگاهی داشته باشید مانند ضعف، بی حسی، ایجاد تغییر در بینایی. گاهی اوقات علائم این بیماری به دلیل فشرده شدن شریان های مهره ها ایجاد می شوند. اگر این مشکل برای طولانی مدت ادامه داشته باشد، فرد دچار سکته خواهد شد.
اگر بدون مشاوره پزشک اقدام به ورزش کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم که آن را متوقف کنید. اگر ورزش کردن با توصیه پزشک انجام می شود او حرکات را به گونه ای تغییر می دهد که برای با حرکات بدن بیشتر موافق باشد کمتر نیاز باشد که فرد سر خود را حرکت دهد و از ایجاد سرگیجه جلوگیری گردد. بعد از انجام هر دو مانور، باید از دستور زیر پیروی کنید که هداف آن کاهش حرکت سنگ گوش به سمت نقاط حساس گوش می باشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 728



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional