کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خاصیت شگفت انگیز روغن آرگان:


میوه مغزی را تصور کنید که بزها حاضرند برای دستیابی به آن از تنه درخت بالا روند. درون این میوه مغذی محتوای ارزشمندی وجود دارد که روغن آرگان از آن گرفته می‌شود و به آن  طلای مایع میگویند.بیشترین ترکیبات این روغن در درجه اول فنولها و اسیدهای چرب هستند.
برای نسل‌ها بومیان مراکش هسته این میوه را برای استخراج روغن آن فشرده نموده و از مزایای آن به‌عنوان یک مکمل در رژیم‌های غذایی، مرهمی برای زخم‌ها، و برای تقویت پوست و مو استفاده می‌کردند. اما منابع تاریخی نشان می‌دهند که کاربرد این روغن به مراکش محدود نمی‌شده و مردم در کشورهای مختلف از خواص آن آگاه بودند. و با پیشرفت تمدن و گسترش رسانه‌ها این استفاده وسعت بیشتری نیز پیداکرده است.
این درختان که حداقل 5 سال طول می‌کشد تا به ثمر بنشینند و میوه بدهند، به خاطر ارزش زیاد و محدودیت پرورش آنها در مناطق بومی مراکش، در سال 1998 توسط یونسکو به‌عنوان یکی از ذخایر زیست‌محیطی زمین معرفی شدند.
برای استفاده از خواص شگفت‌انگیز آرگان، لازم نیست حتماً محصولات فرآوری شده گران‌قیمت آرایشی که حاوی این روغن هستند را خریداری کنید. شما می‌توانید از روغن آرگان خالص نیز همین منافع را انتظار داشته باشید. هرچند روغن 100 درصد اصل گران است اما تنها دو یا سه قطره از آن کار شما راه می‌اندازد.
ویتامین‌های موجود در روغن آرگان :
ویتامین E
ویتامین A
امگا 9 یا اولئیک اسید
امگا 6 یا لینولئیک اسید
امگا 3
فنولها
اسیدهای چرب غیراشباع و اشباع
خواص ویتامین های A و E موجود در روغن آرگان :
این روغن سرشار از ویتامین E یا توکوفرول است، که یک ویتامین محلول در چربی بوده و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مضر رادیکالهای آزاد عمل میکند.
یکی از مهم‌ترین دلایل کاربردهای درمانی روغن آرگان؛ ویتامین‌های A و E موجود در آن می‌باشند که ضدالتهاب بوده و رطوبت خوبی را برای پوست به ارمغان می‌آورند.
تروکوفول حاصل از ویتامین E ضمن تقویت پوست و مو سالم باعث عملکرد بهتر سلول‌های طبیعی بدن می‌شود. به همین دلیل است که شرکت‌های آرایشی و بهداشتی آن را در محصولات ضد پیری بکار می‌برند.
انواع امگاهای موجود در روغن آرگان چه فوایدی دارند؟
روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع اولئیک اسید (امگا 9) و لینولئیک اسید (امگا 6) بوده که هردو فواید بسیاری برای پوست‌های آکنه‌ای دارند.
روغن‌های آرگان بسته به منابع استخراج آن‌ها حاوی 35 تا 40 درصد اسید لینوئیک و 38 تا 42 درصد اسید اولئیک هستند. که اولی باعث کاهش التهاب، رفع جوش و افزایش رطوبت پوست شده و دومی می‌تواند سبب افزایش نفوذپذیری پوست شود.
اسیدهای چرب غیر اشباع  روغن آرگان چه مزیتی دارند؟
در روغنهای آرگانی که برای پخت و پز استفاده میشوند،اسیدهای چرب غیراشباع مهمترین عامل کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون به‌حساب می‌آیند.
آیا چربی روغن آرگان مضر نیست؟
روغن آرگان چربی‌های کاذب نداشته و باعث انسداد منافذ پوستی نمی‌شود. به همین دلیل روغن بسیار مناسبی برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای بشمار می‌رود.
تنفس پوست بعد از استفاده از روغن آرگان به‌طور کاملاً طبیعی اتفاق می‌افتد و استفاده از این روغن در اکسیژن‌رسانی به پوست اختلالی ایجاد نمی‌کند.
روغن آرگان و کاربردهای مفید آن :
با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد، روغن آرگان در موارد زیادی میتواند بکار رود. ترمیم پوست و مو، استفاده برای ناخنها و لب. علاوه بر همه اینها پخت و پز. بعبارت دیگر میتوان گفت گستردگی مصرف آن است که باعث این حجم از محبوبیت  شده است.و افراد زیادی ترجیح میدهند بجای خرید چندین محصول مختلف برای مصارف گوناگون،یک محصول تهیه کنند که چندین کاربرد دارد.
1- آب رسان قوی پوست:
روغن آرگان به‌سرعت جذب پوست شده و چربی روی پوست باقی نمی‌ماند. پس از شستن پوست با یک شوینده ملایم می‌توانید تنها یک قطره از روغن را کف دست‌ها ریخته و صورت و گردن را به حالت دورانی ماساژ دهید. ویتامین‌های A و E موجود در آن بشدت برای رفع چین‌وچروک‌ها مناسب هستند.
در فصل زمستان یا مناطق کویری ممکن است به قطره دوم نیاز پیدا کنید؛ اما به‌هرحال کم‌مصرف‌تر از سایر مرطوب‌کننده ها خواهد بود.
2- رفع چروک دور چشم:
یکی از دلایل مهمی است که افراد به کرم‌های دور چشم روی می‌آورند چرب کردن دور چشم و نجات آن از خشکی و ایجاد چروک است. روغن آرگان نه تنها برای اطراف چشم شما بی‌خطر بوده بلکه گزینه کاملاً مناسبی برای جلوگیری از ایجاد خطوط دور چشم و کند کردن روند پیری زودرس است.
3- تونر پوست:
یکی از دغدغه‌های مهم افراد پاک‌ سازی درست پوست بعد از آرایش‌های متمادی در طول روز است. شما می‌توانید با استفاده از روغن آرگان یک تونر کاملاً طبیعی و فوق‌العاده برای خود بسازید؛ و یا اینکه می‌توانید 2 تا 4 قطره از این روغن را با میزان مصرفیِ روزانه‌ی تونر خود مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.
برای تهیه تونر خانگی لازم است چای سبز دم کرده را 7 تا 10 دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود. سپس از صافی رد کرده و اجازه بدهید به دمای اتاق برسد. یک تا دو قطره از عصاره طبیعی مواد خوشبو مثل پرتقال یا لیمو را به آن اضافه کنید. همه مواد را با 4 قطره روغن آرگان ترکیب کرده و صبح و شب بعد از پاک کردن آرایش خود به سطح پوست بمالید. این کار نه‌تنها باعث پاک‌سازی عمیق پوست شما می‌شود بلکه درخشندگی فوق‌العاده‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد.
4- لایه‌برداری قوی پوست:
مواد مغذی موجود در روغن آرگان غیرقابل چشم‌پوشی بوده و اگر بتوانید از آن به‌عنوان لایه‌بردار استفاده کنید بسیار اقتصادی‌تر از لایه‌بردارهای شیمیایی موجود در فروشگاه خواهد بود.
برای تهیه این لایه‌بردار خانگی کافی است تا مقداری شکر قهوه‌ای را با چند قطره روغن آرگان مخلوط کنید. پوست صورت خود را به مدت 2 تا 4 دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید. از جوش‌ها و قسمت‌های آکنه‌ای غافل نشوید و آن‌ها را نیز ماساژ دهید. حالا صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله پاک کنید.
لایه‌برداری منظم نه‌تنها باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست شده و رنگ صورت را شفاف‌تر می‌کند، بلکه سبب کاهش ظاهری چین و چروک‌های سطحی آن نیز می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شکر قهوه‌ای به‌راحتی از مواد مغذی روغن آرگان بیشتر بهره‌مند شوید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 629



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional