کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص آب:


به طور معمول پیشنهاد می شود روزی حداقل ۸ لیوان آب بنوشیم، شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا دائم به ما می گویند آب بنوشید؟ ۶۰% از بدن ما از آب تشکیل شده است همین مساله به اندازه کافی نوشیدن آب را مهم می سازد اما در کنار این نکته بسیار مهم، دلایل علمی دیگری نیز برای نوشیدن آب وجود دارد.
۱) یکی از خواص آب، آب به حداکثر رسیدن عملکرد فیزیکی بدن می شود:
اگر بدن به اندازه کافی آب نداشته باشد عملکرد فیزیکی آن به مشکل بر می خورد. این مساله زمانیکه ورزش می کنید یا در هوای خیلی گرم هستید، بیشتر نمایان می شود. کم آبی بدن حتی زمانیکه فقط ۲% از آب خود را از دست داده است بر عملکرد تاثیر می گذارد. اغلب افرادی که ورزش می کنند، بین ۶ تا ۱۰% آب بدن را در اثر تعرق از دست می دهند و به همین دلیل، غالبا در حال نوشیدن آب هستند.
کم آبی بدن در کنترل دمای بدن اختلال ایجاد کرده، تحرک سخت تر شده و باعث احساس خستگی بیشتر می شود. اگر در حال ورزش کردن باشید از لحاظ فیزیکی و ذهنی، ورزش کردن برایتان دشوارتر می شود. مواقعی که ورزش می کنید، باید بیش از ۸ لیوان در روز آب بنوشید تا عملکرد بهتری داشته باشید.
اگر بدن به اندازه کافی آب نداشته باشد عملکرد فیزیکی آن به مشکل بر می خورد.
۲) آب بر انرژی و عملکرد مغز تاثیر می گذارد:
تحقیقات نشان داده حتی اگر بدن بین ۱ تا ۳ درصد وزن دچار کم آبی شود تاثیر زیادی بر عملکرد مغز خواهد داشت. این تحقیق روی زنان جوانی که ورزش می کردند انجام شد و نشان داد اگر بعد از ورزش حداقل ۱.۳۶% بدنشان در اثر تعرق آب از دست بدهد، میزان تمرکز آنها کمتر شده و سردرد بیشتری را تجربه خواهند کرد.
همین تحقیق روی مردان جوانی که ورزش می کردند نشان داد از دست دادن حداقل ۱.۵۹% آب بدن باعث شده آنها عملکرد مغزی ضعیف تر و احساس نگرانی و خستگی بیشتری را تجربه کنند.
اگر بدن بین ۱ تا ۳ درصد وزن دچار کم آبی شود تاثیر زیادی بر عملکرد مغز خواهد داشت
۳) نوشیدن آب می تواند به درمان سردرد کمک کند:
کمبود آب در بدن می تواند باعث سردرد یا تحریک میگرن شود. بسیاری از افراد نمی دانند سردرد، ناشی از کمبود آب بدن است، مشکل این دسته از افراد با نوشیدن آب برطرف می شود. هر چند بستگی به نوع سردرد، در بیشتر موارد نوشیدن آب باعث کاهش شدت درد می شود.
کمبود آب در بدن می تواند باعث سردرد یا تحریک میگرن شود.
۴) نوشیدن آب یبوست را درمان می کند:
یبوست در برخی از افراد مشکل بزرگی است که برای درمان آن به داروهای مختلف روی می آورند. معمولا برای درمان چنین مشکلی خوردن مایعات و بخصوص نوشیدن آب پیشنهاد می شود. افرادی که معمولا به اندازه کافی آب نمی نوشند بیشتر با این مشکل رو به رو می شوند.
یکی از خواص آب به درمان یبوست می توان اشاره کرد.
۵) نوشیدن آب به درمان سنگ کلیه کمک می کند:
سنگ کلیه زمانی بوجود می آید که میزان مواد خاص مثل کلسیم، اگزالات و اسید اوریک در کلیه زیاد شده و کریستال هایی را در کلیه شکل می دهد. به مرور زمان این کریستال ها بزرگ تر شده و به “سنگ کلیه” تبدیل می شوند. معمولا افرادی که پیش تر سنگ کلیه داشته اند دوباره به این بیماری مبتلا می شوند. بنابراین بسیار مهم است که از بروز این مشکل جلوگیری شود. یکی از مهم ترین و موثرترین روشها، نوشیدن آب و مایعات فراوان است. هرچه مایعات بیشتری بنوشید حجم ادرار در کلیه بیشتر می شود، این مساله مواد معدنی را در کلیه رقیق کرده و از تجمع و کریستالی شدن آنها و در نهایت تبدیل شدن به سنگ کلیه جلوگیری می کند.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 841



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional