کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص حبوبات رنگی:


گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی می تواند به بهبود كنترل قند خون مدت كمک  كند. با حبوبات رنگی، بیماری ها را کم رنگ کنیم. مصرف حبوبات در برخی از بیماری‌ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت،‌ سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند. در طب چینی معتقدند كه حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای كلیه ها مفید هستند.
تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملكرد قلب و روده كوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملكرد طحال، پانكراس و معده كمک می كنند.
حبوبات سفید نیز به عملكرد طبیعی ریه و روده بزرگ كمک می كنند. حبوبات قهوه ای و سیاه نیز برای مثانه و حبوبات سبز مثل نخودسبز برای كبد و مثانه  مفید هستند. نخود نیز مانند لوبیای سویا حاوی فیتونوترینتی به نام ایزوفلاون است كه احتمالا می تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد.
لپه حتی به صورت پخته حاوی مقادیر قابل توجهی فولات است. نخود فرنگی تازه منبع غنی ویتامین C است و ضمنا حاوی مقادیری آهن، كاروتن و ویتامین های گروه B است.
از بیماری هایی که مصرف حبوبات در آنها توصیه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:
حبوبات و بیماری قلبی:
مطالعات گوناگون نشان می‌دهد كه افزودن حبوبات به رژیم غذایی در كاهش سطح كلسترول موثر است و احتمالا این خاصیت مربوط به وجود پروتئین، فیبر و فیتات در این مواد غذایی است. از این رو رژیم غنی از حبوبات به مبارزه علیه بیماری های قلبی عروقی كمک می كند.
حبوبات و دیابت:
حبوبات به آهستگی هضم می شوند و بعد از آنكه در روده كوچک تجزیه شدند بتدریج به صورت گلوكز جذب جریان خون می‌شوند. بنابراین، قند خون  را بتدریج افزایش می‌دهند. این بدان معنا است كه، بعد از مصرف حبوبات، تنها ترشح مقدار كمی انسولین برای حفظ سطح طبیعی قند خون كافی است.
در مورد افراد مبتلا به دیابت وابسته و غیر وابسته به انسولین، گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی می تواند به بهبود كنترل قند خون در طولانی مدت كمک  كند.
حبوبات و سرطان كولون:
فیبر غیرمحلول موجود در حبوبات، در روده كوچک هضم نمی شود بلكه وارد روده بزرگ شده و در آنجا تحت تاثیر باكتری های روده به اسیدهای چرب كوتاه زنجیر تبدیل می‌شود. این اسیدهای چرب به تقویت پوشش كولون و محافظت علیه مواد سرطان زا كمک می كنند.
به علاوه فیبرهای غیر محلول به حركت سریع مدفوع كمک نموده و در نتیجه مواد سرطان زا فرصت اتصال به دیواره كولون را پیدا نخواهند كرد.
حبوبات و كم خونی ناشی از فقر آهن:
مصرف منظم حبوبات مقدار قابل توجهی از كلسیم و آهن مورد نیاز افراد را بویژه در گیاهخواران تامین می‌كند. این مواد معدنی برای حفظ استحكام استخوان ها و پیشگیری از آنمی بسیار مهم هستند.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 999



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional