کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی آب سبزه گندم:


سبزه‌ ‌گندم، یک فرآورده‌ گیاهی عجیب است. دکتر آن ویگمور Ann Wigmore بنیان‌گذار و مدیر انستیتوی سلامتی بقراط در بوستون آمریکا یکی از طرفداران درمان با سبزه‌ ‌گندم wheat grass therapy است. طبق نظر این خانم پزشک «بدن انسان می‌تواند با رهنمود ذهنیت معنوی و فقط تغذیه‌ از غذای زنده نپخته به‌صورتی نامحدود زندگی کند و در‌اثر ناخوشی از پا نیفتد. دکتر ارپ‌توماس‌‌ G.H.Earp-Thomas دانشمند و خبره‌ی خاک، توانسته است بیش از صد عنصر را از سبزه‌ تازه‌ گندم جدا کند و نتیجه‌ گرفته است که سبزه‌ ‌گندم، غذای کاملی است.
کلروفیل:
کلروفیلchlorophyll، جزء اصلی سبزه‌ ‌گندم است و طبیعت ازاین ماده به‌عنوان عامل پاکسازی بدن، سازنده، خنثی کننده‌ سم (توکسین)‌ها استفاده می‌کند. دکتر فیشر Fisher، برنده‌ جایزه‌ نوبل، از کلروفیل دردرمان کم خونی‌ها استفاده می‌کرد. دراوایل ژوئیه 1940، در نشریه‌‌ جراحی آمریکا، گزارشی از درمان 12000 مورد پریتونیت، قرحه مغز، پیوره و نابسامانی‌های جلدی با کلروفیل انتشاریافت. ملکول کلروفیل شباهت نزدیکی با هموگلوبین، رنگیزه‌ سرخ خون انسان دارد و فقط ازنظر عنصرمرکزی با آن اختلاف دارد، یعنی این عنصر در هموگلوبین آهن و در کلروفیل، منیزیم است. به‌علت این شباهت نزدیک ملکولی، یک دانشمند دیگر به‌نام فرانس‌میلر Frans Miller معتقد بود کلروفیل برای تمام حیوانات گیاهخوار و انسان، عنصر طبیعی سازنده‌ خون به‌شمار می‌رود.
یک دانشمند پژوهشگر دیگر به نام دکتر بیرشر Birscher، کلروفیل را «قدرت غلیظ‌شده خورشید» می‌نامید. طبق نظر این دانشمند «کلروفیل سبب افزایش عملکرد قلب می‌شود، بر سیستم عروقی، روده‌ها، رحم و ریه‌ها تأثیر دارد. میزان تبادل نیتروژن پایه را افزایش می‌دهد و به این جهت یک تونیک به شمار می‌آید که با توجه به خواص تحریک‌کننده‌ای که دارد، نمی‌توان هیچ چیز دیگری را با آن مقایسه کرد.»
سه نفر از پزشکان دانشگاه تمپل Temple به نام‌های گورسکین Gurskin، ردپاتRedpath و دیویس Davis با موفقیت هزار بیمار مبتلا به انواع مشکلات گوش، حلق‌و‌بینی را با کلروفیل درمان نمودند. دکتر کارول‌رایت Carroll Wright پی‌برد کلروفیل در اولسر مزمن مؤثر است.
درمان با آب سبزه‌ گندم:
مصرف شیره یا آب سبزه‌ ‌گندم به بدن مواد مغذی حیاتی می‌رساند و انرژی مفرطی به بدن می‌دهد. آب سبزه گندم سرشار از ویتامین‌های B,A و C بوده و حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، کبالت و روی است. کلروفیل موجود در آب سبزه‌ ‌گندم برای بدن بسیار نافع است. به‌علت بالابودن مقدار ویتامین و مواد‌معدنی، مصرف آب سبزه‌ ‌گندم سبب تخلیص‌خون می‌شود. بدن از‌این خاصیت برای پاکسازی و بازسازی خود استفاده می‌کند. با نوشیدن منظم این آب، توکسین‌ها خنثی می‌شوند و به این جهت در حفظ سلامت مؤثر است.
آب سبزه گندم:
به گفته محققان حدود ۳۰ گرم گندم سبزشده حاوی ۱۲۰ کالری، ۸ گرم فیبر رژیمی و ۸ گرم پروتئین است. همچنین این گیاه دارای ۲۰ درصد ویتامین آ ، ۹۳درصد ویتامین ث، ۳۵۶ درصد آهن و ۱۲ درصد کلسیم است.
خوردن آن به هرشکلی برای سلامت بدن ارزشمند است. اگر آب آن به سختی قابل خوردن است می توانید آن را در اسموتی‌های خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.
ویتامین‌ها و مواد معدنی:
در یک پیمانه آب سبزه گندم، میزان معینی ویتامین و مواد معدنی وجود دارد به همین دلیل بسیار منطقی است که افراد این نوشیدنی را بخورند. انرژی حاصل از این نوشیدنی بلافاصله بعد از مصرف، روش ایده‌آلی برای آغاز یک روز پرانرژی است.
کاهش چربی:
طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۶، میتوکندری کبد موش‌هایی که آب سبزه گندم مصرف کرده بودند، دارای کاهش در میزان لیپیدها یا چربی‌ها بود. این ویژگی موجب می‌شود یک پیمانه سبزه گندم بتواند به کاهش وزن کمک کند.
درمان بیماری پوستی:
اگرچه در این رابطه مطالعات بالینی انجام نشده است اما چندین مورد نمونه درمان خانگی نشان داده که سبزه گندم برای درمان اگزما و پسوریازیس مثمرثمر بوده است. روش درمانی با این گیاه این گونه است که یک فنجان آب سبزه گندم در وان آب داغ ریخته شده و به مدت ۳۰ دقیقه مورد استفاده قرارگیرد. روش دیگر ریختن آب سبزه گندم در ظرف یخ و انجماد آن است. سپس مکعب های یخی بر روی لکه ها، زخم و پوست آسیب دیده مالیده شود. آب سبزه گندم خون را تصفیه و پوست را بازسازی می‌کند.
کلروفیل، اسید آمینه‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌‎ها و آنزیم‌ها می‌تواند آب سبزه گندم را به یک بمب قدرتمند در راستای بهبود وضعیت سلامت تبدیل کنند. دکتر ویگمور پیشنهاد می‌کند که روزانه 30 میلی‌لیتر از این نوشیدنی استفاده کنید و سپس به تدریج به میزان آن اضافه کنید تا به 60 میلی‌لیتر‌ در روز برسید.
پرورش سبزه گندم نیز کار دشواری نیست و ما به شکل سنتی با آن آشنایی داریم. اما زمانی که آب سبزه گندم را گرفتید، ‌می‌توانید آن را با نعناع، آناناس، آب پرتقال، لیموترش، عسل و یخ میل کنید.
نابسامانی‌های دندان:
آب سبزه‌ ‌گندم به‌عنوان یک دهانشویه در گلو‌درد و پیوره مؤثر است. مصرف این آب از پوسیدگی دندان و دندان‌درد جلوگیری می‌کند و به‌این‌جهت جویدن سبزه‌ ‌گندم نافع است. با پاکسازی لثه‌ها از توکسین، سبزه‌ ‌گندم از رشد باکتری هم جلوگیری می‌کند.
بیماری‌های پوست:
ازنظر علمی ثابت شده کلروفیل رشدونمو باکتری‌های مضر را متوقف می‌کند. از درمان با سبزه‌ ‌گندم، به این ترتیب می‌توان به‌طور مؤثر در بیماری‌های پوست و زخم‌های اولسری استفاده کرد. با به تأخیر‌انداختن کنش باکتری، آب سبزه‌ ‌گندم سبب فعال شدن و رشد طبیعی مجدد یاخته می‌شود. نوشیدن منظم آب سبزه‌ ‌گندم، محیط نامناسبی برای رشد باکتری فراهم می‌آورد. در نواحی عفونی پوست می‌توان از ضماد آب سبزه‌ ‌گندم به‌عنوان استریل‌کننده استفاده کرد.
نابسامانی‌های دستگاه گوارش:
استفاده از آب سبزه‌ گندم به صورت انما به سم زدایی دیواره‌ کولون کمک می‌کند. در این رویه، ابتدا با آب ولرم، تنقیه انجام می‌دهند. بعد‌از20‌دقیقه صد‌تا صدو‌بیست‌وپنج ‌میلی‌لیتر آب سبزه‌ ‌گندم، تنقیه می‌شود. شخص باید به‌مدت 15دقیقه صبر کند و بعد‌از مدتی عمل تخلیه را انجام دهد. انجام این تنقیه در نابسامانی‌‌های کولون، دفع بلغم و کولیت اولسرو، یبوست مزمن و خونروی بواسیر بسیار سودمند است.
نابسامانی‌های گردش‌ خون:
کلروفیل موجود در سبزه‌ ‌گندم سبب تقویت اعمال قلب ‌و‌ ریه می‌شود. فعالیت مویرگی نیز افزایش می‌یابد، ضمن آنکه ازمیزان توکسمی کاسته می‌شود. با افزایش محتوای آهن در خون و درنتیجه‌ هموگلوبین، ریه‌ها بهتر فعالیت می‌کنند. میزان رسیدن اکسیژن به‌بدن بهبود‌یافته و اثرات دی‌اکسیدکربن به حداقل کاهش‌می‌یابد. بنابراین، می‌توان‌گفت آب سبزه‌ گندم در درمان نابسامانی‌های گردش‌خون بسیار سودمند است.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 1456



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional