کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی روغن آفتابگردان:


مزایای روغن آفتابگردان در برگیرنده توانایی آن برای بهبود سلامت قلب، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت پوست، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، محافظت از بدن در برابر آسم و کاهش التهاب است. اگرچه بیشتر افراد در حال حاضر با گل آفتابگردان اشنا هستند اما بیشتر آن ها نمی دانند که این گیاه منبع بسیار خوبی برای تهیه یک روغن سالم گیاهی است که می توان آن را جایگزین سایر روغن های موجود کرد.
روغن آفتابگردان معمولا در برخی از محصولات آرایشی خاص نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدکننده اصلی این روغن روسیه، اوکراین و آرژانتین است اما بیشتر کشورهای جهان می توانند آن را تولید کنند.یکی از دلایل اصلی موجود برای رشد محبوبیت روغن آفتابگردان، وجود اسیدهای چرب ضروری همچون اولئیک اسید، لینولئیک اسید و سایر موارد است. ترکیب اسیدهای چرب در بدن برای حفظ سلامت انسان بسیار ضروری است و روغن آفتابگردان می تواند به حفظ این تعادل در بدن کمک کند.
علاوه بر این، برخی از این اسیدهای چرب همچون ویتامین E و سایر ترکیبات آلی، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و تاثیر مثبتی بر روی طیف وسیعی از شرایط دارند.  این روغن همچنین چربی چند غیر اشباع بیشتری نسبت به سایر روغن های گیاهی معمول دارد.

چند خاصیت روغن آفتابگردان برای سلامتی بدن:
روغن آفتابگردان سطح کلسترول خون را پایین می آورد:
تعادل اسیدهای چرب موجود در روغن آفتابگردان همچون لینولئیک اسید بسیار خوب است. اگرچه اسید چرب امگا ۶ معمولا به عنوان کلسترول بد در نظر گرفته می شود اما این گزینه هم در مقادیر متعادل برای بدن ضروری است. یافتن تعادل  مناسب از کلسترول های خوب و کلسترول های بد بسیار مهم است. به علاوه، روغن آفتابگردان حاوی اسید چرب اشباع نیست. این موضوع بدین معنی است که استفاده از آن می تواند باعث کاهش کلسترول بدن شود.
روغن آفتابگردان سلامت قلب را افزایش می دهد:
روغن آفتابگردان می تواند خطر ابتلا به آترواسکلروز که در آن شریان ها مسدود می شود و فشار خون بالا می رود و خطر حمله و سکته افزایش پیدا می کند را کاهش می دهد. این روغن در حد متعادل می تواند انتخاب خوبی برای بیشتر افرادی که به دنبال سلامت قلب خود هستند باشد.
روغن آفتابگردان سیستم ایمنی بدن:
روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E است و می تواند به عنوان  یک آنتی اکسیدان در بدن عمل کند. این ماده به طور مستقیم با پیشگیری از بیماری قلبی و تقویت سیستم ایمنی بدن مرتبط است.
خواص روغن آفتابگردان برای پوست:
همانطور که در بخش قبلی گفتیم این روغن سرشار از ویتامین E است و می تواند سلامت پوست را بهبود ببخشد و باعث تولید سلول های تازه شود. این موضوع بدین معنی است که پوست در برابر آسیب خورشید و نیز تخریب طبیعی ناشی از سن در امان می ماند. آنتی اکسیدان هایی همچون ویتامین E می توانند رادیکال های ازاد را خنثی کنند و مانع از اسیب رساندن این رادیکال ها به سلول های سالم گردند.
بعد از مصرف این روغن می تواند بهبود سریع تر زخم، کاهش زخم ها و درخشندگی طبیعی پوست را مشاهده کرد. همین امر می تواند دلیل خوبی برای استفاده از روغن آفتابگردان در محصولات آرایشی باشد.

1  |  مجله سلامت  |  بازدید: 882



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional