کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی سیر:


سیر گیاهی است که به طور گسترده از آن برای پخت و پز استفاده می‌شود. این گیاه همچنین به عنوان یک ماده دارویی قرن‌هاست که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. معمولا از آن برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود.همانطور که می‌دانید سیر متعلق به خانواده آلیوم است که پیاز نیز در همین خانواده قرار دارد. هزاران سال است که انسان‌ها از آن برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند.
با توجه به گفته‌های کتابخانه ملی پزشکی که بخشی از موسسه ملی سلامت در آمریکاست، سیر به طور گسترده برای درمان شرایط مختلفی همچون آترواسکلروز ( سخت شدن سرخرگ‌ها )، کلسترول بالا، حملات قلبی، بیماری‌های عروق کرونری و پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه سیر توسط افراد مختلف برای پیشگیری از سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان روده و سرطان رکتوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. موسسه ملی سلامت می‌گوید برخی از این مصارف توسط علم نیز پشتیبانی و حمایت می‌شود. مطالعه‌ای که در مجله سم شناسی غذا و مواد شیمیایی منتشر شد نشان می‌داد که گرم کردن کوتاه مدت سیر خاصیت ضد التهابی آن را کاهش می‌دهد. این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند طعم و بوی سیر خام را تحمل کنند می‌تواند مشکل زا باشد. از پزشک خود بخواهید مکمل‌های حاوی سیر را برایتان تجویز کند تا نیازی به گرم کردن سیر نداشته باشید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه با کمک سیر:
بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که حداقل دوبار در هفته سیر خام مصرف می‌کنند، ۴۴ درصد کمتر از سایر افراد به سرطان ریه مبتلا می‌شوند. محققانی که مطالعات خود را در مجله Cancer Prevention Research منتشر کردند، بیش از ۱۴۲۴ نفر از افراد مبتلا به سرطان ریه و ۴۵۴۳ از افراد سالم را بررسی کردند. از این افراد خواسته شد در مورد رژیم غذایی و عادت‌های سبک زندگی خود توضیحاتی بدهند. همچنین مقدار مصرف سیر در این افراد مورد بررسی قرار گرفت. نویسندگان این مقاله معتقدند که ارتباط حفاظتی بین مصرف سیر خام و سرطان ریه با یک الگوی دوز-پاسخ مشاهده شده است، این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است سیر به طور بالقوه به عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان ریه باشد.

فواید سیر برای سرطان مغز:
ترکیبات آلی گوگرد موجود در سیر، برای از بین بردن سلول‌ها در گلیوبلاستما ، یک نوع تومور کشنده مغز، موثر است. دانشمندان در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در نشریه سرطان گزارش دادند که سه ترکیب ارگانوسولفور در سیر وجود دارد که با نام‌های DAS ، DADS و DATS شناخته شده‌اند. این ترکیبات تاثیر بسیار خوبی بر روی سلول‌های سرطانی دارند و می‌توانند باعث از بین رفتن آن‌ها شوند.

خاصیت سیر برای آرتروز مفصل ران:
زنانی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات غنی از آلیوم استفاده کرده اند سطح بسیار پایینی از آرتروز مفصل ران داشتند. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم سیر یک نمونه از سبزیجات خانواده آلیوم است.نویسندگان این مقاله معتقدند یافته‌های آنان نه تنها تاثیرات احتمالی رژیم غذایی بر روی آرتروز مفاصل را نشان می‌دهد بلکه نشان می‌دهد ترکیبات موجود در سیر برای درمان این شرایط بسیار مفید است. مطالعات بلند مدت که در آن ۱۰۰۰ زن سالم مورد بررسی قرار گرفتند نشان می‌دهد که عادت‌های غذایی آنان شامل سبزیجات، میوه ها و به خصوص سیر است.

3  |  مجله سلامت  |  بازدید: 1697



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional