کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی نارنج:


این را می دانیم که همه میوه های ترش و به ویژه مرکبات, حاوی ویتامین C هستند. مصرف آب نارنج می تواند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کرده, سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. از طرفی در صورت ابتلا به سرماخوردگی, روند درمان با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C تسریع می شود. در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد. کسانی که دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب نارنج را غرغره کنند. همچنین نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایید.
هضم کننده غذا:
مصرف خوراکی ها با ترشی طبیعی به هضم بهتر غذا کمک می کند. به همین دلیل مصرف آب نارنج به عنوان چاشنی سالاد و چاشنی روی غذا مانند اضافه کردن آب نارنج طبیعی به ماهی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. برای رفع ترشی معده غذای خود را همراه نارنج بخورید.
افزایش انرژی بدن:
مطالعات نشان داده‌اند مصرف نارنج انرژی در دسترس جهت فعالیت بدنی روزانه را افزایش می‌دهد و از این طریق توان و نشاط زیادی را برای انجام امور روزانه تولید می‌کند. به‌طورکلی مصرف این میوه به‌ طور طبیعی بیش از عصاره آن توصیه می‌گردد. نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.
آنتی اکسیدان قوی:
این میوه به دلیل غنی بودن از ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آبگیری و حرارت می‌تواند تا حدودی باعث تخریب ویتامین C موجود در آن گردد.
فواید نارنج در درمان کم خونی:
نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان  نارنج مصرف کنند.
فواید مصرف نارنج در دیابت
نارنج، خاصیت کاهندگی قند خون دارد. از این رو به بیماران دیابتی توصیه می شود این چاشنی را همراه سالاد سبزیجات تازه و غذایشان میل کنند. طبق اصول طب سنتی، ترشی‌ها همه به عصب‌ها ضرر می‌رسانند. از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند. خوردن آب نارنج همراه با شکر، صفرای زیادی را از بدن خارج می‌کند.
فواید مصرف شکر و نارنج:
در صورت ابتلا به مشکل “یبوست” یکی از درمان های مناسب و بی ضرر علاوه بر خوردن یک قاشق روغن زیتون, مصرف یک فنجان مخلوط شکر و آب نارنج است. برای این کار کافی است آب نارنج را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرده و آن را میل کنید. البته در صورتی که دیابت ندارید!
نارنج پایین آورنده چربی خون است. کسانی که فشار خون دارند نارنج را در برنامه غذایی خود بگذارند. برای درمان فشار‌ خون بایستی نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایید.
مصرف نارنج در بارداری:
نارنج به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین ث به جذب آهن کمک کرده و از این رو مصرف ان در دوره بارداری توصیه می شود. برای زایمان آسان در چاشنی غذای خود نارنج را قرار دهید.
فواید نارنج برای پوست و مو:
صورت‌هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند. کسانی که می‌خواهند موی نرم داشته باشند میوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند. مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج. اگر نارنج به‌ صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌ کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 1069



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional