کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی هندوانه:


فواید خوردن هندوانه
با توجه به خواص درمانی این میوه و توصیه به مصرف آن در ایام روزه‌داری، پرسش‌هایی در این خصوص مطرح شده است که برای یافتن پاسخ آن با دکتر سیدمهدی میرغضنفری، متخصص فیزیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به گفتگو نشسته ایم.

هندوانه و رفع گرمای درون بدن
اغلب افراد با شروع گرمای هوا از درون بدن یا از قسمت هایی از سطح بدن همچون دست و پا و سر و صورت، احساس گرمی و التهاب می کنند یا بازدم خارج شده از ریه‌شان دارای حرارت زیادی است، به طوری که گاهی مجبور می‌شوند دوش آب سرد بگیرند یا پاها را داخل آب خنک بگذارند. افزایش حرارت بدن در فصول گرم سال بخصوص در گرم مزاجان، عوارضی از قبیل خارش و سوزش پوست، جوش و دمل‌ پوستی، خشکی بدن و مخاط و به دنبال آن تشنگی شدید و یبوست به همراه دارد که در نتیجه شکننده شدن مخاط، خونریزی‌ مخاطی همچون خون دماغ زیاد می‌شود.
در این شرایط، مصرف هندوانه و کاهو به‌دلیل رطوبت و خنکی زیادی که دارد، همه این حالات را التیام می‌بخشد و حرارت بدن را سریع کاهش می‌دهد و مصرف آن بویژه در ایام روزه‌داری که مصادف با گرمی و خشکی هواست، درساعت پس‌از افطار توصیه می‌شود. به علاوه هندوانه به میزان زیادی می‌تواند جلوی تندی و تیزی صفرا را که در گرم مزاجان فزونی بیشتری دارد، بگیرد و اگر در کسانی پوست، سفیدی چشم یا روی زبان به رنگ زرد متمایل شده (این علائم، نشانه صفراوی بودن مزاج است)، آن را التیام بخشد، ضمن این که هندوانه می‌تواند از بروز سنگ‌‌های صفراوی پیشگیری کرده یا حتی به دفع شن‌ریزه‌ها و رسوبات صفراوی که امروزه خیلی‌ها دچار آن می‌شوند، کمک کند.

درمان سوزش ادرار با مصرف هندوانه
افرادی که طبع گرم و خشک و ادرار کم و غلیظ دارند، از هندوانه به دلیل طبع سرد و تری که دارد، سود بیشتری می‌برند. برخی مشکلات سیستم ادراری و تشکیل سنگ یا دفع سنگ‌های موجود، با افزایش حجم ادرار کمتر می‌شود. همچنین هندوانه به دلیل ادرارآور بودن برای افرادی که دچار سنگ کلیه هستند، مفید است و می‌تواند سوزش‌هایی را که در مجاری ادرار یا مثانه در فصول گرم و در گرم ‌مزاجان به طور شایع ایجاد می‌شود، التیام بخشد. در خانم‌ها سوزش ادرار بیشتر گزارش شده که معمولا به اشتباه تشخیص عفونت ادراری داده می‌شود. در این شرایط رنگ ادرار زرد پررنگ و لیمویی می‌شود و آزمایش فرد سالم و بدون عفونت است و مصرف آنتی‌بیوتیک سودی ندارد‌. این افراد می‌توانند با مصرف هندوانه و کمک به خنکی طبع، بدون هیچ دارویی این سوزش ها و اصطلاحا احتراق مجاری ادراری را بهبود دهند.

پاکسازی کلیه و مثانه با هندوانه
برای این که خاصیت مدر بودن هندوانه بیشتر شود، یک هندوانه کوچک را داخل قابلمه گذاشته، مقدار خیلی کمی آب داخل آن بریزید و در آن را محکم ببندید و روی شعله کم بگذارید تا حالت نیمه پخته پیدا کند و پس از خنک شدن، روزانه در چند وعده استفاده کنید. اگر مثانه و کلیه دچار تجمع رسوبات و مواد زائد یا سنگریزه باشد، با این شیوه پاکسازی شده و احتمال تشکیل سنگ کمتر می‌شود.

همراه با غذا هندوانه نخورید
معده برای هضم غذا نیاز به حرارت دارد و نباید همراه با غذاهای خشک یا بلافاصله بعد آن از میوه‌های خنک و آبدار همچون هندوانه، کاهو، خیار و... استفاده شود. این خوردنی‌ها با کاهش حرارت معده، شخص را دچار اختلال هضم و ترش کردن و نفخ می‌کند و غذا مدت طولانی تری در معده باقی می ماند و فرد به میزان کمتری از خواص درمانی و تغذیه ای هندوانه نفع خواهد برد.

2  |  بیتوته  |  بازدید: 1209



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional