کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی گیاه کراتوم:


کراتوم یا میتراگینا کورت، هم خانواده گیاه قهوه یا از گونه روبیاسه است. به طور طبیعی در تایلند، مالزی، اندونزی و پاپوآ گینه نو رشد کرده و به عنوان داروهای روانگردان آگونیست مواد افیونی، مثل مورفین شناخته می ­شوند. این گیاه برای قرن ها به عنوان سرحال آورنده خلقی و یک کاهنده درد توسط بومیان آسیای جنوبی مورد استفاده قرار می ­گیرد.
افرادی که آن را به روش های مختلف مصرف کرده اند، اظهار داشتند که باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خو و نیز کاهش درد در اشکال مختلف شده است. از سوی دیگر اثرات جانبی منفی نیز گزارش شده است. اخیرا، این ماده برای کمک به مصرف کنندگان مواد مخدر، به ویژه آنهایی که درگیر مواد مخدری مثل متامفتامین ها، کوکائین و هروئین هستند، مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان داد که برای ترک اعتیاد مفید بوده و از اثرات منفی ترک اعتیاد کاسته است. هنوز بررسی ها درباره اثرات کوتاه و بلند مدت در این زمینه ادامه دارد. عصاره این درخت به عنوان یک کمک کننده احتمالی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته می ­شود، زیرا خود آن حاوی مواد مواد مخدر بوده و گیرنده های افیونی μ در مغز را به هم متصل می ­کند. اما آنها باعث ایجاد وابستگی فیزیکی همانند بقیه مخدرهای قوی تر، نمی ­شوند.
این گیاه شامل بیش از 40 ترکیب و 25 آلکالوئید است. به ویژه غنی از ترکیب آلکالوئید میتراگینین می ­باشد که تاثیرگذاری بیشتر آن نسبت به متادون در کاهش علائم ترک اعتیاد، به اثبات رسیده است. آلکالوئیدها هزاران سال در درمان بیماری های مختلف از جمله مصرف داروهای روانگردان کاربرد داشته اند. اگرچه به خاطر برهم کنش طبیعی آلکاوئیدها با بدن، آنها همچنین می ­توانند اثرات مضری روی انسان داشته باشند. از لحاظ تاریخی، آنها همین طور برای کشتن افراد نیز به کار برده می ­شدند. سقراط با نوشیدن جام شوکران در سال 399 قبل از میلاد مسیح، مشهورترین مورد مسمومیت با آلکالوئید بود که منجر به مرگ شد.
دومین ترکیب یافت شده در کراتوم که اثرات آن روی بدن بسیار بحث برانگیز شد، هیدروکسی می تراگنین-7 است. این ترکیب به عنوان یک آگونیست افیونی شناخته می شود و در برخی موارد می ­تواند برای کاهش علائم ترک اعتیاد بسیار قدرتمندتر از میتراگنین عمل کند.
توان هیدروکسی میتراگنین-7 در برخی موارد، سه بار بیشتر از مورفین اعلام شده است. میزان این آلکالوئید اغلب در مقایسه با می تراگنین برتر موجود در گیاه، بسیار کمتر است و مطالعات هنوز پیرامون تاثیرات این آلکالوئید ادامه دارد.
منطقه ای که این درخت در آن رشد می ­کند عامل مهمی در قدرت ترکیبات آن است.
درختانی که در آسیای شرقی رشد می ­کنند، قدرت بیشتری نسبت به درختان سایر مناطق دنیا یا آنهایی که در گلخانه رشد می کنند، دارند.
تاریخچه کراتوم:
این درخت همیشه سبز استوایی بومی جنوب آسیا، از خانواده گیاه قهوه است. همانند برگ های کوکا در جنوب آمریکا، کراتوم به طور رایج توسط کارگران در مالزی و تایلند برای افزایش تولید انرژی جویده می ­شود. دولت تایلند کشت و فروش آن را در سال 1943( طبق قانون 2486 کراتوم) منع کرد چرا که فروش آن به منزله تجارت مواد افیونی بود و کشف شد که برای سیستم عصبی مضر است. از آنجایی که مصرف کراتوم به طور طبیعی در منطقه رخ می ­داد و جویدن آن در میان بومیان شایع بود، متوقف کردن آن بسیار سخت بوده و این عمل تا به امروز ادامه دارد.
در دهه 2000، مقامات تایلندی توصیه کردند که این گیاه باید قانونی شده و از لیست مواد مخدر حذف شود اما هنوز به دلیل عوارض جانبی احتمالی آن، کنترل می ­شود. با این حال پلیس تایلند تا به امروز فروشندگان این ماده که با قدرت بالا در بازار سیاه فروخته می ­شود را دستگیر می ­کند. این روند کنترل در حال حاضر از اقیاونس آرام به سمت آمریکا کشیده شده است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1312



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional