کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص شکلات تلخ:


شکلات تلخ شکلاتی است که میزان دانه های کاکائوی بیشتری در آن باشد. نکته جالبی که در مورد شکلات تلخ وجود دارد این است که بر خلاف شکلات های دیگر در گروه محصولات چاق کننده به حساب نمی آید. هر چقدر میزان دانه های کاکائو و کره کاکائو در شکلات بیشتر باشد آن شکلات تلخ تر است و میزان شکر کمتری دارد.
بهتر است شکلات تلخ را صبح ها میل کنید. این شکلات سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. به همین دلیل علاوه بر اینکه برای قلب مفید است، از پوست شما در مقابل اشعه های زیان آور ماورای بنفش هم محافظت می‌کند. شکلات تلخ باعث کاهش استرس شما می شود. شکلات تلخ کمک می کند میل شما به مواد غذایی شیرین کم شود و احساس سیری کنید. اکثر افراد شکلات دوست دارند. شکلات یکی از مواد غذایی است که در عین خوشمزگی و مغذی بودن به کاهش استرس شما هم کمک کرده، فشار خونتان را تنظیم می کند و باعث افزایش هوشتان می شود.
همانطور که اشاره کردیم شکلات تلخ فواید زیادی برای بدن دارند که در ادامه این مطلب با چند نمونه از آن آشنا می شویم.
شکلات تلخ و فواید آن:
شکلات تلخ یک ماده دوستدار پوست است که سلامت، درخشش و بی‌عیب‌ونقص بودن پوست را حفظ می‌کند.
یک لایه بردار عالی:
شکلات تلخ در ترکیب با کافئین، یک لایه‌ بردار عالی می‌سازد. این شکلات، باعث پوسته‌شدن سلول‌های مرده پوست شده و اجازه‌می‌دهد پوست جدید به‌راحتی نفس بکشد.
آنتی اکسیدان فراوان:
شکلات تلخ دارای طیفی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها دربرابر آسیب رادیکال آزاد از پوست‌تان محافظت‌کرده؛ آن را برای مدت طولانی نرم، انعطاف‌پذیر و جوان نگه می دارند.
تامین کننده ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن:
شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.
افزایش حجم مو:
شکلات تلخ، به دلیل داشتن مواد مفید برای مو، سلامت کلی موها را بهبودبخشیده و آنها را فوق‌العاده درخشان و حجیم می‌کند.
کاهش استرس:
شکلات تلخ دارای فلاونول‌ است. فلاونول‌ها اسیدهایی هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. خیلی از افراد آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند تا به کمک آن سطح اضطراب خود را کاهش دهند. فلاونول‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و کمک می‌کنند تا مغز در موقعیت‌های استرس‌زا توانایی بیشتری داشته باشد. تاثیری که این ماده روی ذهن شما می‌گذارد باعث می‌شود بتوانید شرایط استرس‌زا را راحت‌تر تحمل کرده و بر آن غلبه کنید.
محققان معتقدند که نقش شکلات تلخ در سلامت مغز ممکن است به دلیل طعم و مزه آن باشد که می‌تواند برای کسانی که با اختلال های خلقی همراه هستند، آرامش‌بخش باشد. با مصرف شکلات ۷۴ درصدی به مدت یک هفته سطح هورمون‌های مربوط به استرس مانند کاتلولامین و کورتیزول کاهش پیدا می‌کند و کمتر دچار استرس می‌شوید. همچنین میزان سروتونین در بدن شما افزایش پیدا کرده و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش میزان استرس شما شود. به صورت روزانه می‌توانید حدود ۳۰ تا ۴۰ گرم شکلات تلخ مصرف کنید و سطح استرستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 1289



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional