کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص شگفت انگیز روغن چریش:


این روغن می تواند درمانی موثر برای شپش مو باشد و همچنین ریزش مو را درمان می کند. تاثیر بسزایی در پاکسازی بدن دارد و می تواند سلامت قلبتان را بهبود بخشد. جالب است بدانید که این روغن ممکن است در در درمان مالاریا موثر باشد.
روغن چریش چیست؟

روغن چریش یک آفت کش طبیعی است که در دانه های درخت چریش یافت می شود. رنگ این روغن بین زرد تا قهوه ای است و طعمی تلخ و بوی مانند سیر دارد. روغن دانه چریش می تواند به عنوان یک آفت کش طبیعی عمل کند و برای کنترل آفات و بیماری ها مفید است. این روغن که حاوی مواد مغذی است و در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود، زیرا حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی، کمک می کند.
با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت
همین الان کلیک کن

روغن چریش

روغن چریش به مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در پوست کمک می کند، زیرا حاوی کاروتنوئیدها است که ترکیب آنتی اکسیدان بالایی را فراهم می کند. روغن چریش به طور گسترده در لوازم آرایشی مانند صابون، محصولات مو، لوازم آرایشی، کرم دست و شامپوی مخصوص حیوانات خانگی استفاده می شود. روغن چریش با توجه به ترکیباتی که دارد (مانند ویتامین E)، می تواند به سرعت در لایه های بیرونی پوست نفوذ کند و در درمان پوست خشک و آسیب دیده بسیار موثر باشد.

روغن چریش از دانه های درخت چریش به وجود می آید. درخت چریش، درخت همیشه سبزی است که در جنوب شرقی آسیا و آفریقا یافت می شود. پوست و برگ های درخت چریش از نظر پزشکی نیز شناخته شده است و اغلب برای درمان استفاده می شود. همچنین از گل ها، میوه ها و ریشه های درخت چریش نیز استفاده می شود. به دلیل همیشه سبز بدون این درخت، برگ های آن همیشه در دسترس است.
برای چه کاری می توان از روغن چریش استفاده کرد؟

از آنجایی که این روغن حاوی ترکیبات مختلفی است و خواص حشره کش و دارویی دارد، مزایا و کاربردهای زیادی دارد. روغن دانه چریش یک ماده رایج در تولید لوازم آرایشی مختلف از جمله خمیر دندان، صابون، شامپو و غیره است. یکی از کاربردهای بسیار جالب این روغن، استفاده از آن به عنوان یک آفت کش طبیعی است.

روغن دانه چریش حاوی ترکیبات مختلفی است. آزدیراکتین، فعال ترین ماده در روغن دانه چریش  است که برای دفع و کشتن آفات ها استفاده می شود. همچنین طبق گزارش هایی که ارائه شده است، این روغن به عنوان یک عامل موثر غیر سمی در کنترل حشرات در کشاورزی به کار می رود. پس از استخراج این ماده فعال از چریش، ترکیبات باقی مانده آن، به عنوان روغن چریش مورد استفاده قرار می گیرد.
6  مزیت عمده روغن چریش

در اینجا برخی از مهم ترین مزیت های روغن چریش را ذکر می کنیم:
1. مبارزه با حشرات رختخواب

حشرات رختخواب برخی از آفات شهری است که کنترل آن سخت است. نیش حشرات رختخواب چیزی است که همه ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم. آژانس حفاظت از محیط زیست گزارش داده است که استفاده از روغن چریش، می تواند در مقابله با حشرات رختخواب در خانه و در محیط های تجاری موثر باشد. در حقیقت، آژانس حفاظت از محیط زیست می گوید که روغن چریش، تنها آفت کش بیو شیمیایی است که برای استفاده در برابر حشرات رختخواب ثبت شده اند.

پانیکولکتومی
2. به عنوان یک حشره کش طبیعی استفاده می شود

چریش یک حشره کش سالم و طبیعی است. محققان پژوهشی در زمینه مبارزه با حشره ها انجام دادند. هدف از انجام این پژوهش و انتشار آن، یافتن روشی برای کنترل پشه با تکنولوژی پایین است که می تواند توسط مردم محلی، به ویژه در آفریقا انجام شود. همان طور که مطالعه نشان می هد، برنامه های کنترل با استفاده از حشره کش های معمولی بسیار گران هستند. علاوه بر این، نگرانی های جدی محیط زیست در مورد استفاده گسترده از حشره کش های معمولی وجود دارد. واضح است که به روش های جایگزینی نیاز است که مؤثرتر، ارزان تر و سازگار با محیط زیست هستند.

این تحقیق نشان می دهد که چگونه عصاره خام چریش می تواند رشد و توسعه پشه ها را مهار کند، در حالی که پودر خالص آن می تواند پشه ها را از بین ببرد. به طور کلی محققان نتیجه گرفتند که “هر دو نوع آماده سازی می تواند توسط مردم محلی برای کنترل پرورش پشه در زیستگاه های انسانی، به ویژه در مناطق شهری انجام شود.” آزادیراکتین جزء اصلی ترکیبات روغن چریش است که به نظر می رسد حدود 90 درصد دلیل اصلی اثرات ضد آفت روغن چریش، وجود آزادیراکتین باشد.

محصولات چریش لزوماً باعث کنترل کامل حشرات نمی شود، با این حال، استفاده مکرر از آن برای جلوگیری از رشد، باروری، جفت گیری و تخم گذاری حشره ها، می توانند آفت را به طور چشمگیری کاهش دهد.
3. کمک به گیاهان

چریش همچنین می تواند به تقویت سلامت گیاهان از طریق تخریب آفات و همچنین قارچ کمک کند. در حقیقت، آژانس حفاظت از محیط زیست اشاره می کند که “روغن و عصاره چریش صد ها سال است که برای کنترل حشرات و بیماری های گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است.”
4. مراقبت از پوست: چروک، خشکی و آکنه پوست

گروه بیوشیمی و بیوتکنولوژی در دانشگاه علوم و فناوری Nkrumah معتقد است که روغن دانه چریش حاوی اسید های چرب ضروری، تری گلیسیرید، ویتامین E و کلسیم است. به دلیل اسید های چرب ضروری و ویتامین E، روغن دانه چریش به طور عمیق در پوست نفوذ می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

اسیدهای چرب موجود در روغن دانه چریش عبارتند از: اسید اولئیک (52.8 درصد)، اسید لینولئیک (2.1 درصد)، اسید پالمیتیک (12.6 درصد) و اسید استئاریک (21.4 درصد).

اسید های چرب و ویتامین E موجود در روغن دانه چریش به راحتی جذب پوست می شود. پس از جذب، این مواد تقویت کننده قوی می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. همچنین وجود ویتامین E موجب نرمی پوست می شود.

جای تعجب نیست که استفاده از روغن دانه چریش یک درمان طبیعی برای علائم اگزما از جمله خشکی پوست، قرمزی، خارش پوست باشد. محققان اشاره می کنند که روغن دانه چریش می تواند جایگزینی برای روغن هسته نخل در ساخت صابون باشد بنابراین می توان از خواص دارویی مفید آن بهره مند شد.

1  |  دکتر سلام  |  بازدید: 2026



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional