کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص چای نعناع:


چای نعناع جزو بهترین دمنوش هایی است که می توانید برای درمان مشکلات مختلف جسمی از جمله نفخ، خستگی و درد های عضلانی استفاده کنید. در این بخش با ویژگی های این گیاه و دمنوش آن آشنا خواهید شد. نعناع گیاهی سرشار از خاصیت وحاوی آنتی اکسیدان ها است و نوشیدن چای نعناع مجموعه ای از خواص و مزایای سلامتی را برای شما به همراه دارد. در این مقاله به خواص چای نعناع و طرز تهیه دمنوش نعناع آشنا می شوید.
چای نعناع آرامش بخش و درمان بسیاری از مشکلات بدن انسان، موثر است. در این قسمت به برخی از معجزه خواص چای نعناع اشاره می کنیم:
خواص چای نعناع برای قاعدگی:
آیا می دانستید که چای نعناع می تواند برای خانم هایی که مبتلا به گرفتگی قاعدگی هستند، هم بسیار مفید باشد؟ یکی از خواص چای نعناع این است که این چای یک مایع خنک کننده موثر برای کاهش نفخ، دردهای شدید، گرفتگی قاعدگی و خستگی بوده و کسانی که در زمان قاعدگی دچار دل دردهای شدید هستند می توانند با نوشیدن چای نعناع، درد خود را تسکین دهند.
خواص نعناع دم کرده:
درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد. بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد. به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن یک فنجان چای نعنا ۲-۳ بار در روز قبل و در طول روزهای قاعدگی، سبب بهبود کلی در حالت خلقی و گرفتگی و درد می شود.
خواص چای نعناع برای کنترل پُر مویی:
بر طبق تحقیقات منتشر شده در مورد زنانی که در نواحی از بدن خود دچار پرمویی و موهای زائد و ناخواسته ای هستند، مشخص شده است که چای نعنا، می تواند یکی از راه های موثر در برطرف کردن و از بین بردن موهای زائد باشد. موهای زائد در این زنان هیرسوتیسم خوانده می شود؛ زیرا سطح هورمون های اندروژن و هورمون های مردانه آن ها بیشتر ترشح می شود.
مزایای مصرف دمنوش نعناع:
موهای زائد:
بر اساس تحقیقات صورت یافته در تحقیقات فیزیوتراپی نشان می دهد که نوشیدن دو فنجان چای نعناع در طول روز و به مدت پنج روز می تواند سطح آندروژن ها را کاهش دهد و از رشد موهای ناخواسته جلوگیری کند و این یکی از مهمترین خواص چای نعناع است.
در برخی موارد از درمان هایی مانند قرص های پیشگیری از بارداری استفاده می شود. اما با در نظر گرفتن عوارض اینگونه قرص ها، می توان گفت که استفاده از مواد گیاهی به مراتب بی خطر است، مانند نعنا که تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد. پس از مصرف چای نعنا، به طور مرتب و روزانه، آندروژن اولیه، در میان زنان، کاهش چشمگیری می یابد.
خواص چای نعناع برای لاغری:
چای نعناع جادو نمی کند اما می تواند در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها، بسیار موثر و کارآمد باشد. از دست دادن وزن، در نتیجه سوختن کالری بیشتری است که شما با ورزش و جایگزینی غذاهای با کالری بالا با گزینه های کم کالری ، به آن دست پیدا می کنید. اما در این میان باید گفت که نعناع هم در کمک به لاغری موثر است زیرا باعث هضم سریع غذا می شود. بنابراین نعنا برای کسانی که در دراز مدت سعی در کاهش وزن دارند، مفید است. خواص چای نعناع در درمان و بهبود دستگاه گوارش موثر است. چای نعناع باعث تسکین و هضم شده و حرکات روده سالم را با آرام کردن ارگان های دستگاه گوارش، تسریع می بخشد.
نعناع، با آرام کردن ماهیچه های دستگاه گوارش و افزایش جریان صفرا، هضم چربی ها را آسان تر و سریع تر کرده و با جلوگیری یا کاهش نفخ، گاز و سوء هاضمه، مرتبط است. همچنین ممکن است به کاهش سندرم روده تحریک پذیر کمک کند. شاید این موارد به طور مستقیم سبب کاهش وزن نشود، با این حال، باعث می شود تا سرعت هضم بیشتر و در نتیجه همراه با ورزش، سوخت و ساز کالری بالا رفته و کاهش وزن تسریع شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 791



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional