کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خون دماغ شدن:


برخی افراد موقع خون دماغ شدن کارهای غلطی برای بند آوردن آن انجام می دهند که می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد، مانند عقب بردن سر و یا گذاشتن پنبه در بینی. در ادامه با بخش مقالات گوش و حلق و بینی کلینیک مروستی همراه ما باشید.
خون دماغ:
خونریزی از بینی بویژه وقتی زیاد باشد، می‌تواند فرد را دچار ترس کند. وحشت از اینکه به چه دلیل بینی خونریزی کرده است، معمولا استرس زیادی بخصوص در کودکان ایجاد می‌کند. معمولا خونریزی از بینی خطرناک نیست، بجز مواردی که میزان خونریزی زیاد باشد که در برخی مواقع حتی ممکن است باعث ایجاد شوک در افراد شود. در مواردی خاص هم که مقدار خونریزی بینی بسیار بالا باشد، ممکن است خون از مجرای اشکی که گوشه چشم را به درون بینی متصل می‌کند به بیرون تراوش کند. احتمال دارد که خونریزی از بینی دلیل خاصی نداشته باشد، اما در برخی موارد بر اثر تورم در نواحی درون بینی به علت سرماخوردگی یا خشکی هوا و یا حتی به دلیل انحراف تیغه بینی بروز می‌کند.
مصرف بعضی داروها مانند آسپیرین یا وارفارین سبب ایجاد اختلال در سیستم انعقاد خون شده و احتمال وقوع خون دماغ را بالا می‌برند. همچنین وارد کردن جسم خارجی به بینی و بیماری‌های خونی و اشکال در سیستم انعقاد خون و حتی مصرف الکل ممکن است موجب خونریزی بینی شود. برای به وجود نیامدن حالت تهوع و استفراغ در اثر تجمع خون بینی در حلق، بهتر است از دراز کشیدن خودداری کرد و در حالت نشسته، کمی سر بیمار را به سمت جلو خم کرد.
در صورت خونریزی از بینی چه باید کرد؟
در این گونه مواقع معمولا سیستم انعقاد خون در بدن خود به خود فعال می‌شود و با ایجاد لخته خون سبب توقف خونریزی می‌شود. گرفتن محکم بینی با انگشت شست و اشاره به مدت پنج دقیقه سبب توقف خونریزی می‌شود، ولی چنانچه خونریزی متوقف نشد، می‌توان این کار را به مدت ده دقیقه انجام داد. پس از خونریزی هم نباید بینی را دستکاری کرد و یا حتی نباید فین کرد. گفتنی است قطره «فنیل افرین» یا «نفازولین» نیز برای بند آمدن خونریزی مفید خواهند بود. در برخی مواقع هم میزان خونریزی به اندازه‌ای است که حتی ممکن است پشت حلق جمع شود. در این صورت برای به وجود نیامدن حالت تهوع و استفراغ بهتر است از دراز کشیدن خودداری کرد و در حالت نشسته، کمی سر بیمار را به سمت جلو خم کرد.
درمان های پزشکی خونریزی بینی:
اگر با انجام اقدامات گفته شده در بالا خونریزی بند نیامد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا علت دقیق خونریزی مشخص شده و درمان لازم انجام شود. گذاشتن تامپون در بینی به نحوی که کل سوراخ بینی را پر کند، از درمان‌هایی است که معمولا توسط پزشک برای جلوگیری از خونریزی بینی انجام می‌شود. در این حالت پزشک باندی با طول بلند و آغشته به پماد را وارد سوراخ بینی می‌کند. وجود این باند سبب می‌شود به ناحیه خونریزی فشار وارد شده و خونریزی متوقف شود. معمولا پزشکان این تامپون‌ها را بعد از 48 ساعت از بینی خارج می‌کنند.
چنانچه مویرگ‌های متعددی عامل خونریزی باشند، باید پزشک از کوتر شیمیایی استفاده کند. در این روش با کمک نیترات نقره، حرارت بالایی در منطقه به وجود آمده و در نتیجه، منطقه مورد نظر دچار سوختگی شده و زخم می‌شود با گذشت زمان و صبوری بیمار، زخم بتدریج خوب شده و خونریزی کاملا بند خواهد آمد. در صورتی که خونریزی به وسیله یک رگ بزرگ و مشخص ایجاد شده باشد، باید پزشک از «کوتر الکتریکی» استفاده کند که در بین عوام به سوزاندن رگ معروف بوده و از دستگاهی شبیه هوویه استفاده می‌شود و در نتیجه این کار نیز زخمی در بینی ایجاد می‌شود که پس از ده روز بهبود یافته و خونریزی کاملا قطع می‌شود. چنانچه درمان های پزشکی بالا موثر نباشند، اگر خونریزی از قسمت خلفی باشد، پزشک از تامپون خلفی برای بندآمدن خونریزی استفاده می‌کند؛ بدین صورت که تامپون را در عقب‌ترین قسمت بینی یعنی دقیقا همان‌ جایی که به حلق متصل می‌شود قرار می‌دهد.

1  |  تبیان  |  بازدید: 1637



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional