کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی اتودولاک (Etodolac) یا لودین:


داروی لودین که با نام عمومی اتودولاک نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (nonsteroidal anti-inflammatory drug /NSAID) است که میزان هورمون‌هایی را که در بدن باعث ایجاد تورم و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد.
داروی اتودولاک یا لودین برای درمان دردهای خفیف تا متوسط، استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود. همچنین ممکن است برای درمان در موارد دیگری نیز که در اینجا ذکر نشده، مورد استفاده قرار بگیرد.
اتودولاک میزان هورمون‌هایی را که در بدن باعث ایجاد تورم و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد.
 اطلاعات مهم درباره داروی اتودولاک:
این دارو می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی کُشنده یا سکته‌ی مغزی شود؛ مخصوصاً اگر آن را به مدت طولانی مصرف کنید و یا دوز زیادی از آن را مورد استفاده قرار بدهید و یا اینکه مبتلا به یک بیماری قلبی باشید. داروی اتودولاک را بلافاصله بعد از عمل جراحی بای پس قلب (پیوند عروق کرونر)، مصرف نکنید.
داروی اتودولاک همچنین ممکن است باعث ایجاد خونریزی روده‌ای و یا خونریزی معده شود، که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این وضعیت، ممکن است بدون هشدار قبلی و یکدفعه، مخصوصاً اگر مُسِن باشید، در دوره مصرف این دارو اتفاق بیفتد.
در صورتی که علائم و نشانه‌های خونریزی معده یا روده را در خود مشاهده کردید، بلافاصله به نزد دکتر بروید. این علائم عبارتند از: مدفوع قیری‌رنگ یا سیاه یا خونی، سرفه به همراه خون بالا آوردن، یا استفراغی که شبیه دانه‌های قهوه باشد.
در دوره مصرف این دارو، هر گونه داروی بدون نسخه، شامل قرص‌های مسکن، سرماخوردگی یا حساسیت را استفاده نکنید. مگر اینکه قبلا از دکترتان و یا مسئول داروخانه در مورد امکان مصرف همزمان این داروها با داروی اتودولاک بپرسید. زیرا بسیاری از داروهایی که به صورت بدون نسخه به فروش می‌روند، حاوی آسپیرین و یا داروهای مشابه با اتودولاک (مثلاً ایبوپروفن، کتوپروفن، ناپروکسن) هستند و اگر شما این داروها را به همراه همدیگر استفاده کنید، ممکن است دچار اثرات ناشی از مصرف بیش از حد یک دارو در بدن خود شوید. بنابراین هر زمانی که خواستید داروی دیگری را به صورت همزمان با داروی اتودولاک مصرف کنید، ابتدا محتویات دارو را از روی جعبه‌ی آن بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، کتوپروفن یا ناپروکسن نباشند و یا از دکترتان بپرسید.
از مصرف الکل به همراه این دارو خودداری کنید؛ چرا که الکل می‌تواند خطر ابتلا به خونریزی معده که در اثر اتودولاک ممکن است ایجاد شود، افزایش بدهد.
از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا اشعه‌های UV مصنوعی (مثلاً لامپ‌های خورشیدی و یا تخت‌های مخصوص برنزه شدن) خودداری نمائید. زیرا بدن شما با مصرف داروی اتودولاک در برابر نور خورشید حساس‌تر شده است و ممکن است به راحتی دچار آفتاب‌سوختگی شوید.
داروی اتودولاک یا لودین برای درمان دردهای خفیف تا متوسط، استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود.
نکات مهمی که قبل از مصرف اتودولاک باید رعایت کرد:
مجدداً یادآوری می‌شود که این دارو می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی کُشنده یا سکته‌ی مغزی شود؛ مخصوصاً اگر آن را به مدت طولانی مصرف کنید و یا دوز زیادی از آن را مورد استفاده قرار بدهید و یا اینکه مبتلا به یک بیماری قلبی باشید. حتی افرادی که بیماری قلبی یا شرایط خاصی ندارند نیز ممکن است در دوره مصرف این دارو دچار حمله‌ی قلبی و یا سکته‌ی مغزی شوند.
داروی اتودولاک را بلافاصله بعد از عمل جراحی بای پس قلب (پیوند عروق کرونر)، مصرف نکنید.
داروی اتودولاک همچنین ممکن است باعث ایجاد خونریزی روده‌ای و یا خونریزی معده شود، که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این وضعیت، ممکن است بدون هشدار قبلی و یکدفعه، مخصوصاً اگر مُسِن باشید، در دوره مصرف این دارو اتفاق بیفتد.
اگر نسبت به داروی مورد نظر حساسیت دارید، یا این‌که تا به حال دچار حمله‌ی آسم شده‌اید و یا بعد از مصرف آسپیرین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی دچار واکنش‌های آلرژیکیِ شدید شده‌اید، نباید آن را مورد استفاده قرار بدهید.
برای اطمینان از این‌که مصرف داروی اتودولاک یا لودین برای شما خطری در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید:
    بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و یا اگر سیگار می‌کشید؛
    سابقه‌ی حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی، لخته شدن خون؛
    سابقه‌ی خونریزی معده یا زخم معده؛
    آسم؛
    بیماری کلیوی یا کبدی؛
    حبس مایعات در بدن؛
از مصرف الکل به همراه این دارو خودداری کنید؛
مصرف در دوران بارداری و شیردهی:
    مصرف داروی اتودولاک در سه ماهه‌ی آخر بارداری، ممکن است به جنین آسیب بزند. در دوره مصرف این دارو، در صورتی که باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید.
    اتودولاک می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد آسیب در نوزاد شود. بنابراین در دوره مصرف این دارو، از شیردهی بپرهیزید.
مصرف قرص معمولی اتودولاک (regular tablet) برای افراد کمتر از ۱۸ سال ممنوع است. نوعِ تعمیم یا گسترش یافته‌ی این دارو (extended-release)، برای افرادی که کمتر از ۶ سال دارند، ممنوع می‌باشد.
نحوه مصرف:
اتودولاک را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. کمترین میزانی از این دارو که باعث بهبود شرایط شما می‌شود را مصرف کنید.
قرص گسترش یافته‌ی این دارو را نجوید، نشکنید و قطعه قطعه نکنید. بلکه آن را به تمامی قورت دهید.
    برای این‌که علائم شما بهبود پیدا کنند، ممکن است تا ۲ هفته طول بکشد. به همان صورتی که دارو برای شما تجویز شده، به مصرف آن ادامه دهید و اگر بهبودی در وضعیت و علائمتان مشاهده نکردید، در این باره با دکتر خود صحبت کنید.
اگر این دارو را طولانی مدت استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به انجام آزمایشات دوره‌ای داشته باشید.
داروی اتودولاک ممکن است باعث اختلال در نتایج برخی از آزمایشات خاص شود. بنابراین به دکترها بگویید که در حال مصرف داروی مورد نظر می‌باشید.
دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.
زمانی که دارو را مصرف نمی‌کنید، درب قوطی آن را محکم ببندید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1573



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional