کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی استنشاقی فلوتیکازون:


داروی الیپتا (Ellipta)،که با نام عمومی فلوتیکازون (Fluticasone) یا ویلانترول (Vilanterol) نیز شناخته می‌شود، یک داروی استنشاقی است که از ترکیبی از فلوتیکازون و ویلانترول تشکیل شده است. فلوتیکازون، یک استروئید است و از آزاد شدن موادی که در بدن باعث التهاب می‌شوند، جلوگیری می‌کند. ویلانترول، یک برونکودیلاتور است که باعث شل شدن ماهیچه‌های موجود در راه‌های هوایی بدن، می‌شود و در نتیجه، تنفس بهبود پیدا می‌کند. الیپتا، به صورت روزانه، برای درمان بزرگسالانی که آسم یا بیماری مزمن انسدادی ریه دارند- برای بهبود علائم و جلوگیری از اسپاسم و یا حملات آسم- استفاده می‌گردد. افرادی که بیماری انسداد مزمن ریوی دارند، لازم است این دارو را به صورت درازمدت استفاده کنند. اما در افرادی که دچار آسم هستند، استفاده از داروی الیپتا به صورت کوتاه مدت و تا زمانی است که علائم به خوبی توسط داروهای دیگر کنترل شود.
ویلانترول ممکن است خطر مرگ را در افرادی که آسم دارند، افزایش دهد؛ اما هنوز افزایش خطر مرگ با استفاده از این دارو، در افرادی که دچار بیماری انسداد ریوی مزمن هستند، شناخته نشده است. در خصوص خطرات و همچنین مزایای استفاده از این دارو برای خود، با دکتر متخصص صحبت کنید.
اطلاعات مهم درباره داروی فلوتیکازون:
    اگر نسبت به فلوتیکازون، ویلانترول یا پروتئینِ شیر حساسیت دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید.
    داروی الیپتا، برای درمان کامل و قطعی در افراد نمی‌باشد؛ زیرا این دارو به اندازه‌ی کافی سریع عمل نمی‌کند تا بتواند حملات آسم یا اسپاسم را درمان کند.
    ویلانترول ممکن است خطر مرگ را در افرادی که آسم دارند، افزایش دهد؛ اما هنوز افزایش خطر مرگ با استفاده از این دارو، در افرادی که دچار بیماری انسداد ریوی مزمن هستند، شناخته نشده است.
فلوتیکازون و درمان آسم:
    دوباره ذکر می‌شود که اگر نسبت به فلوتیکازون، ویلانترول یا پروتئینِ شیر حساسیت دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید.
    داروی الیپتا، برای درمان کامل و قطعی در افراد نمی‌باشد؛ زیرا این دارو به اندازه‌ی کافی سریع عمل نمی‌کند تا بتواند حملات آسم یا اسپاسم را درمان کند. در مورد حملات آسم، از یک داروی استنشاقی که به صورت سریع عمل می‌کند، استفاده کنید. در صورتی که احساس می‌کنید داروهای آسم شما، به اندازه‌ی کافی خوب عمل نمی‌کنند، به دکتر خود اطلاع دهید.
    فلوتیکازون ممکن است باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما و در نتیجه افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌ها و یا بدتر شدن عفونتی که در حال حاضر درگیر آن هستید، گردد. با دکتر خود در خصوص هر گونه بیماری یا عفونتی که در طی چند هفته‌ی اخیر داشته اید، صحبت کنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی الیپتا یا فلوتیکازون برای شما خطراتی در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید به دکتر خود اطلاع دهید:
    سیستم ایمنی ضعیف؛
    بیماری قلبی، فشار خون بالا؛
    بیماری کبدی؛
    آب‌سیاه یا آب مروارید؛
    اختلالات تیروئیدی؛
    تشنج؛
    دیابت؛
    هر نوع عفونت، شامل بیماری سل یا تبخال چشمی؛
    سابقه‌ی بیماری پوکی استخوان در خود و یا خانواده‌تان.
هنوز مشخص نشده است که آیا مصرف این دارو به جنین آسیب وارد می‌کند و یا خیر؛ در هر صورت، اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، با دکتر خود صحبت کنید. همچنین هنوز مشخص نشده است که آیا فلوتیکازون یا ویلانترول، در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر؛ اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
نحوه مصرف:
داروی  استنشاقی الیپتا (فلوتیکازون یا ویلانترول ) را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. البته دکتر شما ممکن است در دوره های مختلف، در دوز مصرفی شما تغییراتی را ایجاد کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. دوز مصرف متداول داروی الیپتا، ۱ بار استنشاق در هر روز است. استنشاق این دارو را در یک زمان مشخص در هر روز انجام دهید. همچنین در طی ۲۴ ساعت، بیشتر از ۱ بار از این دارو استفاده نکنید. در صورتی که یکی از داروهای شما، به خوبیِ قبل اثر نداشت و به نظر می‌رسید که تاثیر آن در بهبود علائم شما متوقف شده است، به دکتر خود اطلاع دهید. اگر از یک داروی استروئیدی دیگر نیز استفاده می‌کنید، مصرف آن را به طور ناگهانی متوقف نکنید. در مورد کاهش تدریجی آن، با دکتر خود مشورت نمائید. اگر یک جراحی پیشِ رو دارید، بیمار یا تحت استرس هستید و یا اینکه اخیراً یک حمله‌ی آسم را گذرانده‌اید، ممکن است نیاز باشد تا دوز مصرفی شما اندکی تغییر کند. بدون توصیه‌ی پزشک، اقدام به تغییر دوز مصرف خود از این دارو و یا تغییر برنامه‌ی زمانی استفاده از آن، نکنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1026



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional