کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی اوزمپیک ( سماگلوتاید):


داروی اوزمپیک (سما گلوتاید) یکی از داروهای کاهنده میزان قند خون در بدن است که ساختاری شبیه به هورمون دارد (که به طورطبیعی در بدن آزاد می‌شود) و مکانیسم این دارو کنترل میزان قند خون، سطوح انسولین بدن و کمک به بهبود فرایند هضم است. داروی اوزمپیک به صورت یک قلم تزریقی پر شده و  یک بار مصرف و برای استفاده توسط یک بیمار است و همچنین  همراه با رژیم غذایی  و ورزش منظم  برای کنترل و  بهبود سطوح قند خون در افراد بزرگسال مبتلا به بیماری  دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود. این دارو از جمله داروهایی نیست که به طور روتین و گسترده در درمان افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد و عمدتاً زمانی مورد استفاده قرارمی‌گیرد که داروهای دیگری که برای کنترل و درمان بیماری دیابت مصرف می‌شوند، کارکرد لازم را نداشته باشند. در این مقاله به معرفی، چگونگی کارکرد و نکات طلایی حین مصرف این دارو می‌پردازیم.
اطلاعات مهم مربوط به داروی اوزمپیک:
اگر شما مبتلا به بیماری‌های چند نوع نئوپلازی چندگانه تیپ ۲ غدددرون ریز هستید (وجود تومور در غده‌های شما) و یا دارای سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به سرطان مدولار تیروئید، دیابت وابسته به انسولین یا کتواسیدوز دیابتی هستید، باید این دارو را مورد استفاده قرار ندهید. در مطالعاتی که بر روی حیوانات مختلف انجام گرفت، استفاده از داروی اوزمپیک باعث ایجاد تومورهای تیروئید یا سرطان تیروئید در نمونه‌های حیوانی مطالعه شد. معلوم نیست که این اثرات در افرادی که به طور از دوزهای این دارو استفادهمی‌کند،  رخ می‌دهد یا نه. در صورتی که شما بعد از مصرف این داور دچار  علائمی از  تومور تیروئید نظیر تورم یا وجود توده‌ای در گردن خود، بلعیدن مشکل،  خشونت صدا  و یا ضعف در  تنفس شدید، در این زمینه فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.
نکاتی  که باید  قبل از استفاده از این دارو بدانید:
اگر شما به سماگلوتاید حساسیت دارید و یا دچار یکی از حالت‌های زیر هستید، نباید از قلم تزریقی اوزمپیک استفاده کنید:
اگر شما مبتلا به بیماری‌های چند نوع نئوپلازی چندگانه تیپ ۲ غدددرون ریز هستید (وجود تومور در غده‌های شما)
دارای سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به سرطان مدولار تیروئید، دیابت وابسته به انسولین یا کتواسیدوز دیابتی

در این موارد برای اینکه مطمئن شوید،  مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:
وجود مشکلات پانکراس شما؛
مشکلات معده که  باعث هضم کند غذا شود.
بیماری کلیوی؛ یا
مشکلات چشمی که ناشی از بیماری دیابت (رتینوپاتی) است.
مشخص نیست که این دارو به یک جنین آسیب برساند یا نه . اگر باردار یا در حین درمان، باردار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف این دارو می‌تواند اثرات طولانی مدتی بر بدن شخص مصرف کنندهداشته باشد. قبل از اینکه از این دارو استفاده کنید، حداقل ۲ ماه باید از باردارشدن خودداری کنید. معلوم نیست که آیا این دارو می‌تواند از طریق شیر مادر به نوزاد شیرخوار منتقل شود و به کودک آسیب برساند یا نه. اگر شما در حال شیر دادن کودک شیرخوار خود با شیر مادر هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. استفاده از قلم تزریقی اوزمپیک  توسط افراد زیر ۱۸ سال مورد تایید نبوده و ممنوع است.
 
نحوه مصرف داروی اوزمپیک:
داروی اوزمپیک را دقیقاً همان‌طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج،  تغییر دهد. این دارو  را در دوز های بیشتر  و یا کمتر از مقادیر  توصیه‌ شده، مصرف نکنید. تمام اطلاعات ارائه شده به بیمار، راهنماهای دارویی و ورق‌های آموزشی ارائه شده به شما را بخوانید. اگر سؤالی دارید، از پزشک یا از یک  دکتر داروساز بپرسید. نحوه استفاده از این دارو به صورت تزریق در زیر پوست است از این رو، روش استفاده از این دارو و نحوه تزریق آن توسط پزشک و یا دکتر داروساز به فردمصرف کننده آموزش داده خواهد شد. اگر نحوه روش  درست تزریق این دارو و یا دفع صحیح سرنگ و سوزن‌های مربوط به آن را یاد نگرفتید، این دارو را خودتان تزریق نکنید. این دارو معمولاً به صورت یک بار در هر رفته و در هر زمانی از روز و با و یا بدون غذا می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر قصد تغییر در روز معمول برای تزریق دوز دارویی خود را دارید، حداقل دو روز بعد از آخرین تزریق خود صبر کنید. مراقبین سلامت و یا کادر پزشکی مربوطه به شما بهترین مکان‌های بدن شما رابرای تزریق این دارو که معمولاً بازو و یا شکم است را  نشان خواهند داد.  به یاد داشته باشید که هر زمانی که این دارو را تزریق می‌کنید، از جای دیگریاز بدن خود برای تزریق استفاده کنید و دو بار متوالی در یک عضو بدن خود این دارو را تزریق نکنید. این کار موجب سفتی عضو مورد استفاده خواهد شد. در صورتی که به نظر می‌رسد رنگ این دارو تغییر کرده، کدر شده و یا اگر ذراتی در آن قرار دارد از این دارو استفاده نکنید و با مراجعه به داروخانه از دکتر داروساز دوز جدیدی از این دارو را دریافت کنید.
یکی از عوارض شایع برای کسانی که دچار سطوحی بالایی از قند خون و ابتلای به بیماری دیابت هستند، استعداد بیشتر برای افت قند خون و یا به اصطلاح هیپو گلیسمی است. قند خون پایین (هیپوگلیسمی) می‌تواند برای همه افرادی که مبتلای به بیماری دیابت هستند، رخ دهد و علائم آن شامل سردرد، گرسنگی، تعریق، تحریک پذیری، سرگیجه، حالت تهوع،  بالا رفتن سرعت ضربان قلب، و احساس اضطراب یا رعشه است. برای درمان سریع عارضه قند خون پایین، همیشه یک منبع خوب قندی مانندآب میوه، آب نبات، کراکر، کشمش یا نوشابه‌های گازدار را در دسترس خود نگه دارید. در صورتی که شما  دچار عارضه قند خون پایین بوده و قادر به خوردن یا نوشیدنی چیزی نباشید، پزشک معالج شما می‌تواند یککیت تزریقی اضطراری گلوکاگون  را برای شما تجویز کند. ازآنجا که در این شرایط معمولاً خود شما قادر به تزریق این دوز از گلوکاگون نخواهید بود، در این زمینه باید اطمینان حاصل کنید که خانواده و یا دوستان نزدیک شما در مورد اینکه که چگونه این تزریق را در شرایط اضطراری برای شما انجام بدهند، آگاه هستند.
همچنین از آنجا علائم قند خون بالا (هیپرگلیسمی) مواردی نظیر افزایش تشنگی یا پر ادراری، تاری دید، سردرد و خستگی است در این زمینه مراقب باشید. سطوح قند خون  شما می‌تواند تحت  عواملی مثل قرار گرتن در معرض استرس،  ابتلای به بیماری، جراحی، ورزش و نرمش، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی یا صرف غذا قرار گیرد. قبل از تغییر دوز تزریقی داروی اوزمپیک یا برنامه دارویی خود، با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید. مصرف این دارو  تنها بخشی از یک برنامه کامل از درمان است که همچنین شامل رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن است. رژیم غذایی، دارو و رویه ورزشی خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید. با توجه به حساسیت این دارو و قلم های تزریقی آن نسبت به گرما نیاز است که آن را در یخچال و دمای ۲–۸ درجه نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که از فریز کردن این دارو بپرهیزید. اگر این داروها دچار یخ زدگی شدند آن دارو رامورد استفاده قرار نداده و دور بریزید. همچنین اکیداً از مصرف و تزریق دارویی که تاریخ مصرف آن گذشته است خودداری کنید. پس از اولین استفاده قلم تزریقی را در یخچال نگهداری کرده و همچنین آن را دور از گرما و نور خورشید قرار دهید. قبل از ذخیره سوزن مورداستفاده شده را دور بیندازید. در صورتی که از قلم استفاده نمی‌کنید درپوشش را بر روی آن قرار دهید. مهلت استفاده از این دارو تا ۵۶ روز بعد از اولین استفاده است. به یاد داشته باشید که بعد از این زمان، داروی مورد نظر را حتماً دور بیندازید. به محض استفاده از قلم‌های تزریقی و یا سرنگ، این سرنگ و سوزن‌ها را با توجه به قوانین محلی و استفاده از مواردی مثل سفتی باکس دور بیندازید. همچنین این اقلام مورد استفاده قرار گرفته را دور از دسترس کودکان و یا حیوانات خانگی قرار دهید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1644



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional