کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی بونیوا و پوکی استخوان:


داروی بونیوا (Boniva)، که با نام عمومی ایباندرونیت ( ibandronate) نیز شناخته می‌شود، به گروهی از داروها که به نام بیسفسفونات ها شناخته می‌شوند، تعلق دارد. این دارو، چرخه‌ی تشکیل استخوان و شکستگی در بدن را تغییر داده و باعث بهبود می‌شود. بونیوا یا ایباندرونیت، فرآیند از دست دادن استخوان را کند می‌کند و به طور همزمان، تراکم استخوان را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه باعث جلوگیری از شکستگی استخوان می‌گردد. این دارو برای درمان یا جلوگیری از پوکی استخوان در خانم‌ها، پس از یائسگیشان، استفاده می‌شود. بونیوا ممکن است در شرایط دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
اطلاعات مهم درباره بونیوا یا ایباندرونیت:
    اگر دچار بیماری‌های کلیوی مزمن، سطح پایین کلسیم یا مشکلی در مری هستید، بهتر است از بونیوا یا ایباندرونیت استفاده نکنید.
    اگر بعد از مصرف این دارو، توانایی این را ندارید که برای مدت حداقل یک ساعت به طور عمودی و کاملاً راست بنشینید و یا بایستید، از قرص بونیوا استفاده نکنید. چرا که ایباندرونیت ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی در معده یا مری (واسط بین معده و دهان) شما شود و بنابراین لازم است که بعد از مصرف این دارو، برای حداقل ۶۰ دقیقه به طور کاملاً صاف بنشینید.
نکات مهمی که قبل از مصرف بونیوا باید رعایت کرد:
اگر نسبت به ایباندرونیت حساسیت دارید، و یا موارد زیر را دارید، بهتر است از داروی بونیوا استفاده نکنید:
    مشکل کلیوی شدید؛
    سطح پایین کلسیم؛
    مشکل در مری.
اگر توانایی این را ندارید که برای مدت حداقل یک ساعت تمام، به طور عمودی و کاملاً راست بنشینید و یا بایستید، از قرص بونیوا استفاده نکنید. به دلیل اینکه ایباندرونیت ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی در معده یا مری (واسط بین معده و دهان) شما شود و بنابراین لازم است که بعد از مصرف این دارو، برای حداقل ۶۰ دقیقه به طور کاملاً صاف بنشینید.
برای اطمینان از اینکه داروی بونیوا برای شما خطراتی در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید:
    کمبود ویتامین دی؛
    بیماری کلیوی؛
    زخم معده یا زخم مری؛
    مشکلات در بلع.
به ندرت پیش می‌آید که بونیوا باعث کاهش تراکم استخوان در ناحیه‌ی فک می‌شود که علائم آن عبارتند از: درد یا بی‌حسی فک، تورم یا قرمزی لثه‌، لق شدن دندان‌ها یا دیر خوب شدن پس از مراجعه به دندان پزشک. هر دوره‌ی زمانی مصرف داروی بونیوا در شما بیشتر باشد، احتمال اینکه این وضعیت برای شما اتفاق بیفتند نیز بیشتر خواهد بود. چنانچه شما سرطان دارید و یا از تحت شیمی‌درمانی یا پرتو‌درمانی هستید، بیشتر احتمال دارد که از دست رفتن تراکم استخوان فک در شما اتفاق بیفتد. همچنین اگر اختلالاتی در انعقاد خون، آنمی (تعداد کم گلبول‌های قرمز در خون) و یا مشکلات مربوط به دندان‌پزشکی دارید، احتمال اینکه دچار کاهش استخوان (مرگ بافت استخوانی) در قسمت فک شوید، بیشتر می‌باشد. در مورد فواید و مضرات مصرف داروی بونیوا با دکتر خود صحبت کنید.
هنوز مشخص نیست که آیا این دارو باعث آسیب به جنین می‌شود یا خیر؛ اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا ایباندرونیت در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر؛ چنانچه در دوران بارداری قرار دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. بونیوا،تراکم استخوان را افزایش می‌دهد؛
نحوه مصرف:
بونیوا را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. قرص خوراکی بونیوا، یا به صورت روزانه و یا ماهانه استفاده می‌شود (یک بار در روز یا یک بار در ماه). تزریق کردن این دارو، به صورت هر سه ماه یک بار انجام می‌گیرد. اگر این دارو را به صورت خوراکی مصرف می‌کنید، خودتان در منزل می‌توانید آن را استفاده نمائید اما اگر به صورت تزریقی مایلید آن را استفاده کنید، باید از فرد ماهر در تزریق آمپول و با مراجعه به مراکز درمانی، کمک بگیرید.
قرص بونیوا را در هنگام صبح، قبل از اینکه چیزی بخورید، مصرف کنید. مصرف این قرص باید حداقل ۱ ساعت قبل از خوردن و یا آشامیدن هر چیزی و یا مصرف یک داروی دیگر باشد. اگر قرص بونیوا را هر ماه یک بار استفاده می‌نمائید، در روز ثابتی در هر ماه و همواره در ابتدای صبح و قبل از خوردن یا آشامیدن هر چیزی، مصرف کنید.
هر قرص بونیوا را به همراه یک لیوان کامل آب مصرف کنید و فقط از آب معمولی (نه آب معدنی) استفاده نمائید.
قرص بونیوا را نجوید و خرد یا تکه تکه نکنید؛ بلکه به طور کامل قورت دهید.
تا حداقل یک ساعت پس از مصرف این دارو، کارهای زیر را انجام ندهید:
    لم ندهید یا دراز نکشید؛
    چیزی نخورید یا نیاشامید (البته آب معمولی می‌تواندی بنوشید)؛
    از داروهایی شامل ویتامین ها، کلسیم یا آنتی اسیدها استفاده نکنید. در مورد بهترین دوز مصرفی در مورد سایر داروهایی که مصرف می‌کنید، با دکتر خود مشورت کنید.
برای اطمینان از اینکه این دارو برای شما موثر بوده است، لازم است که تراکم استخوان شما هر از گاهی آزمایش شود. نیازی نیست که این دارو را برای مدت بیشتر از ۳ تا ۵ سال استفاده کنید.
اگر قصد مراجعه برای انجام یک کار دندانپزشکی (خصوصاً جراحی) دارید، از قبل به دکتر دندانپزشک اطلاع دهید که در حال استفاده از داروی بونیوا هستید. ممکن است لازم باشد تا برای مدت کوتاهی، این دارو را استفاده نکنید. داروی بونیوا، تنها یک قسمت از درمان کامل ممی‌باشد و نه همه‌ی آن. درمان کامل، باید به همراه تغییر رژیم غذایی، انجام ورزش‌های جسمی و مصرف کلسیم و ویتامین‌ها باشد. رژیم غذایی و تمرینات جسمانی را به همراه مصرف این دارو به طور منظم و روتین انجام دهید. دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1508



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional