کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی تمازپام (Restoril):


داروی تمازپام یک بنزودیازپین است. این دارو بر روی مواد شیمیایی موجود در مغز تأثیر می‌گذارد که ممکن است در افراد مبتلابه مشکلات خواب (بی‌خوابی) نامتعادل باشند. داروی تمازپام برای درمان علائم بی‌خوابی، مانند مشکل خواب رفتن یا خوابیدن استفاده می‌شود. این دارو ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکرشده، استفاده شود. در این مقاله به معرفی و بررسی نکات مهم در مورد این دارو می‌پردازیم.
اطلاعات مهم در مورد داروی تمازپام:
در صورت بارداری از این دارو استفاده نکنید. این دارو می‌تواند موجب بروز نقایص مادرزادی یا علائم تهدیدکننده زندگی ناشی از ترک مصرف در نوزاد تازه به دنیا آمده شود.
مصرف این دارو ممکن است باعث ایجاد عادت شود. هرگز این دارو را با شخص دیگری، به‌ویژه کسی که سابقه سوءمصرف مواد یا اعتیاد دارد، به اشتراک نگذارید. این دارو را در جایی دور از دسترس  نگه دارید. سواستفاده از این دارو ممکن است باعث  اعتیاد، اضافه وزن یا مرگ شود.
این دارو ممکن است بعد از مصرف در شما یک واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند. در صورت داشتن هر یک از این علائم نشان‌دهنده یک واکنش آلرژیک، مصرف این دارو را متوقف کنید و به‌فوریت های پزشکی خبر دهید: کهیر؛ دشواری تنفس؛ تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو. این دارو را فقط هنگام آماده شدن برای چند ساعت خواب مصرف کنید. پس از مصرف دارو، ممکن است خیلی سریع به خواب بروید.
برخی از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند در فعالیت‌هایی مانند رانندگی، خوردن و یا برقراری تماس تلفنی مشارکت دارند و بعداً هیچ حافظه‌ای از فعالیت ندارند. اگر این اتفاق برای شما می‌افتد، مصرف این دارو را متوقف کنید و با پزشک خود در مورد درمان دیگری برای اختلال خواب خود صحبت کنید.
نکات مهم در مورد داروی تمازپام:
اطلاعات مهمی که باید قبل از استفاده از داروی تمازپام بدانید
در صورت حساسیت به این دارو یا سایر بنزودیازپین ها (آلپرازولام، زاناکس، Valium یا …) از این دارو استفاده نکنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف این دارو برای شما خطری ندارد، در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:
• آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یا سایر اختلالات تنفسی؛
• بیماری کلیه یا بیماری کبد؛
• سابقه افسردگی یا افکار خودکشی یا رفتارهای پرخطر؛
• سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا الکل؛
• اگر از داروهای مخدر استفاده می کنید.
اگر باردار هستید و یا باردار شدید، از این دارو استفاده نکنید. مصرف این دارو می‌تواند نقایص مادرزادی را ایجاد کند. کودک شما نیز می‌تواند در اثر مصرف شما وابسته به دارو شود. این امر می‌تواند باعث بروز علائم تهدیدکنندگی ناشی از قطع مصرف دارو در نوزاد شود. نوزادان متولدشده وابسته به این دارو ممکن است چندین هفته به درمان پزشکی نیاز داشته باشند. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، به پزشک خود بگویید. هنگام مصرف این دارو از یک روش مؤثر برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.
این دارو می‌تواند از طریق شیر مادر به کودک شیرخوار انتقال‌یافته و به یک کودک شیرخوار آسیب برساند . اگر شما در حال مصرف این دارو هستید، کودک شیرخوار خود را با شیر مادر تغذیه نکنید.
اثرات آرام‌بخش این دارو در افراد مسن بیشتر می‌تواند طول بکشد. سقوط تصادفی در بیمار سالخورده که بنزودیازپین را مصرف می‌کند، رایج است. در صورت مصرف این دارو، برای جلوگیری از سقوط یا آسیب تصادفی احتیاط کنید.
این داروی برای مصرف در افراد زیر ۱۸ سال تایید نمی‌شود.
نحوه مصرف داروی تمازپام:
داروی تمازپام را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. این دارو  را در دوز های بیشتر  و یا کمتر از مقادیر  توصیه شده، مصرف نکنید. اگر به نظر می‌رسد که مصرف این دارو در درمان نشانه‌های بیماری مؤثر نیست، به پزشک خود اطلاع دهید.
شما نباید این دارو را با فرد دیگری که علائم مشابهی با شما دارد، به اشتراک بگذارید.
سوءاستفاده از این دارو می تواند باعث اعتیاد، اضافه وزن و یا مرگ شود. فروش و یا دادن این دارو  به شخص دیگری بدون تجویز دکتر و به جز از طریق داروخانه برخلاف قانون است.
این دارو را مصرف نکنید، مگر اینکه بتوانید به‌طور کامل شب قبل از اینکه مجبور باشید دوباره فعالیت کنید را استراحت کنید.
این دارو می‌تواند نتایج غیرمعمولی را در آزمایش‌های پزشکی خاص ایجاد کند. با پزشک معالج در مورد مصرف این دارو صحبت کنید.
این دارو باید برای مدت کوتاهی برای درمان بی‌خوابی استفاده شود. اگر علائم شما پس از ۷ تا ۱۰ شب استفاده از این دارو بهبود نیافته باشد، یا اگر به نظر می‌رسد این دارو درروند به خواب رفتن و خوابیدن کمکی به شما نمی‌کند، با پزشک خود تماس بگیرید.
استفاده از این دارو را به طور ناگهانی و یا اگر شما دچار علائم ناخوشایند ترک مصرف این دارو می‌شوید، متوقف نکنید.  علائم بیماری شما ممکن است در زمان قطع مصرف دارو، عود کند. برای توقف بدون عوارض استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید.
این دارو باید در دمای اتاق به دور از گرما و رطوبت نگهداری شود.
پیگیری میزان مصرف دارو از هر بطری جدید باشید. تمازپام دارویی است که ممکن است سوءاستفاده قرار گیرد و شما آگاه باشید که  هرکسی داروی شمارا به‌طور نامناسب یا بدون نسخه مصرف نکند.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1001



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional