کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی دیمیستا (Dymista):


داروی دیمیستا (Dymista) که با نام عمومی azelastine و fluticasone nasal  نیز شناخته می‌شود، یک اسپری بینی است که البته تلفظ صحیح نام آن، دایمیستا می‌باشد که به اشتباه در زبان فارسی به دیمیستا معروف شده است. این دارو، ترکیبی از فلوتیکازون و آزِلاستین است. آزلاستین، یک آنتی هیستامین است که تاثیرات هیستامین‌های طبیعی در بدن را کاهش می‌دهد. هیستامین باعث ایجاد علائمی مثل عطسه، خارش، آبریزش از چشم و آبریزش از بینی می‌شود. فلوتیکازون، یک نوع استروئید است که از انتشار مواد تورم زا در بدن، جلوگیری می‌نماید.
اسپری بینی دیمیستا، برای رفع علائم بینی، مانند گرفتگی، عطسه و آبریزش از بینی، که در اثر حساسیت‌های فصلی به وجود آمده، استفاده می‌شود.
اسپری بینی دیمیستا برای استفاده‌ی بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال می‌باشد.
اسپری بینی دیمیستا، برای رفع علائم بینی، مانند گرفتگی، عطسه و آبریزش از بینی، که در اثر حساسیت‌های فصلی به وجود آمده، استفاده می‌شود.
اطلاعات مهم درباره دیمیستا (دایمیستا):
اگر نسبت به آزلاستین (Astelin, Astepro, Optivar) و یا فلوتیکازون (Advair, Cutivate, Flovent, Flonase, Veramyst) حساسیت دارید و یا در حال استفاده از ریتونویر (Norvir, Kaletra) هستید، نباید از اسپری دیمیستا استفاده کنید.
قبل از استفاده از دیمیستا، اگر دچار آب سیاه یا آب مروارید، ویروس چشمی و مرکب هرپس، بیماری سل یا هر گونه عفونت یا زخم در داخل بینی‌تان هستید، و یا اینکه اخیراً یک آسیب و یا یک جراحی در بینی خود داشته‌اید، به دکترتان اطلاع دهید.
بعد از این که استفاده از اسپری مورد نظر را شروع کردید، ممکن است چند روز طول بکشد تا علائمتان بهبود پیدا کنند. در صورتی که بعد از یک هفته استفاده، بهبودی حاصل نشد، به دکترتان اطلاع دهید.
فلوتیکازون ممکن است باعث کاهش آن دسته از سلول‌های خونی شود که وظیفه‌ی مبارزه با عفونت‌ها در بدن را دارند. بنابراین، در دوره مصرف این دارو، از قرار گرفتن در نزدیک افرادی که بیممارند و یا دچار یک عفونت هستند، خودداری کنید. اگر در معرض ابتلا به آبله‌مرغان و یا سرخک هستید، در مورد درمان‌های پیشگیرانه با دکترتان صحبت کنید؛ زیرا این وضعیت – یعنی استفاده از داروهای استروئیدی –  می‌تواند بسیار جدی بوده و حتی منجر به مرگ شود.
اسپری دیمیستا را با فرد دیگری سهیم نشوید؛ حتی اگر علائمی مشابه با علائم شما داشته باشند.
داروهای استروئیدی، می‌توانند در رشد کودکان تاثیر بگذارند؛ بنابراین اگر احساس کردید که کودکتان در دوره مصرف این دارو، رشد طبیعی ندارد، با دکترتان در میان گذارید.
اسپری بینی دیمیستا برای استفاده‌ی بزرگسالان و کودکان بالای 6 سال می‌باشد.
نکات مهمی که قبل از مصرف دیمیستا باید رعایت کرد
اگر نسبت به فلوتیکازون و یا آزلاستین آلرژی (حساسیت) دارید، نباید از داروی دیمیستا استفاده کنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف دیمیستا برای شما خطری در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر اطلاع دهید:
آب سیاه یا آب مروارید؛
ویروس چشمی و مرکب هرپس؛
بیماری سل و یا سایر بیماری‌ها و عفونت‌ها؛
زخم در داخل بینی؛
اگر اخیراً آسیب و یا یک جراحی در بین داشته‌اید؛

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:
هنوز مشخص نشده که آیا مصرف دیمیستا باعث آسیب به جنین می‌شود یا خیر؛ اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید.
همچنین هنوز مشخص نیست که آیا فلوتیکازون و آزلاستین در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسب به نوزاد می‌شوند یا خیر؛ اگر در دوران شیردهی به سر می‌برید، به دکترتان اطلاع دهید.
بدون تجویز دکتر، داروی دیمیستا را به کودکان زیر ۶ سال ندهید. داروهای استروئیدی می‌تواند باعث اختلال رشد در کودکان شود. اگر احساس کردید که کودکتان در دوره مصرف این دارو، رشد طبیعی ندارد، با دکترتان در میان گذارید.
اگر نسبت به فلوتیکازون و یا آزلاستین آلرژی (حساسیت) دارید، نباید از داروی دیمیستا استفاده کنید.
نحوه مصرف:
دیمیستا را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
اسپری بینی دیمیستا، دستورالعملی برای استفاده‌ی این و موثر به همراه خود دارد. همه‌ی اطلاعاتی که در مورد نحوه‌ی استفاده از آن در جعبه‌ی دارو موجود است را به دقت مطالعه کنید و در صورتی که سوالی دارید، از دکترتان و یا مسئول داروخانه بپرسید.
درست قبل از استفاده، محتوی دارو را به خوبی تکان دهید.

برای استفاده از اسپری بینی دیمیستا:
بینی‌تان را خالی کنید. بعد، سر خود را مستقیم نگه دارید و نوک اسپری را درون یکی از سوراخ‌های بینی بگیرید. سوراخ دیگر بینی‌تان را، با انگشت بگیرید و مسدود کنید. در حالی که نفس می‌کشید و هوا را به درون ریه‌هایتان می‌دمید، دارو را به درون بینی اسپری کنید. سپس همین کار را برای سوراخ دیگرِ بینی خود تکرار نمائید.
حداقل تا چند دقیقه بعد از استفاده از اسپری بینی دیمیستا، از فین کردن پرهیز کنید.
اگر اسپری، به درون چشم‌ها، دهان یا روی پوستتان پاشیده شد، با آب بشویید.
در صورتی که از اسپری بینی دیمیستا به مدت ۲ هفته یا بیشتر استفاده نکردید، قبل از مصرف مجدد، یک بار یا به تعداد بیشتری، اسپری را به دور از صورتتان، به درون هوا بزنید. این کار را تا زمانی که اسپری به حالت غبار معمولی خود در بیاید، انجام دهید و بعد از آن، برای بینی خود استفاده کنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1694



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional