کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی زاروکسیلین (متولازون):


داروی زاروکسیلین یک نوع داروی دیورتیک تیازیدی است که باعث پیشگیری از جذب دوباره نمک و احتباس مایعات می‌شود. مکانیسم اثر این دارو پیشگیری از احتباس مایعات به خصوص در بیماران مبتلا به بیماران نارسایی احتقانی قلب و یا بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی مانند سندرم نفروتیک و همچنین کنترل و درمان فشار خون (هایپر تنشن) است. همچنین از داروی زاروکسیلین ممکن است برای اهدافی غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکر شده، استفاده شود. در این مقاله  سعی خواهیم کرد که به معرفی این دارو و چگونگی کارکرد و نکات کلیدی در حین مصرف این دارو بپردازیم.
اطلاعات مهم مربوط به داروی زاروکسیلین
در صورتی که فرد دچار حالت عدم توانایی در دفع ادرار و یا ابتلا به بیماری‌های شدید کبدی باشد نباید از این دارو استفاده کند.
ویژگی داروی زاروکسیلین
نکاتی که باید  قبل از استفاده از این دارو بدانید
در صورت بروز حساسیت در فرد مصرف کننده  و یا موارد زیر، وی نباید از این دارو استفاده کند:
ابتلای به بیماری‌های شدید کبدی؛ یا
عدم توانایی در دفع ادرار.
 اگر شما این موارد زیر  را دارید از یک پزشک یا  دکتر داروساز بپرسید که آیا مصرف این دارو بی خطر است یا نه:
عدم تعادل الکترولیت (مانند پایین بودن پتاسیم یا منیزیم در خون فرد).
وجود اختلالاتی در ریتم قلب؛
حساسیت به داروهای حاوی سولفا
ابتلا به بیماری‌های کبدی؛
ابتلای به بیماری‌های کلیوی؛
ابتلا به بیماری دیابت؛
نقرس یا
لوپوس اریتماتوس سیستمیک.
احتمال دارد که این دارو به یک جنین به دنیا نیامده آسیب برساند  . اگر باردار یا در حین درمان، باردار شدید و یا مواجهه با مواردی نظیر مانند بروز اختلال در گلبول‌های قرمز خون یا یرقان (زرد شدن پوست یا چشم) به پزشک خود اطلاع دهید. معلوم نیست که این دارو می تواند از طریق شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار  آسیب برساند یا نه. پس توصیه می‌شود که  این دارو همزمان با تغذیه کودک شیرخوار خود و همچنین به جز با اطلاع و مشورت با ایشان در مورد خطرات ناشی از دریافت آن، این دارو را مصرف نکنید. جدای از موارد  یاد شده این دارو برای مصرف توسط افراد زیر ۱۸ سال تأیید نشده و مصرف آن توصیه نمی‌شود.
نحوه مصرف داروی زاروکسیلین:
داروی زاروکسیلین را دقیقاً همان طور که توسط پزشک شما تجویز می‌شود، مصرف کنید. این دارو  را در مقادیر بزرگتر و یا کوچکتر از مقادیر  توصیه شده مصرف نکنید. راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج،  تغییر دهد. نحوه مصرف این دارو معمولاً به صورت روزی یک بار است. با توجه به دستور پزشک ممکن است که فرد در حین استفاده از این دارو نیاز باشد که میزان مصرف مواد غذایی خود را محدود کند. در حین استفاده از این دارو شما ممکن است نیاز به آزمایشات مکرر خون داشته باشید. این آزمایشات در صورت استفراغ یا کمبود آب بدن و بر روی خون و ادرار انجام می‌شود. این دارو می‌تواند باعث نتایج غیر معمول در آزمایش‌های پزشکی خاصی شود. در این مورد به پزشک معالج خود درباره استفاده از این دارو بگویید.
معرفی داروی زاروکسیلین:
اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید، ممکن است که نیاز به توقف مصرف این دارو برای زمان کوتاهی داشته باشید. هر پزشک یا جراحی که قرار است شما را عمل کند باید از مصرف این دارو توسط شما مطلع باشد. در صورت ابتلا به فشار خون که اغلب بیماری بدون علامت است و درمان دارویی، حتی اگر فرد احساس بهبود کرد نباید روند درمانی را قطع کند و باید به استفاده از این دارو ادامه دهد. شاید لازم باشد که فرد در طول عمر خود از این دارو استفاده کند.
این دارو باید در دمای اتاق و به‌ دور از گرما ، رطوبت و نور خورشید نگهداری شود.  
چه اتفاقی می افتد اگر شما مصرف یک دوز از این دارو را فراموش کنید؟
به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریباً هنگام مصرف دوز بعدی است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید . برای جبران دوز از دست رفته قبلی در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.
اگر از این دارو بیش از حد مصرف کنم، چه اتفاقی می افتد؟
با مراقبت‌های پزشکی اورژانس و یا کمک‌های اضطراری برای مسمومیت، تماس بگیرید. از نشانه‌های مصرف بیش از حد این دارو ممکن است شامل سرگیجه یا خواب آلودگی، خشکی دهان، تشنگی، ضعف عضلات، احساس سرگیجه یا غش باشد.
در هنگام مصرف این دارو باید از چه مواردی اجتناب کنید؟
مصرف الکل و نوشیدنی های حاوی آن می‌تواند عوارض جانبی خاصی از داروی  زاروکسیلین را افزایش دهد.
جلوگیری از بیش از حد گرم شدن بدن یا کاهش آب بدن در حین ورزش و در آب و هوای گرم. دستورالعمل پزشک خود را در مورد نوع و مقدار مایعاتی که  شما باید بنوشید، دنبال کنید. در برخی موارد، نوشیدن بیش از حد مایعات می‌تواند به مانند مصرف ناکافی مایعات، خطرناک باشد.
عوارض جانبی داروی زاروکسیلین
اگر شما نشانه‌هایی از یک واکنش آلرژیک به داروی  اکسی بوتینین مانند: راش پوستی یا کهیر (با یا بدون تب یا درد مفاصل)؛ اشکال در تنفس؛ تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو، را مشاهده کردید، با اورژانس پزشکی تماس بگیرید.
اگر موارد زیر را داشتید فورا  به پزشک خود اطلاع دهید :
علائم درد در ناحیه قفسه سینه؛
ضربان کوبنده قلبی یا لرزش سینه،
کبودی یا خونریزی.
احساسی مثل اینکه فرد ممکن است، بی هوش شود.
علائم ابتلا به مشکلات کبدی مانند حالت تهوع، درد در ناحیه معده، خارش، خستگی، از بین رفتن اشتها، ادرار تیره رنگ، مدفوع به رنگ خاک رس، یرقان (زردی پوست یا چشم).
علائم کمبود پتاسیم مانند گرفتگی پا، یبوست، ضربان قلب نامنظم، لرزش در قفسه سینه، افزایش تشنگی یا افزایش دفع ادرار، بی حسی یا سوزن سوزن شدن پوست، ضعف عضلات یا احساس بی حالی.
نشانه‌های پایین بودن سطوح سدیم در بدن مانند سردرد، سردرگمی و گیجی، گفتار عجولانه، ضعف شدید بدنی، استفراغ، از دست دادن هماهنگی در حرکات بدن، احساس ناپایداری؛
علائم عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن مانند خشکی دهان، حالت تهوع، استفراغ، ضعف، خواب آلودگی، کمبود انرژی، درد عضلانی، کمی یا زیاد بودن مقدار ادرار دفعی یا احساس بی قراری. یا
واکنش شدید پوست، تب، گلودرد، تورم در صورت یا زبان، سوزش در چشم، درد پوست و بروز بثورات پوستی قرمز یا بنفش که در بدن گسترش می‌یابد.
عوارض جانبی شایع این دارو عبارت اند از:
سرگیجه، احساس سرگیجه؛
خواب آلودگی، خستگی؛
حالت افسردگی؛
درد در ناحیه ماهیچه یا مفاصل؛
بی حسی یا احساس سوزش؛
حالت تهوع، درد معده، از دست دادن اشتها. یا
اسهال، یبوست.
این یک لیست کامل از عوارض جانبی این دارو نیست و موارد  دیگری  ممکن است رخ  دهد. برای توصیه‌های پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت  مشاهده عوارض جانبی به FDA این موارد را گزارش کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 877



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional