کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی ضد انعقاد افیِنت یا پراسوگرل:


داروی افینت (Effient)، که با نام عمومی پراسوگرل (Prasugrel) نیز شناخته می‌شود، از چسبیدن پلاکت‌های خون به همدیگر و ایجاد لخته‌ی خون، جلوگیری می‌کند. لخته‌های خونیِ ناخواسته، می‌توانند با گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی اتفاق بیفتند. داروی پراسوگرل برای جلوگیری از ایجاد لخته‌های خون در افرادی که سندروم کرونری حاد دارند و در حال انجام دادن اقدامات بعد از گذراندن یک سکته یا حمله‌ی قلبی هستند، و یا افرادی که اختلالات قلب و یا اختلالاتی در شریان‌های خونی خود دارند، استفاده می‌شود. داروی افیِنت (Effient) یا پراسوگرل (Prasugrel) ممکن است در موارد دیگری هم استفاده گردد.
اطلاعات مهم درباره داروی پراسوگرل:
اگر هرگونه خونریزی فعال، مانند زخم معده یا خونریزی در مغز (مثلاً ناشی از ضربه به سر)، سابقه‌ی سکته، حتی حملات کوچک گذرا (سکته‌های مغزیِ خفیف) دارید و یا اینکه قرار است بر روی شما یک عمل جراحی صورت گیرد، مخصوصاً جراحی بای پس قلب، نباید از این دارو استفاده نمائید. زیرا داروی پراسوگرل باعث افزایش خطر خونریزی در شما می‌شود که می‌تواند بسیار شدید و کُشنده باشد. در صورتی که خونریزی شما بند نمی‌آید، مدفوع شما سیاه رنگ و یا خونی است، اگر سرفه می‌کنید و به همراه آن خون بالا می‌آورید، یا استفراغ به شکل دانه‌های قهوه می‌کنید، سرعاً به دکتر مراجعه کرده و یا از فوریت‌های پزشکی کمک بگیرید. داروی افینت (Effient)، با نام عمومی پراسوگرل (Prasugrel) نیز شناخته می‌شود. اگر یک جراحی یا وقت دندانپزشکی پیش رو دارید، ممکن است لازم باشد که مصرف داروی مورد نظر را برای مدت کوتاهی متوقف کنید. البته هرگز خودسرانه و بدون تجویز دکتر، مصرف داروی پراسوگرل را قطع نکنید. قطع مصرف این دارو قبل از موعد مقرر، ممکن است باعث ایجاد مشکلات پزشکیِ کُشنده و خطرناک برای شما شود.
در دوره‌ای که قرص پراسوگرل را مصرف می‌کنید، از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده ننمائید، مگر این‌که پزشک متخصص برای شما تجویز کند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی شامل موارد زیر می‌باشند:
ایبوپروفن (Motrin, Advil)، ناپروکسن (Aleve, Naprosyn)، دیکلوفناک (Voltaren)، دیفلونیزال (Dolobid)، اتودولاک (Lodine)، فلوربیپروفن (Ansaid)، ایندومتاسین (Indocin)، کتوپروفن (Orudis)، کتورولاک (Toradol)، مفنامیک اسید (Ponstel)، ملوکسیکام (Mobic)، نابومتون (Relafen)، پیروکسیکام (Feldene) و غیره؛
نکات مهمی که قبل از مصرف پراسوگرل باید رعایت کرد:
اگر نسبت به پراسوگرل حساسیت داشته و یا موارد زیر را دارید، از داروی افینت استفاده نکنید:
اگر هرگونه خونریزی فعال، مانند زخم معده یا خونریزی در مغز (مثلاً ناشی از ضربه به سر) دارید؛
اگر سابقه‌ی سکته، حتی حملات کوچک گذرا (سکته‌های مغزیِ خفیف) دارید؛
اگر قرار است بر روی شما یک عمل جراحی صورت گیرد، مخصوصاً جراحی بای پس قلب؛
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی پراسوگرل برای شما خطری در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکترتان اطلاع دهید:
زخم معده؛
خونریزی معده یا روده؛
سابقه‌ی جراحی، جراحت، یا فرویت‌های پزشکی؛
بیماری کبدی یا کلیوی؛
اگر وزن شما کمتر از ۶۰ کیلوگرم است؛
اگر همچنین از داروهای دیگری برای درمان یا جلوگیری از ایجاد لخته‌های خونی استفاده می‌کنید؛
اگر تا به حال، واکنش آلرژیکی شدید نسبت به کلوپیتوگرل (Plavix) یا تیکلوپیدین (Ticlid) داشته‌اید؛
از چسبیدن پلاکت‌های خون به همدیگر و ایجاد لخته‌ی خون، جلوگیری می‌کند.
مصرف در دوران بارداری و شیردهی:
انتظار نمی‌رود که مصرف قرص پراسوگرل یا افینت برای جنین خطرناک باشد. البته، داروی آسپیرین معمولاً به همراه پراسوگرل به بیمار داده می‌شود که اگر در سه ماهه‌ی آخر بارداری، از آسپیرین استفاده کنید، می‌تواند باعث خونریزی شود. مصرف آسپیرین همچنین ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی در نوزاد گردد. اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید. هنوز معلوم نیست که آیا داروی پراسوگرل می‌تواند درون شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود یا خیر؛ پس نباید در دوران شیردهی از این دارو استفاده کنید.
نحوه مصرف:
پراسوگرل را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
قرص پراسوگرل معمولاً به همراه آسپیرین تجویز می‌شود. در مورد میزان مصرف و زمان مصرف آسپیرین، از دستورالعمل پزشک خود تبعیت کنید.
پراسوگرل را می‌توانید به همراه غذا یا بدون آن استفاده کنید.
داروی پراسوگرل باعث افزایش خطر خونریزی در شما می‌شود
به دلیل اینکه داروی پراسوگرل از انعقاد (یا لخته شدن) خون شما جلوگیری می‌کند تا بدین وسیله، لخته‌های ناخواسته‌ی خون ایجاد نشوند، بنابراین می‌تواند باعث شود شما زودتر دچار خونریزی شوید (حتی در اثر آسیب‌‌های خفیف مثل افتادن و یا ضربه‌ی خفیف به سر). اگر به زمین خوردید و یا به سرتان ضربه وارد شد، یا خونریزی ادامه دار داشتید، سریعاً به دکتر مراجعه کنید و یا از فوریت‌های پزشکی کمک بخواهید.
اگر نوبت دندانپزشکی و یا یک جراحی دارید، قبل از آن به دکتر خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی افینت یا پراسوگرل هستید. ممکن است نیاز باشد تا مصرف داروی مورد نظر را برای مدت کوتاهی قطع کنید تا دچار خونریزی‌های شدید نشوید.
هرگز مصرف پراسوگرل را خودسرانه قطع نکنید مگر اینکه دکتر به شما اجازه داده باشد. اگر شما بسیار زودتر از موعد مقرر مصرف این دارو را قطع کنید، ممکن است مشکلات پزشکی خطرناک و کُشنده‌ای برایتان اتفاق بیفتد (مثلاً لخته شدن خون و یا یک حمله‌ی قلبی)؛
دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید. قرص ها را درون جعبه‌ی مخصوصش نگهداری کنید و درب جعبه را بعد از بیرون آوردن هر قرص برای مصرف، محکم ببندید.
مصرف بیش از اندازه یا کمتر از میزان لازم:
اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، پراسوگرل را مصرف کنید. برای جبرانِ دوز مصرفیِ از دست رفته، داروی اضافی استفاده نکنید. چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 936



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional