کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی گلوتاتیون:


سلول های هر فرد حاوی گلوتاتیون است. ماده ای که از سه اسید آمینه به نام های زیر ساخته شده است: سیستئین، گلوتامات و گلیسین .گلوتاتیون به عنوان یک آنتی اکسیدان مهم در بدن هر فرد عمل می کند و به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند. گلوتاتیون در بسیاری از واکنش های شیمیایی موجود در بدن نقش دارد. این ماده همچنین به سم زدایی مواد شیمیایی، از جمله برخی اجسامی که به طور طبیعی توسط بدن ایجاد می شود و همچنین آلاینده ها و داروها کمک می کند.
سطح گلوتاتیون فرد ممکن است در طی برخی از مشکلات سلامتی نیز کاهش یابد، از جمله:
سرطان
اچ آی وی یا ایدز
دیابت نوع 2
هپاتیت
بیماری پارکینسون
عوارض جانبی احتمالی:
در مورد عوارض جانبی مصرف مکمل های گلوتاتیون اطلاعات کمی در دست است (به دلیل تحقیق ناکافی). با این وجود، استفاده از مکمل های آن ممکن است باعث کرامپ و نفخ شود. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است به مکمل های گلوتاتیون، واکنش های آلرژیک مانند بثورات نشان دهند.
میزان گلوتاتیون بدن با افزایش سن کاهش می یابد، این مهم، احتمالاً به این دلیل است که بدن قادر نیست که به اندازه قبل گلوتاتیون تولید کند. به نظر می رسد که سطح گلوتاتیون پایین باعث ضعف در سلامتی فرد شود. به عنوان مثال، سطح پایین آن ممکن است در بسیاری از شرایطی که احتمال آن در افراد مسن بالاست، نقش داشته باشد.
تداخلات دارویی با گلوتاتیون:
اگر پزشک یا داروساز استفاده از این دارو را برایتان پیشنهاد داده است، ممکن است از هرگونه تداخلات احتمالی دارویی آگاه باشد و شما را تحت کنترل قرار دهد. قبل از مراجعه به پزشک، یا ارائه دهنده مراقبت های سلامتی یا داروساز، هیچ دوز دارویی جدیدی را شروع نکنید، یا مصرف آن را متوقف نکنید و یا تغییر ندهید.
گلوتاتیون هیچ تداخل شدید شناخته شده ای با داروهای دیگر ندارد.
هیچ تداخل جدی با سایر داروها ندارد.
هیچ تداخل متعادلی ​​با سایر داروها ندارد.
با حداقل 89 داروی مختلف تداخل ضعیف دارد.
این اطلاعات شامل همه تداخلات دارویی ممکن یا اثرات منفی آن نیست. بنابراین، قبل از استفاده از این محصول، درباره تمام داروهای مصرفی تان، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. لیستی از تمام داروهای مصرفی تان را با خود نگه دارید و این اطلاعات را با پزشک و یا داروساز خود در میان بگذارید. برای مشاوره پزشکی بیشتر یا در صورت داشتن هر گونه سؤال یا نگرانی در مورد سلامتی خود، یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروهای مصرفی با پزشک معالج خود مشورت کنید.
دوز مصرفی و نحوه آماده سازی گلوتاتیون:
شواهد علمی کافی برای تعیین دوز مناسب به هنگام مصرف مکمل GSH وجود ندارد و برخی پیشنهاد می کنند که مصرف مکمل NAC ممکن است مؤثرتر باشد. دوزهای مختلفی در تحقیقات بررسی شرایط خاص پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته است. دوز مناسب برای شما ممکن است به عوامل مختلفی از جمله سن، جنسیت و سابقه پزشکی تان بستگی داشته باشد.
در بعضی موارد، متخصصان بهداشت و درمان از طریق استفاده ازIV ، گلوتاتیون را تجویز می کنند. با تزریق داخل وریدی، معمولاً برای درمان شرایطی چون بیماری پارکینسون، آترواسکلروز و دیابت استفاده می شود. علاوه بر این، تجویز این ماده از طریق IV گاهی برای درمان عوارض شیمی درمانی، درمان همودیالیز و جراحی بای پس استفاده می شود.
فواید گلوتاتیون:
استرس اکسیداتیو هنگامی رخ می دهد که بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی بدن در مقابله با آن ها عدم تعادل وجود داشته باشد. استرس اکسیداتیو بالا ممکن است در بیماری های متعدد بسیاری پیشرو باشد. این ها شامل دیابت، سرطان و آرتریت روماتوئید است. این ماده به خنثی کردن تأثیر استرس اکسیداتیو کمک می کند، که ممکن است به نوبه خود بیماری را تا حدی بهبود دهد.
کمبود این ماده منجر به افزایش استرس اکسیداتیو می شود که ممکن است منجر به سرطان شود. همچنين افزايش سطح گلوتاتيون باعث افزايش سطح آنتي اكسيدان و مقاومت سلول های سرطانی در برابر استرس اكسيداتيو می شود.
 ممکن است پسوریازیس را بهبود بخشد:
مطالعه ای نشان داد که مصرف خوراکی پروتئین آب پنیر- با یا بدون درمان اضافی- پسوریازیس را بهبود می بخشد. پروتئین آب پنیر قبلاً برای افزایش سطح گلوتاتیون به کار گرفته می شد. به شرکت کنندگان در این مطالعه، به مدت سه ماه، هر روز 22 گرم از این پروتئین- به عنوان یک مکمل خوراکی- ارائه شد. با این حال، محققان اظهار داشتند كه مطالعات بیشتری پیرامون این مسئله لازم است.
آسیب سلولی در بیماری کبد چرب الکلی و غیرالکلی را کاهش می دهد:
با کمبود آنتی اکسیدان هایی از جمله گلوتاتیون، مرگ سلولی در کبد ممکن است تشدید شود. این ممکن است هم در افرادی که سوء مصرف الکل دارند و هم در سایرین، به بیماری کبد چرب منجر شود. نشان داده شده است که گلوتاتیون باعث افزایش سطح پروتئین، آنزیم و بیلی روبین در خون افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مزمن الکلی و غیرالکلی می شود.
یک منبع مطالعاتی معتبر گزارش داد، در افرادی که مبتلا به بیماری کبد چرب هستند، مصرف این ماده به صورت داخل وریدی و در دوزهای زیاد، موثرتر است. همچنین شرکت کنندگان در این مطالعه، کاهش در میزان مالون دی آلدئید- نشانگر آسیب سلولی در کبد- را نشان دادند.
یک منبع معتبر دیگر دریافت، گلوتاتیونی که در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی- به دنبال تغییرات در سبک زندگی- به صورت خوراکی تجویز می شود اثرات مثبتی دارد. در این مطالعه گلوتاتیون- به صورت مکمل- در دوز 322 میلی گرم در روز و به مدت چهار ماه ارائه شد.
مقاومت به انسولین را در افراد مسن بهبود می بخشد
با افزایش سن، گلوتاتیون کمتری در بدن تولید می شود. محققان دانشکده پزشکی بیلور از ترکیبی از مطالعات حیوانی و انسانی برای بررسی نقش گلوتاتیون در مدیریت وزن و مقاومت به انسولین در افراد مسن استفاده کردند. یافته های مطالعات نشان داد که سطح گلوتاتیون پایین با چربی سوزی کمتر و میزان بالاتر ذخیره چربی در بدن همراه است.
افراد مسن تر سیستئین و گلیسین را برای افزایش سطح گلوتاتیون به رژیم های غذایی خود اضافه کردند که طی دو هفته باعث بهبود مقاومت به انسولین و چربی سوزی شد.
تحرک مبتلایان به بیماری شریان محیطی را افزایش می دهد:
بیماری شریان محیطی هنگامی رخ می دهد که شریان های محیطی توسط پلاک گرفتگی پیدا کنند. این مهم، معمولاً در پاها اتفاق می افتد. در یک مطالعه گزارش شد که گلوتاتیون باعث افزایش گردش خون و توانایی شرکت کنندگان در مطالعه، بر پیاده روی بدون درد در مسافت های طولانی تر شد. شركت كنندگان به جای يك پلاسبو محلول شور، تزريق داخل وريدي دو بار در روز به مدت پنج روز گلوتاتيون را دریافت کردند و سپس به لحاظ تحرك آنالیز شدند.
علائم بیماری پارکینسون را کاهش می دهد:
بیماری پارکینسون بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد و توسط علائمی مانند لرز تعریف می شود. این بیماری در حال حاضر هیچ درمانی ندارد. یک مطالعه قدیمی تر اثرات مثبت تزریق داخل وریدی گلوتاتیون را بر علائمی چون لرز و ثبات تأیید کردند. در حالی که تحقیقات بیشتری پیرامون این مسئله لازم است، با این حال، این گزارش موردی نشان داد که گلوتاتیون ممکن است به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی در مبتلایان به این بیماری کمک کند.
ممکن است به مبارزه با بیماری خود ایمنی کمک کند:
التهاب مزمن ناشی از بیماری های خود ایمنی، می تواند استرس اکسیداتیو را افزایش دهد. این بیماری ها شامل آرتریت روماتوئید، بیماری سلیاک و لوپوس است. طبق یک منبع مطالعه معتبر، گلوتاتیون با تحریک یا کاهش پاسخ ایمنی بدن، به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند. بیماری های خود ایمنی به میتوکندری ها حمله می کنند. سلول های خاص گلوتاتیون با از بین بردن رادیکال های آزاد برای محافظت از میتوکندری سلولی عمل می کنند.
ممکن است آسیب اکسیداتیو را در کودکان مبتلا به اوتیسم کاهش دهد.
چندین منبع معتبر نشان داد که کودکان مبتلا به اوتیسم دارای سطح آسیب اکسیداتیو بالاتر و سطح گلوتاتیون پایین تری در مغز خود هستند. این مهم، باعث افزایش حساسیت به آسیب های عصبی در کودکان مبتلا به اوتیسم می شود که در معرض جیوه قرار می گیرند.
در این کارآزمایی بالینی هشت هفته ای روی کودکان 3 تا 13 ساله، از برنامه های خوراکی یا ترنس درمال گلوتاتیون استفاده شد. هر چند تغییرات علائم اوتیسم به عنوان بخشی از مطالعه مورد بررسی قرار نگرفت، اما کودکان هر دو گروه بهبود در سطح سیستئین، سولفات پلاسما و گلوتاتیون خون را نشان دادند.
ممکن است تاثیر دیابت کنترل نشده را کاهش دهد:
قند خون بالای طولانی مدت با کاهش مقدار گلوتاتیون همراه است. این می تواند به استرس اکسیداتیو و آسیب بافت منجر شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل سیستئین و گلیسین باعث افزایش سطح گلوتاتیون می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 2260



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional