کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


درمان زنگ گوش به روش بازآموزی:


TRT روشی است که با هدف از بین بردن زنگ از طریق متوقف کردن رابطه های عملکردی بین سیستم عصبی شنوایی و لیمبیک و سیستم عصبی اتونومیک، برای دستیابی به خوگیری نسبت به واکنش هایی که منجر به زنگ و متعاقبا منجر به خوگیری احساسی یا درک می شود.
روش نوروفیزیولوژیکی TRT برپایه دو اصل عملکرد مغز می باشد:
پلاستیسیتی (توانایی یادگیری رفلکس های جدید و بازآموزی رفلکس های قبلی) و تمایل طبیعی به حذف کردن (خوگیری) واکنش ها به محرک های نامربوط یا هر درکی که از جانب آن ها ایجاد می شود.
خوگیری چگونه اتفاق می افتد؟
پس به محض اینکه ما ارتباط های منفی سیگنال زنگ را حذف کنیم، باید خوگیری تدریجی اتفاق بیفتد. در زنگ خوگیری شامل سیستم های مغزی جداگانه ای میشود. اول، خوگیری واکنش ها به وزوز ( سیستم عصبی اتونومیک ) و دوم، خوگیری درک یا احساس ( بلاک کردن فعالیت عصبی مرتبط با وزوز گوش از طریق راه های شنوایی قبل از اینکه به سطح هوشیاری برسند ). از آن جایی که ما وسیله ای برای کنترل مستقیم بر مناطق ناخودآگاه مغز نداریم، تنها راه ایجاد کردن تغییر این است که به تدریج رابطه های منفی را از بین ببریم و آن هم از طریق فراهم کردن دانش و آگاهی در مورد مکانیسم هایی که شامل ایجاد وزوز و پریشانی برای بیماران می شود، میسر است. معمولا دلیل اصلی برای توسعه روابط منفی در مورد زنگ کمبود آگاهی بیمار در مورد مکانیسم های زنگ است، که می تواند موجب ترس و نگرانی ناشی از مشاوره منفی فراهم شده توسط برخی از متخصصان و دیدن مطالب در سایت های اینترنتی باشد.
این منجر به ایجاد ترسی در مورد یک خطر ناشناخته یا یک حسی می شود که وزوز حقیقتا چیزی است که باید از آن ترسید یا درمورد آن نگران بود و به طور طبیعی این ها منجر به القا استرس و نگرانی می شود. باید تاکید شود که TRT از طریق تغییر در ارتباطات عصبی در مراکزی که از مراکز پاسخ گویی برای فعالیت های عصبی تولید کننده وزوز مستقل هستند؛ حاصل می شود. در نتیجه دلیل و محرک وزوز کاملا نامربوط است و بازآموزی زنگ می تواند در هر بیمار مبتلا به وزوز استفاده شود.
TRT چند جزء دارد؟
TRT شامل دو جزء اصلی می باشد: بازآموزی مشاوره ای و صوت درمانی.
نقش اصلی مشاوره تبدیل کردن زنگ به یک دسته از محرک های خنثی است. اما  نقش صوت درمانی کاهش شدت سیگنال زنگ و تسهیل این روند می باشد. بازآموزی مشاوره یک بخش ضروری و مهم TRT است. مشاوره بازآموزی از طریق قرار دادن بیماران در گروهی که احساسی خنثی به وزوز دارند، حاصل می شود و از طریق آموزش اجزاء مدل فیزیولوژیک وزوز به بیماران و آگاه کردن آنها بیماران تشویق می شوند، که وزوزشان را به سیگنال خنثی تبدیل کنند و صدا درمانی نیز به این روند کمک می کند. در طول این جلسات وزوز  توضیح داده میشود و به پدیده ای تبدیل میشود که رفتار و نتایج قابل پیش بینی دارد. به علاوه قواعد درمانی در پایه این مدل توضیح داده میشود، که شامل خوگیری به عنوان راهی برای تحت کنترل قرار دادن وزوز است. بخش مهمی از مشاوره به نقش صدا در درمان اختصاص می یابد که شامل مکانیسم های عملکرد صدا در تسهیل کردن خوگیری و جزئیات صداهای متنوع ( مثلا صدای طبیعت ، موسیقی و سخنرانی ) در عملکرد مغز و رفتار است.
TRT همیشه شامل صوت درمانی می شود، اما ضرورتا شامل استفاده از تجهیزات نمی شود. صوت درمانی از طریق کاهش قدرت سیگنال زنگ، خوگیری زنگ را تسهیل می کند. و این کار عملا از طریق دادن دستورالعمل هایی به بیماران نظیر اجتناب از سکوت و غنی سازی صدای زمینه محیطی، به عنوان مثال از طریق استفاده از تولید کننده های صدای رومیزی یا از طریق تولید کننده های صداهای پوششی حاصل می شود. درمان های مکمل از طریق کاهش استرس و افزایش سطح آسایش حاصل می شوند و درحالی که کمک کننده هستند، اما بخش ضروری از TRT نیستند.

1  |  کلینیک شنوایی سروش  |  بازدید: 1163



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional