کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


در مورد کک و مک بدانیم:


حتما شما هم افرادی را دیده اید كه روی صورت شان لكه های كوچك رنگی به رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای یا سیاه دارند. شاید هم بدانید كه به آنها كك و مك می گویند. اما چرا این لك ها روی صورت بعضی افراد دیده می شوند، ولی برخی دیگر این لك ها را روی صورت شان ندارند؟
لكه های كوچك یك تا سه میلی متری گرد یا بیضی شكل و یا حتی با حدود نامشخص هستند كه به رنگ قهوه ای روشن و تیره در پوست ایجاد می شوند.معمولاً در مناطقی از پوست كه در معرض نور آفتاب قرار می گیرد، مثل صورت، پشت دست ها، ساعد، گردن و سینه به وجود می آید. كك و مك در هر سنی ممكن است ایجاد شود ولی بیشتر در سنین بچگی و جوانی در افراد با پوست روشن خصوصاً اگر موهای قرمز داشته باشند، بروز می كند.
چگونه كك و مك ایجاد می شود؟
علت اصلی بروز كك و مك ها سلول هایی از پوست هستند كه ماده ای به نام ملانین تولید می كنند. وقتی پوست در معرض نور آفتاب قرار می گیرد، تولید ملانین افزایش می یابد تا از لایه های زیرین پوست دربرابر اشعه آفتاب محافظت كند. اگر ملانین در یك نقطه از پوست بیش از نقاط دیگر تجمع یابد، در آن نقطه كك و مك ایجاد می شود.
تاثیر ژنتیك در بروز كك و مك:
می‌ گویند اگر یكی از دوقلوهای هم ‌سان، پوستش دارای كك و مك باشد،‌ دیگری هم این لكه‌ها را روی پوستش خواهد داشت. در حقیقت دو قلوهای هم ‌سان از نظر تعداد این لكه‌ها شباهت كاملی با یكدیگر دارند. بنابراین كك و مك زدن جنبه ارثی هم دارد، ولی شرایط محیطی، یعنی تابش نورخورشید هم در بروز آن بی ‌تاثیر نیست.
پیش آگهی و درمان:
از آنجایی كه این بیماری ژنتیكی است و مربوط به سلول ‌های رنگی پوستاست، هیچ درمان قطعی ندارد.
كشورهای اروپایی و آمریكایی كه در نژاد آن ها كك ‌و ‌مك شیوع بیشتری دارد، خوب توانسته‌ اند این مشكل را بپذیرند و به ‌هیچ‌ وجه آن را بیماری تلقی نمی‌ كنند.
درمان های موجود بیشتر اثرات تسكینی دارند كه شامل موارد زیر می شوند.
راه های مختلفی برای درمان كك و مك ها وجود دارد كه لیزر درمانی یكی از آنهاست. پیش از این، درمان كك و مك ها به راحتی میسر نبود، زیرا اندازه كك و مك ها معمولا كوچك است، ولی با وجود لیزر حتی ضایعات كوچك را هم می توان درمان كرد. درمان های دیگری عبارتند از درمان با داروی رتین-آ و مواد شیمیایی، و گاه با استفاده از آلفا هیدروكسی اسیدها در كنار مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب این كك و مك ها برطرف می شود. نكته مهم این است كه درمان باید تحت نظر پزشك پوست انجام گیرد و هرگز نباید سرخود كاری انجام داد. یكی دیگر از درمان های مدرن برای كك و مك ها استفاده از نینتروژن مایع است كه لك ها را كم رنگ تر می كند؛ ولی اشكال این روش این است كه در عین كمرنگ كردن یا ناپدید كردن كك و مك ها ممكن است به پوست سالم هم آسیب بزند و در برخی از گیاهان مانند تمشك، گریپ ‌فروت، چای سبز، اكالیپتوس و گردو تركیبات پلی ‌فنول طبیعی وجود دارد كه موجب از بین رفتن كك و مك ‌های پوستی ناشی از نور آفتاب می‌ شود.

1  |  دکتر اجاقی  |  بازدید: 1293



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional