کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دفاع در برابر سینوزیت:


یکی از ساده ترین، ارزان ترین و موثرترین روش های پیشگیری و درمان مشکلات سینوس، آبیاری بینی است. با استفاده از راه حل خانگی، شما می توانید علائم سینوزیت را کاهش دهید، وابستگی به اسپری های بینی و آنتی بیوتیک ها را کاهش دهید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. حداقل یک بار در روز، این مراحل را دنبال کنید: مخلوط کردن ½ قاشق چای خوری نمک غیر یددار و ½ قاشق چای خوری از سودا به 2 فنجان آب ولرم یا آب جوشیده شده (توصیه شده توسط آکادمی آمریکایی).
 سرنگ زدن با یک محلول شور:
(اگر ترجیح می دهید، می توانید از یک پیتر کوچک برای ایجاد جریان از طریق بینی خود استفاده کنید. در حمام یا آشپزخانه خود خم شوید، نوک سرنگ را فقط در داخل یک سوراخ قرار دهید و به آرامی فشار دهید. ممکن است آب از سوراخ ( در اثر یک نارسایی) خارج شود. حداقل از یک سرنگ کامل استفاده کنید. این روش را در سوراخ دیگر تکرار کنید. (اگر این راه حل نمک بینی شما را از بین ببرد، از نمک کمتری استفاده کنید). به طور کامل (با آب جوشیده یا آب خنک شده) شستشو دهید و سرنگ را بعد از هر استفاده خشک کنید.
درمان سینوزیت:
سینوزیت اغلب  مدت زمان طولانی طول می کشد. “سینوزیت حاد” یک ماه یا کمتر طول می کشد؛ “سینوزیت نیمه حاد”یک ماه تا سه ماه؛ و “سینوزیت مزمن” مدت طولانی تری نسبت به سایر (گاهی اوقات سالها) طول میکشد. اگر چندین حمله حاد در یک سال رخ دهد، آن را “عود کننده” مینامند. اکثرا درمان با روش های ساده ای مانند آبیاری بینی (به بالا مراجعه کنید) همراه است و در صورت لزوم با استراتژی های پیشرفته تری مانند تجویز داروهای درمانی یا جراحی مهار می شود. افراد مبتلا به سینوزیت حاد غالبا بدون درمان بهتر می شوند، اگر چه می توانید با چند روش پیشگیرانه و تکنولوژی کمتری علائم را کاهش دهید و احتمال نیاز به داروهای قوی تر را نیز کاهش دهید (مراجعه به “جلوگیری از سینوزیت”).  پیش بینی کردن سینوزیت مزمن و روند توسعه آن امری دشوار است ، اما آگاهی بیشتر در مورد دو اصل اساسی می تواند در تصمیم گیری و چگونگی درمان علائم خود هنگامی که به پزشک مراجعه میکنید، کمک کند. در اینجا اصول اولیه ذکر میشوند:
سینوزیت حاد:
سینوزیت حاد معمولا با سرما شروع می شود. ویروس ها و باکتریها باعث خنک شدن می شوند، بنابراین استفاده از آنتی بیوتیک ها بی فایده است. اما هنگامی که این سرما به سینوزیت تبدیل می شود، به این معنی است که قسمت های مسدود شده بینی دارای یک عفونت ثانویه ناشی از باکتری ها می باشند و در نهایت ممکن است به  آنتی بیوتیک ها نیاز داشته باشند. به ندرت، به ویژه در افرادی که دارای سیستم های ایمنی ضعیف هستند، عفونت قارچی علت سینوزیت است. اگر علائم شدیدتر و بیش از یک هفته طول بکشد، ممکن است لازم باشد تا به پزشک اصلی خود مراجعه کنید. بر اساس علائم شما و نگاهی به درون بینی خود با یک چراغ قوه کوچک، او می تواند به طور کلی بگوید که آیا سینوزیت در آن صورت گرفته است.
اگر شما سینوزیت دارید، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود، به خصوص اگر استراتژی های تخلیه پیشگیرانه کمک نمی کنند. آنتی بیوتیک ها معمولا 10 تا 14 روز تجویز می شوند، اما آزمایشات نشان می دهد که در بعضی موارد سه تا هفت روز کافی است. اولین انتخاب اغلب آموکسی سیلین یا آموکسی سیلین همراه با کلوولانات (تقویت کننده) است. بسیاری از پزشکان پی برده اند که یک دوره پنج روزه آزیترومایسین (زیترومکس) نیز به خوبی عمل می کند.
برای تسکین درد، یک فشار گرم بر روی صورت خود یا بخار ناشی از گرما میتواند موثر باشد مراجعه به کنترل کنترل “سینوزیت”. برای تسکین درد بیش از حد، میتوان از مسکن هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا استامینوفن نیز استفاده کرد که درد صورت و همچنین سردرد و تب را کاهش میدهد.
سینوزیت مزمن:
اگر علائمی مانند لرزش مشاهده شود، ممکن است سینوزیت مزمن داشته باشید، یک اختلال پیچیده تر که برای ارزیابی نیاز به یک متخصص گوش، بینی و گلو (ENT) (همچنین به عنوان یک outolargogologist) نامیده می شود) است. او یک سی تی اسکن بینی و سینوس ها را توصیه می کنند و حفره بینی را با یک لوله نازک (آندوسکوپ) بررسی می کند تا علل انسداد را بررسی کند. آزمایش خون و آلرژی و اجتماع باکتریایی نیز ممکن است مورد نیاز باشد.
آبیاری بینی و انعقاد می تواند در درمان سینوزیت مزمن با حفظ مخاط هنگام عبور از بینی موثر باشد. آگ گوگلفینین (موکینکس) یک عامل دیگر است. (هنگام استفاده برای اطمینان، یک لیوان آب کامل بخورید). استروئیدهای بینی مانند فلوتیکازون (فلوناز) یا بکوماتازون (Beconase) ممکن است برای کمک به التهاب اضافه شوند. ( باید به درستی برای جلوگیری از بیماریها، مورد استفاده قرار گیرد). از دستورالعمل ها برای استفاده بهتر و روش صحیح تر کمک بگیرید.
استروئیدهای خوراکی نیز به طور قابل توجهی موثر هستند، به ویژه در کاهش پولیپ های بزرگ، اما آنها در بلند مدت می توانند اثرات جدی تری مانند استخوان های ضعیف و حساسیت بیشتری نسبت به عفونت داشته باشند. عفونت باکتریایی می تواند در سینوزیت مزمن، پیچیده شود و ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک های مختلف و طول دوره درمان بیشتری داشته باشد. در بعضی موارد، به طور عمده زمانی که آنتی بیوتیک های خوراکی شکست خورده و جراحی امکان پذیر نیست، یا زمانی که عفونت فراتر از سینوس ها گسترش یافته ممکن است آنتی‌بیوتیک های داخلی مورد نیاز باشد. گاهی اوقات مشکل اصلی آناتومیک، مانند پولیپ بینی، یک تیغه انحرافی بینی، گذرگاه های پارانازال و یا بافت ضخیم با سال ها عفونت است. در این مورد، جراحی حداقل عامل مهار کننده می‌باشد که ممکن است به کاهش تعداد و شدت عفونت سینوس و گاهی اوقات بازگرداندن عملکرد طبیعی سینوسی کمک کند. جراحی درمان نیست: پولیپ ها، به عنوان مثال، ممکن است رشد کند. هر وضعیتی متفاوت بوده، بنابراین مهم است که با متخصص بحث مطرح شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 991



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional