کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دلایل کیست عفونی دهان:


بسیاری از افراد بر این باورند که کیست عفونی دهان توسط مکیدن بافت های درون لب ها یا دهان ایجاد می شوند. کیست عفونی دهان می توانند به دلایل متفاوتی شکل بگیرند. اگر از مکیدن لب ها یا درون دهان بپرهیزید، می توانید از شکل گیری برخی از کیست های دهان تا حدی جلوگیری کنید. معمولا کیست عفونی دهان روی ریشه یک دندان کاملا خراب شکل می گیرند. برخی از کیست عفونی دهان به علت رشد نادرست دندان ها و موقعیت نادرست آن ها در دهان شکل می گیرد. برخی دیگر از کیست ها به علت رشد ناهنجار دندان ها اتفاق می افتند.
گاهی کیست دندان به علت سندرم های ژنتیکی (سندرم گورلین) اتفاق می افتد. اگر علت شکل گیری کیست دندان دلایل ژنتیکی باشد علائم دیگری نیز دخیل هستند. کیست ها معمولا در اطراف تاج و ریشه دندان های نهفته شکل می گیرند. دندان های عقلی که نهفته هستند دلایل اصلی شکل گیری کیست هستند. اگر مشکلات ریشه دندان درمان نشود یا به نادرستی درمان شود دندان هایی که تحت تاثیر کیست هستند به علت عفونت یا آسیب از بین می روند.
کیست عفونی دهان می تواند برای هر دندانی اتفاق بیفتند و معمولا یکبار اتفاق می افتند، اما برخی افراد به دلایلی بیش از بقیه در معرض آن ها قرار دارند. به علت شرایط دندان های برخی افراد و مشکلاتی که دارند احتمال شکل گیری کیست دندان در آن ها بیش از سایرین است. دندانپزشک درباره جزئیات دلیل شکل گیری کیست ها شما را راهنمایی خواهد کرد.
پیشگیری از وقوع کیست عفونی دهان:
برای پیشگیری از وقوع کیست های دندان حتما باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و مرتب برای معاینه نزد دندانپزشک مراجعه کنید. اگر مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید او متوجه مشکلاتی نظیر آسیب و بیماری های لثوی خواهد شد و درمان درست را شروع خواهد کرد. این را به خاطر بسپارید که کیست ها به ندرت در اطراف دندان های سالم شکل می گیرند.
آیا باید کیست عفونی دهان را برداشت؟
در بسیاری از موارد نیازی نیست که این کیست ها برداشته شوند. معمولا آن ها به خودی خود برطرف می شوند یا بدون آسیب رساندن در جایی که هستند باقی می مانند. اما وقتی کیست دهان عفونی شود، به این شرایط آبسه می گویند. آبسه به درمان درست برای پیشگیری از انتشار عفونت و سایر مشکلات جدی نیاز دارد. آبسه معمولا سبب درد و احساس اذیت شدن در دهان می شود‌.
درمان کیست عفونی دهان:
قبل از انتخاب نوع درمان، دندانپزشک باید عوامل مخاطره آمیز مربوط به شکل گیری کیست را بررسی کند. این کار شامل تهیه تصاویر با اشعه ایکس است تا به اندازه و وسعت کیست پی ببرند (به خصوص اگر کیست سبب بروز مشکلاتی برای دندان های اطراف شده باشد). پزشک برای بررسی علائم عفونت کیست را معاینه می کند. گاهی به بیوپسی احتیاج است تا پزشک تایید کند که توده شکل گرفته کیست است و تومور نیست.
مایعات موجود در کیست به آزمایشگاه فرستاده می شوند تا به طور دقیق آن ها را بررسی کنند و وجود ناهنجاری های سلولی را تشخیص دهند. اگر در استخوان آرواره کیست بزرگ وجود داشته باشد، سی تی اسکن و MRI برای انتخاب نوع درمان مفید هستند. کیست های کوچک که سبب هیچ علائم خاصی نمی شوند به درمان فوری نیاز ندارند. اما از آن جایی که کیست ها با گذر زمان بزرگ تر می شوند، برداشتن زود هنگام کیست توصیه می شود تا از آسیب به دهان و دندان ها پیشگیری شود.
اگر کیست تبدیل به آبسه شده باشد، برای توقف عفونت آنتی بیوتیک تجویز می شود. بسته به اندازه و جایگاه کیست، موثرترین راه درمانی معمولا جراحی است. اگر کیست خشک شده باشد، احتمال پر شدن دوباره آن وجود دارد. در حقیقت بسیاری از کیست ها تمایل دارند که دوباره اتفاق بیفتند. پس هدف، برداشتن کل غشاء کیست و محتویات آن است. این کار به بافت اطراف اجازه بهبود می دهد و بعدها فضای کیست با بافت پر می شود. در موارد خیلی نادر بعد از برداشتن کیست بزرگ در استخوان آرواره به پیوند استخوان برای پر کردن فضای خالی نیاز است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 823



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional