کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دندانپزشکی پیشگیرانه:


دندانپزشکی پیشگیرانه (Preventive dentistry) به عمل مراقبت از دندان ها برای حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از بیماری آن گفته میشود. این کار کمک می کند دچار پوسیدگی و کرم خوردگی دندان، بیماری و عفونت لثه، از بین رفتن مینا و مشکلات دیگر نشوید.
دندانپزشکی پیشگیرانه انواع مختلفی دارد از جمله مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن. انجمن دندانپزشکی امریکا توصیه میکند برای حفظ سلامت دهان و دندان در حد بهینه، در فواصل منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دهانتان بررسی شود. علت توصیه به چکاپ دندانپزشکی این است که مطمئن شوید دندان های تان سالم، تمیز، محکم و سفید هستند. باید از سنین پایین به کودکان یاد بدهید بهداشت دهانشان را رعایت کنند.
توصیه های مهم در دندانپزشکی پیشگیرانه:
دهان خود را هر روز مسواک بزنید:
مهمترین بخش دندانپزشکی پیشگیرانه مسواک زدن دندانها با خمیر دندان حاوی فلوراید مورد تایید سازمان غذا و دارو است. بیشتر افراد باید سه تا چهار بار در سال مسواکشان را عوض کنند. همچنین هنگامی که موهای مسواک شروع به فرسوده شدن کردند، باید مسواک عوض شود.
فراموش نکنید حتما زبانتان را نیز باید مسواک بزنید. مسواک زدن زبان باعث میشود باکتریهای دهان شسته شده و دهانتان تازه شود.
هر روز نخ دندان بکشید:
توصیه میشود نخ دندان کشیدن روزانه فراموش نشود. نخ دندان کمک میکند فواصل باریک بین دندانها تمیز شوند. اگر براکت دارید ممکن است برای تمیز کردن بین نگینهای فلزی براکت نیاز به استفاده از نخ داشته باشید.
برای بهینه شدن تاثیر نخ دندان، باید مطمئن شوید به شیوه صحیح نخ دندان میکشید. برای این کار در اولین جلسه مراجعه به دندانپزشک از او روش صحیح نخ دندان کشیدن و مسواک زدن را بپرسید.
چکاپ دندانپزشکی:
حداقل یک بار در سال باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دهان و لثه های شما را بررسی کرده و هر گونه مشکلی در آنها را شناسایی کند. اگر در خطر زیاد مشکلات دندانپزشکی قرار دارید بهتر است دفعات چکاپ را بیشتر کنید. اگر احتمال بروز مشکلات دندانپزشکی در شما حداقل است، یک بار در سال برای چکاپ کافیست. تمیز کردن و جرمگیری دندانها در مطب باعث می شود دندانپزشک مشکلات پنهان دهان و دندانتان شناسایی کرده و فورا برای درمان آنها اقدام کند.
رژیم غذایی سالم و متعادل:
مصرف غذاهای سالم و متعادل از دندانها محافظت کرده و مواد مغذی مورد نیاز آنها را تامین می کند. مصرف قندها از جمله کربوهیدراتهای ساده مانند نان سفید را محدود کنید و مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.
ویتامین ها برای حفظ سلامت بدن و دهان اهمیت بسزایی دارند. مصرف غذاهای متنوع کمک میکند تمام ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کنید.
اهمیت دندانپزشکی پیشگیرانه چیست؟
دندانپزشکی پیشگیرانه نمیگذارد دچار مشکلات دهان و دندان شوید. در صورتی که مراقبت مناسب و پیشگیرانه از دهان خود داشته باشید، از مشکلات زیر فاصله می گیرید:
پوسیدگی و کرم خوردگی دندان
التهاب و عفونت لثه
از بین رفتن مینای دندان
پریودنتیت (بیماری شدید لثه)
دندانپزشکی پیشگیرانه برای چه افرادی مناسب است؟
همه افراد میتوانند از دندانپزشکی پیشگیرانه بهره ببرند. به خصوص این اقدام برای کودکان اهمیت بسزایی دارد چرا که دندانهای شیری شان محکمتر و سالمتر رشد خواهد کرد. شیار پوش دندان و فلوراید موضعی به جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان کمک میکنند. اگر بزرگسال یا میانسال باشید نیز میتوانید به کمک دندانپزشکی پیشگیرانه دندانهای طبیعی خود را حفظ کنید. لازم به ذکر است سلامت دهان ارتباط نزدیکی با سلامت تمامی بدن دارد. چرا که دهان محلی مناسبی برای رشد و انتشار باکتریهای زیان بخش است. حفظ سلامت دهان به حفظ سلامت بدن نیز کمک میکند.
فواید دندانپزشکی پیشگیرانه چیست؟
با رعایت بهداشت و مراقبتهای به موقع دهان و دندان خطر مشکلات دهان و دندان کاهش می یابد. این امر به نوبه خود خطر عوارض ثانویه و پیچیده تر این مشکلات را نیز کاهش میدهد. برخی از عوارض ثانویه که با بیماری ها و مشکلات دهان ارتباط دارند عبارتند از:
دیابت
بیماری قلبی
پوکی استخوان
بیماری تنفسی
سرطان
همچنین مشخص شده است زایمان زودرس و وزن کم در هنگام تولد نیز با بهداشت ضعیف دهان و دندان ارتباط دارد بنابراین این موضوع به خصوص در دوران بارداری اهمیت ویژه ای دارد. در دوران بارداری به صورت منظم برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. همچنین با مراقبتهای به موقع از دهان، در بلند مدت هزینه سلامت دهان و دندانتان بسیار کمتر شده و بسیار کمتر اذیت میشوید. درمانهای دندانپزشکی هزینه بالایی دارند بنابراین پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 917



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional