کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دوره رشد مو بعد از کاشت مو:


همانطور که میدانید ، کاشت مو به عمل برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو ( پشت سر یا قسمت دیگری از بدن ) و کاشت آن ها در نواحی بدون مو می باشد. طبیعی است که بعد از کاشت موهای کاشته شده به زمان برای تطبیق خود با ناحیه جدید و رشد مجدد نیاز داشته باشند. در ادامه به بررسی کامل مراحل رشد مو بعد از کاشت مو می پردازیم.
دوره رشد مو:
دوره رشد مو دارای سه مرحله متفاوت است. هر فولیکول مو دستخوش یکی از این مراحل است. بعضی از فولیکول ها در مرحله رشد، قسمت کمی در مرحله ریختن و تعویض و برخی در مرحله استراحت به‌سر می‌برند. در نتیجه در سر افراد همیشه 100% از موها مشاهده نمی‌شوند بلکه فقط 85% از موها قابل رویت هستند.
1.  Anagen   (دوره رشد فعال مو): رشد فعال مو بین 1.5 تا 7 سال است و میانگین آن معمولا 3 سال محسوب می‌شود. معمولا 85% از موها در مرحله آناژن قرار دارند.
2.  Catagen   (دوره ریختن و جایگزین شدن): این دوره پایان دوره رشد فعال مو است. در این دوره موهای قدیمی می‌ریزند و موهای جدید جایگزین آن می‌شوند. میانگین مدت این دوره 3 هفته است. معمولا 1% از موها در مرحله کاتاژن بسر می‌برند.
3.   Telogen   (مرحله خواب): این مرحله قبل از مرحله آناژن است. در این مرحله فولیکول های جدید تقریبا برای مدت 3 ماه استراحت می‌کنند. معمولا 14% از فولیکول های مو در این مرحله به‌ سر می‌برند و بعد از این مرحله مجددا وارد مرحله رشد فعال می‌شوند.بنابر این با در نظر گرفتن این سه مرحله، ریزش موها در طی روز از 60 تا 100 تار مو طبیعی است.توجه داشته باشید ریزش مو در پاییز و بهار به حداکثر می‌رسد. این ریزش مو ناشی از تغییر فصل و مربوط به روشنی روز و تغییر هوا است.
سرعت رشد مو در هر ماه تقریبا به 1/25 سانتیمتر می‌ رسد. بیشترین سرعت رشد مو از 16 سالگی تا اواخر 20 سالگی است و هر چه مو بلند تر می‌شود سرعت رشد آن کمتر می‌شود. میانگین تعداد مو در افراد بالغ حدود 100.000 تار مو است. سفید‌ پوستان دارای موی بیشتری هستند و تعداد تار مو در آن ها به 140.000 می‌رسد. در صورتی که افرادی که دارای موهای قرمز می‌ باشند دارای کمترین تعداد تار مو هستند. تقریبا این افراد دارای 90.000 تار مو هستند. رشد مو و کیفیت مو بستگی به چگونگی سیستم عصبی و سیستم گردش خون دارد. همچنین رشد مو در ارتباط مستقیم با هیجانات، احساسات و افکار اشخاص می‌باشد.
هفته اول بعد از کاشت مو :
14 روز اول بعد از کاشت مو به روش FIT و روش های دیگر کاشت مو، شما باید توصیه های بعد از کاشت مو را از هر زمان دیگر جدی تر دنبال کنید. احتمال دارد در هفته بعد از کاشت مو، فرد در نواحی پیشانی و پشت سر ( قسمتی که مو از آن جا برداشت شده است) احساس ورم داشته باشد. در قسمتی که برش های ریز برای کاشت موها ایجاد شده است نیز قرمزی مشاهده می شود. به هیچ وجه نگران این مسئله نباشید چرا که معمولا 1 تا 2 هفته بعد کاملا برطرف خواهند شد. در قسمت بانک مو یا ناحیه ای که وظیفه اهدای مو را بر عهده داشته است، حساسیت ایجاد شده نیز بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.
هفته دوم بعد از کاشت مو :
در این هفته و مقطع زمانی بعد از کاشت مو، دیگر ورم و قرمزی وجود نخواهد داشت و باید کاملا برطرف شده باشد یا ناچیز باشد. در محل موهای کاشته شده، یک پوسته بسیار ریز ایجاد می شود که همان لایه پوست خشک شده می باشد. در طول این مدت به توصیه پزشک متخصص کاشت مو خود عمل کرده و با شستشوی کامل گرافت های مو و سپس مالش بسیار ملایم آن ها با نوک انگشتان، این پوسته ریز برداشته می شود. تا روز دهم بعد از کاشت مو اصولا باید تمامی این پوسته ها برطرف شده باشند و موهای کاشته شده نیز ظاهری طبیعی تر به خود میگیرند. فراموش نکنید که، قرص ها و آمپول هایی احتمالی تجویز شده از طرف پزشک متخصص کاشت مو خود را طبق دستور مصرف کنید.
هفته سوم بعد از کاشت مو :
در این زمان موهای کاشته شده بصورت تدریجی شروع به ریزش مجدد میکنند و تا پایان ماه اول بصورت کامل میریزند. جای هیچ نگرانی نیست چرا که این یک مرحله کاملا طبیعی از فرآیند کاشت مو می باشد. دلیل ریزش موها در این مدت شوک وارد شده به فولیکول موها می باشد. در واقع تارهای مو از پیاز مو ( فولیکول مو ) جدا شده و میریزند، اما خود فولیکول مو سالم و در آینده تار موی جدید از آن رشد خواهد کرد. این کی چرخه طبیعی رشد موها می باشد که هر روزه شاهد آن هستیم اما با نسبت بسیار پایین تر. فولیکول‌های مو در چرخه طبیعی رشد خود، وارد فاز استراحت می‌شوند. طول فاز استراحت موها قبل از آنکه شروع به رشد مجدد کنند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در این مرحله مقدار موهایی که روی سر وجود دارد، دقیقاً مشابه با زمان قبل از انجام عمل است و افراد می‌توانند با همان وضعیت ظاهری که قبل از عمل داشته‌ اند در انظار ظاهر شوند. در این زمان افراد می‌توانند موهای خود را هر طور که مایلند حالت بدهند یا رنگ کنند.

1  |  کلینیک کاشت و پیوند مو  |  بازدید: 1687



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional