کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


روشن کردن پوست:


روش های روشن کردن پوست برای مهار کردن افزایش تجمع رنگدانه ها انجام می شود. آنها میزان رنگدانه های(ملانین) موجود در پوست شما را کاهش می دهند تا لکه های تیره را روشن کنند. لکه های تیره ای که بر روی پوست دیده می شوند، می توانند ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی محیطی، تاثیرات هورمونی، مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و یا عیوب ژنتیکی باشند. چندین درمان خانگی و پزشکی برای روشن کردن پوست وجود دارد. اصلاح رژیم غذایی نیز می تواند به روشن کردن پوست کمک کند. روشن کردن، روشن تر کردن و سفید کردن پوست، مفاهیم مختلفی دارند. در این مطلب از بخش زیبایی, پوست و موی دکتر سلام، به بررسی روش های روشن کردن پوست می پردازیم.
روشن کردن پوست چیست؟
روشن کردن پوست یک تکنیک زیبایی و آرایشی است که برای یکنواخت کردن تن پوست استفاده می شود که با کاهش یا کنترل مقدار ملانین در پوست شما عمل می کند. تن ناهموار پوست ممکن است در نتیجه افزایش تجمع رنگدانه ها باشدکه باعث بروز لکه های تیره بر روی پوست شما می شود. نواحی تیره پوست ممکن است به دلیل لکه های مرتبط با سن، کک و مک و یا ملاسما ایجاد شود . افراد از تکنیک های روشن کردن پوست برای از بین بردن این نواقص استفاده می کنند.
چه چیزی رنگ پوست را مشخص می کند؟
عامل اصلی در تعیین رنگ پوست فرد، ملانین است. ملانین یک رنگدانه بیولوژیکی است که در داخل پوست وجود دارد. ملانوسیت ها سلول های اختصاصی ویژه در اپیدرم (لایه بالایی پوست) هستند که مسئول سنتز ملانین می باشند. ملانوزوم ها ساختارهای ویژه ای در داخل سلول هایی هستند که ملانین را ذخیره می کنند.
ملانین، ضد آفتاب طبیعی بدن است که مسئول حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) نور خورشید است. قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه های ماوراء بنفش می تواند باعث بروز سرطان پوست شود. ملانین اشعه های ماورای بنفش (UV) را جذب می کند و به عنوان یک مانع طبیعی بر ضد آنها عمل می کند. مقدار ملانین در پوست به طور مستقیمی با تن پوست تناسب دارد. فردی که پوست تیره ای دارد، ملانین بیشتری نسبت به فردی دارد که رنگ پوست روشن تری دارد.
بنابراین افرادی که پوست تیره ای دارند، بهتر می توانند از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.. دو نوع ملانین وجود دارد: فوملانین و اووملانین. فوملانین به رنگ قرمز تا زرد است و در افرادی که دارای رنگ چهره روشنی هستند و یا موهای قرمزی دارند، وجود دارد. اووملانین قهوه ای تیره تا سیاه است و در افرادی که رنگ چهره تیره ای دارند و افرادی که به راحتی برنزه می شوند وجود دارد. رنگ زرد جزئی در پوست می تواند ناشی از تجمع رنگدانه کاروتن باشد.
لکه های تیره بر روی پوست:
افزایش تجمع رنگدانه ها یا ظاهر شدن لکه های تیره بر روی پوست، باعث بروز یک تن غیر یکنواخت بر روی پوست می شود.
این لکه ها به دلایل زیر ممکن است رخ دهند:
1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید:
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش مضر است . اشعه ماوراء بنفش می تواند به سلول های لایه اپیدرم پوست آسیب برساند و برای پیشگیری از این آسیب، تولید ملانین افزایش پیدا می کند. ته نشین شدن ملانین در پوست ممکن است منجر به تشکیل لکه های تیره شود که به عنوان لکه های مرتبط با سن شناخته می شوند.
افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند، شانس بیشتری برای ایجاد این لکه ها بر روی صورت، دست و یا سایر قسمت های بدن دارند . افزایش تجمع رنگدانه ها به دلیل محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی شکل می گیرد و نشانه ای از آسیب نور خورشید می باشد.
2. هورمون ها:
ملاسما (که با عنوان کلواسما نیز شناخته می شود) نوعی افزایش تجمع رنگدانه است که به صورت لکه های پراکنده بر روی پوست ظاهر می شوند و معمولا در خانم ها مشاهده می شود. برخی از خانم ها ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، افزایش تولید ملانین را تجربه کنند. افزایش تجمع رنگدانه ها معمولا به صورت قرینه و در امتداد گونه ها، پیشانی و لب فوقانی پخش می شود.
روشن کردن پوست:
تولید بیش از حد ملانین تحت تاثیر هورمون های استروژن و پروژسترون است. ملاسما در زنان باردار و زنانی که قرص های ضد بارداری هورمونی مصرف می کنند شایع است زیرا این حالت بر اثر تغییرات هورمونی به وجود می آید.
3. سن:
رشد لکه های تیره بر روی پوست ممکن است با افزایش سن ارتباط داشته باشد . افزایش تجمع رنگدانه ها در افراد بالای ۴۰ سال رایج است . با افزایش سن، ملانوسیت ها به جای اینکه تعدادشان بیشتر شود، اندازه شان تغییر می کند و بیشتر می شوند. همچنین در برخی از مناطق پوست و با افزایش سن، ملانوسیت ها کم رنگ و کمتر به نظر می رسند. این حالت باعث ایجاد کنتراست بیشتر با نقاط تیره تر در مناطقی می شود که در معرض نور خورشید هستند که بواسطه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت چندین سال می باشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 746



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional