کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


روش های ساده کنترل سینوزیت:


یکی از شایع‌ترین علل سینوزیت آلرژی است، می‌افزاید: افزایش تعداد ماشین‌ها و همچنین گرد و غبار زیاد باعث افزایش مبتلایان به آلرژی در جامعه ما شده است. البته این موضوع به منطقه خاصی مربوط نیست و موضوعی فراگیر است که در بیشتر کشورهای جهان دیده می‌شود.
به گفته دکتر مصباحی، آلرژی معمولاً به دو شکل آلرژی فصلی و آلرژی دائمی نمایان می‌شود. اما متأسفانه شواهد نشان می‌دهد روز به روز بر تعداد مبتلایان به آلرژی دائمی در حال افزایش است.
وی با اشاره به التهاب ناحیه بینی و سینوس به عنوان شایع‌ترین نشانه آلرژی در افراد تصریح می‌کند: التهاب در ناحیه بینی و سینوس معمولاً به صورت عطسه، ‌خارش در ناحیه بینی، احساس پری در ناحیه صورت و سینوس، ترشحات پشت حلق و ترشحات جلوی بینی نمایان می‌شود. در گروه سنی اطفال این نشانه‌ها به صورت خر خر شبانه نیز به چشم می‌خورد. در حقیقت آلرژی باعث التهاب لوزه سوم در کودکان شده، فضای پشت بینی را بسته و به خرخر شبانه منجر می‌شود. تجربه ثابت کرده اغلب این بیماران به عمل لوزه سوم نیاز ندارند و اگر آلرژی آنها درمان شود مشکل خرخر هم از بین خواهد رفت.
این متخصص با تأکید بر اینکه در پزشکی هیچ چیزی به اندازه تشخیص مهم نیست، عنوان می‌کند: امروزه با تعداد زیادی از بیمارانی که از ترشحات پشت حلق شکایت می‌کنند روبه‌رو می‌شویم. این بیماران ادعا می‌کنند که حتی مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک هم نتوانسته به بهبود آنها کمک کند. حقیقت این است که در جامعه ما آلرژی بسیار زیاد است و به جرأت می‌توان گفت شایع‌ترین علت ترشحات پشت حلق آلرژی است نه سینوزیت چرکی. در واقع ترشحات پشت حلق در اغلب موارد به علت آلرژی و التهاب ناحیه بینی و سینوس اتفاق می‌افتد و درمان آنتی بیوتیکی کمکی به بهبود فرد مبتلا نخواهد کرد. بنابراین می‌توان گفت با تشخیص درست، بیمار با یک دارو بهبود می‌یابد و نیاز به مصرف یک کیسه دارو نیست. ترشحات رنگی یکی از نشانه‌های سینوزیت‌های چرکی است اما این بدان معنا نیست که هرکسی ترشحات پشت حلق دارد به سینوزیت چرکی مبتلا است.
یادمان باشد هر ترشح رنگی که از بینی خارج می‌شود دلیل وجود چرک و عفونت نیست در بسیاری از مواقع، این ترشحات به مدت چند ساعت داخل بینی می‌ماند و همین امر باعث می‌شود میکروب‌هایی که به طور طبیعی در ناحیه بینی وجود دارند روی این ترشحات رشد کرده، باعث تغییر رنگ آنها شود. از سوی دیگر بسیاری گمان می‌کنند سردرد یکی از علائم اصلی سینوزیت مزمن است درحالیکه هیچ بیماری عفونی سینوسی مزمن نداریم که باعث سردرد شود. دکتر مصباحی با بیان این مطالب می‌گوید: در حال حاضر ما در فصل آلرژی قرار داریم. البته تغییر فصل نیز یکی دیگر از دلایل شدیدتر شدن آلرژی‌ها خواهد بود. بنابراین باید علت آلرژی ریشه‌یابی شود تا فرد مبتلا کمتر آسیب ببیند. همیشه فرد مبتلا بهترین پزشک خود خواهد بود او با دقت در رفتار و مواد خوراکی مصرفی می‌تواند تشخیص دهد به چه موادی آلرژی دارد و با دوری از آنها به کنترل علائم آلرژی خود کمک کند. البته درست است که برخی مواد آلرژی زا شناخته شده‌اند اما گاهی هم دیده می‌شود که بیماری به یک ماده ساده آلرژی دارد که با حذف آن می‌تواند از عوارض آلرژی در امان باشد. برای مثال کودکی به ماده شست‌و‌شوی روبالشتی و ملافه‌اش آلرژی داشت که با هشیاری مادرش و تعویض این پودر بسیاری از مشکلات وی حل شد.
این متخصص گوش، حلق و بینی نگهداری حیواناتی مانند سگ و گربه در خانه را یکی از شایع‌ترین علل بروز آلرژی در گروه سنی اطفال دانسته، تصریح می‌کند: در نخستین اقدام، حذف این علل می‌تواند کمک قابل توجهی به کنترل آلرژی داشته باشد.
در گام بعدی استفاده از دستگاه بخور برای فرد مبتلا به آلرژی در هر گروه سنی بسیار عالی است توصیه ما در این روش این است که از دستگاه بخور در کنار تخت فرد استفاده شود به گونه‌ای که بخار آب تا صبح از کنار بینی و سینوس او عبور کند. بخور سرد و گرم هم هیچگونه تفاوتی ندارد آنچه مهم است مرطوب شدن هوا است. اکالیپتوس و بابونه و گیاهانی از این دست هم نقش چندانی ندارد. تنها رطوبت است که می‌تواند تنفس را برای بیمار آسان‌تر کند. این متخصص در خصوص اهمیت شست‌و‌شوی مخاط بینی و سینوس اظهار می‌کند: به طور قطع شست‌و‌شوی مخاط بینی و سینوس در بهبود علائم به بیمار کمک می‌کند. از این‌رو همان‌طور که روزی دو یا سه مرتبه دندان‌ها را مسواک می‌زنید می‌توانید بینی خود را بشویید تا گرد و غبار و آلودگی هوا داخل بینی و سینوس باقی نماند. اما باید بدانیم که آب طبیعی و لوله کشی مخاط بینی را تخریب می‌کند. باید حتماً مقدار مشخصی نمک داخل آب باشد. از آنجایی که تهیه محلول با غلظت مشخص ممکن است بدرستی صورت نگیرد بنابراین بهترین مایع شست‌و‌شو، محلول‌های استریل کلروسدیم است که در داروخانه‌ها وجود دارد و فرد می‌تواند با آسودگی خاطر از آن استفاده کند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 620



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional