کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


سرفه های شبانه:


سرفه های مکرر و طولانی باعث می شود دستگاه تنفسی و سینه انسان با درد و سوزش همراه شود، در این مقاله شما را با دلایل و روش های درمان سرفه های پشت سرهم شبانه و متناوب آشنا می نماید. هر کسی ممکن است گاه گاهی سرفه کند. سرفه کردن، می تواند با خارج کردن مخاط بیش از حد و یا عوامل تحریک کننده ریه در حقیقت عملی مفید باشد. سرفه همچنین ممکن است باعث خروج میکروب ها از ریه شده و از عفونت جلوگیری نماید. اما زمانی که سرفه ها در شب اتفاق می افتد، می تواند خواب را متوقف کرده و فرد را از یک استراحت شبانه خوب محروم سازد. در ادامه با بخش مقالات گوش و حلق و بینی کلینیک مروستی همراه باشید.
خوشبختانه راه های متعددی برای برطرف کردن سرفه در شب وجود دارد؛ از آن جمله می توان به داروها، تغییر سبک زندگی و درمان های طبیعی اشاره کرد:
۱- از مرطوب کننده های هوا در منزل استفاده کنید.
هوای خشک می تواند سرفه را بدتر سازد. تهویه مطبوع و خنک کننده در تابستان و سیستم های گرمایشی در زمستان می توانند باعث خشکی هوای محیط زندگی شما شوند. شما می توانید از طریق یک دستگاه بخور در هنگام شب، رطوبت لازم را به هوایی که در زمان خواب تنفس می کنید، اضافه کنید. اضافه کردن رطوبت با این روش می تواند باعث تسکین گلو شده و از سرفه جلوگیری کند. با این حال رطوبت بیش از حد نیز می تواند به رشد قارچ ها کمک کند؛ قارچ ها می توانند تولید آلرژی کرده و همین می تواند دلیلی برای سرفه بیشتر شود. برای بررسی سطح رطوبت در یک اتاق می توانید از یک دستگاه به نام “رطوبت سنج” استفاده کنید. این دستگاه معمولا از فروشگاه های سخت افزاری خریداری می شود. سطح رطوبت باید در حدود ۵۰ درصد هوای اتاق خواب شما باشد.
۲- کاهش آلرژن ها
آلرژی زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن، به یک ماده کاملا بی ضرر، واکنش زیاده از حد نشان می دهد. نشانه هایی مانند عطسه، گرفتگی بینی یا آب ریزش از آن و سرفه کردن در آن شایع است. عوامل شایع ایجاد کننده آلرژی عبارتند از: قارچ ها، حیوانات خانگی و غبار. با توجه به گفته های بنیاد ملی خواب، افراد می توانند سرفه های مرتبط با آلرژی را در اتاق خواب خود به وسیله رعایت موارد زیر کاهش دهند:
– استفاده از یک جاروی برقی فیلتر دار؛ هر هفته یک بار بر روی کف اتاق خواب کشیده شود.
– رفع گرد و غبار مجلات، کتابها و وسایل داخل اتاق خواب
– شستن ملحفه های اتاق خواب؛ هفته ای یک بار
– دوش آب گرم قبل از رفتن به رختخواب، به دلیل جلوگیری و حذف آلرژن های موجود در فضاهای باز
۳- مدیریت بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)
بیماری رفلاکس معده به مری، یک اختلال گوارشی است که باعث می شود تا بعضی از محتویات معده به سمت مری بازگردد. این کار می تواند منجر به تحریک گلو و ایجاد سرفه بخصوص در هنگام شب شود. افراد مبتلا به GERD باید با پزشک خود در باره کنترل بیماری خود مشورت کنند. اجتناب از غذاهایی که ممکن است باعث سوزش سر دل شوند و عدم مصرف غذا در حدود ۴ ساعت قبل از خواب شبانه، ممکن است به کاهش علائم کمک کند.
۴- نوشیدن چای به همراه عسل
چای گرم با عسل می تواند گلو را تسکین دهد و باعث کاهش تحریک پذیری و رقیق کردن موکوس (مخاط) می شود. عسل را نباید به کودکان کمتر از یک سال خوراند؛ آن هم به دلیل خطر احتمالی یک نوع مسمومیت غذایی است که به نام بوتولیسم معروف است.
۵- درباره داروهای بدون نسخه فکر کنید
برخی از افراد ممکن است به فکر استفاده از داروهای بدون نسخه در زمان سرفه شبانگاهی خود بیفتند. داروهای ضد سرفه معمولا به عنوان یکی از موارد زیر طبقه بندی می شوند: سرکوب کننده های سرفه یا سوسپانسیون ها: این داروها رفلکس سرفه را مسدود میکنند. سوسپانسیون هایی برای سرفه موجود هستند که حاوی کدئین هستند.

1  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1190



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional