کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


شکست درمان مجرای ریشه دندان:


شکست برنامه درمانی میتواند نشان دهنده موارد زیر باشد:
تمیز کاری عمل دندان کامل نشده یا کافی نبوده است. بخیه و بستن زخم که در درمان صورت گرفته، در دور نگه داشتن محل از آلودگیهای ناشی از تراوش به دندان یا از دندان، موفق نبوده است. یا در ابتدا ناقص بوده یا به دلیلی خراب شده است.
دلایل شکست درمان ریشه:
در اینجا چند نمونه از دلایل مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، آمده است:
1- انشعاب مجرا:
 گاهی اوقات مجرای ریشه منشعب میشود و شناسایی این انشعابها که ممکن است بسیار جزئی باشند سخت بوده و دسترسی به آن میتواند دشوار باشد. به همین علت یک انشعاب مجرای ریشه ممکن است به درستی درمان شود در حالی که مجرای دیگر به طور کامل مورد اغماض قرار میگیرد.
2- نادیده گرفتن مجراهای ریشه:
دندان ممکن است مجراهای اختصاصی بیشتری نسبت به چیزی که دندانپزشک پیش بینی کرده بود، داشته باشد و در این موارد و به خصوص زمانی که مجراهای پیش بینی نشده بسیار کوچک هستند، ممکن است شناسایی نشوند. در این حالت مجرا بدون درمان باقی مانده و مشکلاتی ایجاد مینماید.
3- ترک داشتن دندان ها:
ترکهایی که در دندانها تشکیل میشوند، فضایی ایجاد میکنند که میتواند محل تجمع باکتریها باشد. متاسفانه بر خلاف مجرای ریشه که دندانپزشک میتواند به آن دسترسی داشته باشد و آن را تمیز کرده و مهر و موم کند، ترکها را نمیتوان درمان کرد بنابراین زمانی که عفونت ایجاد شود، نمیتوان آن را درمان کرد و همین امر منشا بسیاری از مشکلات میشود. هنگام انجام درمان ریشه، دندانپزشک ممکن است نداند که ترکی در دندان وجود دارد (در بسیاری از موارد شناسایی آن ممکن است امکان پذیر نباشد) یا ممکن است اهمیت ترکی که دیده میشود، ناچیز تصور شود. در موارد دیگر، ترکهایی که مشکلاتی در دندان ایجاد کرده اند پس از درمان اولیه ریشه ایجاد شده اند. 
4- باز شدن محل عمل:
محل جراحی که پس از اتمام درمان ریشه، بسته میشود ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شود. در این صورت باکتریها ممکن است دوباره وارد دندان شده و عفونت ایجاد کنند. نشت آلودگی از دندان میتواند منبع تحریک مداوم بافتهای اطراف ریشه شود.
5- ترمیم دندانی نامناسب:
ترمیم نهایی نامناسب یا ناقص (ترمیم دائمی پس از اتمام درمان ریشه جایگذاری میشود)، میتواند موجب ورود مجدد آلودگیها به دندان شود. پرتوی ایکس تصویر بالا نمونه ای از این مورد را نشان میدهد. این وضعیت را نشت تاجی (coronal leakage) میگویند و علت اصلی شکست مجرای ریشه به حساب می آید.
6- فقدان مهارت بالینی:
تحقیقات نشان داده است درمانی که توسط اِندودنتیست (متخصص مجرای ریشه) انجام میشود، میزان موفقیت بالاتری دارد. همچنین این امکان وجود دارد که درمان ریشه در شما کاملا موفقیت آمیز بوده اما خود دندان مشکلاتی به علت فاکتورهای دیگر داشته است.
فاکتورهای دیگر:
1- دندان شکسته یا ترک خورده است:
دندانهایی که تحت درمان ریشه قرار گرفته اند، به ندرت از نظر ساختاری مانند سابق هستند. به همین علت اغلب نیاز به جایگذاری تاج دارند تا مقاوم شده و محافظت شوند.
در صورتی که دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است، بشکند همیشه مشکل بزرگی ایجاد نمیشود:
تصور کنید آسیب تنها به بخش تاج دندان (نه ریشه) محدود باشد، کاملا محتمل است که دندان بتواند بازسازی شود. در برخی موارد ترمیم ممکن است نیاز به جایگذاری پست و کور داشته باشد.
در صورتی که ترک به ریشه دندان برسد، ترمیم بادوام ممکن است شدنی یا نشدنی باشد.
2- دندانی که پوسیدگی گسترده یا بیماری لثه دارد:
دندانهایی که درمان ریشه داشته اند، درست مانند دندانهای دیگر در خطر ایجاد پوسیدگی دندان و بیماری لثه قرار دارند. در صورتی که پوسیدگی پیشرفت کند در نهایت به از دست دادن دندان منجر میشود.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1187



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional