کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


علائم کمبود ویتامین B12:


ویتامین B12 به عنوان یک ماده مغذی ضروری در حفظ عملکرد صحیح بدن نقش بسزایی ایفا می کند. علائم کمبود ویتامین B12 شامل خستگی، بدخلقی و مشکلات عصبی است. بدن انسان این ویتامین را تولید نمی کند، بنابراین افراد باید این ماده مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. این ماده برای ساخت دی ان ای و گلبول های قرمز خون بسیار مهم است و از سیستم عصبی پشتیبانی می کند. ویتامین B12 نقش مهمی در تولید سلول های خونی ایفا می کند.
بسیاری از علائم کمبود ویتامین B12 به دلیل کمبود سلول های خونی سالم ایجاد می شود. بدن به مقدار زیادی از این سلول ها برای دریافت اکسیژن در سراسر بدن و حفظ سلامت اندام ها نیاز دارد. کمبود این ویتامین می تواند منجر به بروز مشکلات جسمی و روانی شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله ضمن بررسی نشانه کمبود ویتامین B12 علت بروز آنها نیز توضیح داده می شود.
کمبود ویتامین B12 بین 1.5 تا 15 درصد افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود این ویتامین می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند که بر سلامت روحی و جسمی فرد اثر می گذارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B12 به طور منظم بسیار مهم است. بزرگسالان روزانه به 2.4 میکروگرم ویتامین B12 نیاز دارند. این ویتامین به عنوان یک ویتامین محلول در آب در مواد غذایی حیوانی وجود دارد، مانند:
گوشت قرمز
طیور و ماکیان
تخم مرغ
لبنیات
ماهی
اگر فردی از محصولات حیوانی استفاده نمی کند باید منابع گیاهی حاوی ویتامین B12 را به رژیم غذایی خود اضافه کند. اینها شامل غلات غنی شده، شیرهای گیاهی، نان و مخمر تغذیه ای است. از آنجا که کمبود ویتامین ب 12 علائم بسیاری را با سایر کمبودهای تغذیه ای و شرایط سلامتی دارد ممکن است افراد نه متوجه آن شوند و نه تشخیص دهند. آگاهی از همه علائم می تواند به افراد در تشخیص کمبود این ویتامین و درمان آن کمک کند. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در زیر علائم کمبود این ویتامین و علل آن مورد بررسی قرار می گیرد.
سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها:
کمبود ویتامین B12 می تواند باعث «سوزن سوزن شدن» در دست یا پا شود. این علامت به این دلیل ظاهر می شود که ویتامین نقش مهمی در سیستم عصبی دارد و فقدان آن می تواند باعث ایجاد مشکلات هدایت عصبی در افراد یا آسیب عصبی شود.
در سیستم عصبی ویتامین ب 12 به تولید ماده ای به نام میلین کمک می کند. میلین به عنوان یک پوشش محافظ از اعصاب محافظت و به آنها در انتقال احساسات کمک می کند. افرادی که از کمبود ویتامین B12 رنج می برند ممکن است میلین کافی برای پوشاندن اعصاب خود تولید نکنند. بدون این پوشش نیز اعصاب می توانند آسیب ببینند.
مشکلات بیشتر در اعصاب دست و پا مشاهده می شود که به آنها اعصاب محیطی گفته می شود. آسیب عصب محیطی منجر به سوزن سوزن شدن در این قسمت های بدن می شود.
مشکل در راه رفتن:
با گذشت زمان آسیب عصبی محیطی ناشی از کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به بروز مشکلات حرکتی شود. بی حسی در پاها و اندام ها راه رفتن بدون حمایت را برای فرد سخت می کند، همچنین ممکن است ضعف عضلانی و کاهش رفلکس ها تجربه شود.
پوست رنگ پریده:
پوست رنگ پریده یا زرد نیز می تواند از نشانه های کمبود ویتامین B12 باشد. زردی زمانی که بدن فرد قادر به تولید گلبول های قرمز کافی نباشد ایجاد می شود. گلبول های قرمز خون با گردش زیر پوست رنگ طبیعی آن را تامین می کنند. بدون وجود این سلول ها پوست رنگ پریده به نظر می رسد.
ویتامین B12 در تولید گلبول های قرمز نقش دارد. کمبود این ویتامین می تواند باعث کمبود گلبول های قرمز خون یا کم خونی مگالوبلاستیک شود که با زردی مرتبط است، همچنین این نوع کم خونی می تواند گلبول های قرمز را تضعیف کند سپس بدن آنها را به سرعت تجزیه می کند. هنگام تجزیه گلبول های قرمز توسط کبد بیلی روبین ترشح می کند. بیلی روبین ماده قهوه ای رنگ که رنگ زردی به پوست می دهد که مشخصه زردی است.
خستگی:
کم خونی مگالوبلاستیک به دلیل کمبود ویتامین B12 منجر به احساس خستگی در فرد می شود. بدون گلبول های قرمز کافی برای حمل اکسیژن در بدن فرد می تواند احساس خستگی مفرط کند.
ضربان سریع قلب:
ضربان سریع قلب می تواند از نشانه های کمبود ویتامین B12 باشد. ضربان سریع قلب ممکن است برای جبران کاهش تعداد گلبول های قرمز بدن شروع شود. کم خونی بر قلب فشار می آورد تا حجم بیشتری از خون را به بدن برساند و این کار را به سرعت انجام می دهد. این پاسخ روش بدن برای تلاش برای اطمینان از گردش اکسیژن کافی در تمام سیستم های بدن و رسیدن به تمام اندام ها است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 504



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional