کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عوارض برنزه کردن پوست:


واژه برنزه كردن TANNING از اروپا نشات می گیرد و بیشتر در زنان جوان اروپایی كه رنگ بسیار روشنی داشتند استفاده می شد.طی قرن بیستم با گسترش روند شهر نشیتی و كار در محیط های بسته، روند استفاده از روش هایی برای جبران كمبود دریافت آفتاب طی روز در جوامع شكل گرفت. یكی از این عادات، حمام آفتاب بود كه افراد برای مدت ها و بدون استفاده از هر گونه محافظی در جلوی آفتاب به استراحت می پرداختند تا نیاز بدن به ویتامین D را تأمین كند كه بعدها این پدیده به یك عادت در بین افراد مرفه تبدیل گردید و این تغییر رنگ در اثر آفتاب سوختگی به یك نماد از قدرت تبدیل شد. ۷۵ درصد افرادی كه قبل از ۳۰ سالگی از سولاریوم استفاده می كنند، در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار می‌گیرند.
نزدیك به یك دهه است كه برنزه‌ كردن ، به یكی از ملاك‌های زیبایی بین افراد جامعه، به خصوص بانوان، تبدیل شده است و افراد برای دستیابی به آن، حتی سلامت خود را هم قربانی می‌كنند بدون آنكه اطلاع دقیقی از عوارض این كار داشته باشند…
با وجود ممنوع اعلام شدن استفاده از سولاریم، هنوز مراكزی در تهران و شهرهای دیگر وجود دارند كه از این دستگاه استفاده می‌كنند. آفتاب گرفتن در سواحل شمالی و جنوبی كشور و استخرهای روباز هم به امری طبیعی بدل شده است. سولاریوم، دستگاهی برای برنزه ‌كردن پوست است كه چند سالی است وارد كشور ما شده و در همین مدت كم طرفداران پر و پا قرصی را پیدا كرده است. در حقیقت اتاقك سولاریوم از یك تشك خورشیدی تشكیل شده است كه در آن لامپ‌های اشعه ماورای بنفش از نوع UVA و UVB قرار داده شده‌اند و از بالا و پایین، اشعه به بدن تابیده می‌شود. دستگاه‌های سولاریوم از عوامل شایع ابتلا به سرطان پوست است و به اندازه آرسنیك و گاز خردل كشنده می باشد. ۲۰ مطالعه مختلف آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی، درباره سولاریوم نشان می‌دهد كه ۷۵ درصد افرادی كه قبل از ۳۰ سالگی از سولاریوم استفاده می كنند، در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار می‌گیرند.
برخی افراد تصور می‌كنند استفاده از دستگاه سولاریوم مضرات نور خورشید را ندارد و اقدام به استفاده از آن می‌كنند؛ این در حالی است كه دستگاه برنزه‌ كردن پوست مانند نور خورشید برای پوست مضر است و زمینه ابتلا به سرطان‌های پوست و نوع خطرناك آن كه به ملانوما معروف است را فراهم می‌كند. ملانوما در اثر تماس‌های مكرر با اشعه ماورای بنفش خورشید، یا در اثر مواجه‌ شدن با این اشعه در دستگاه‌های سولاریوم، اتفاق می‌افتد. همچنین استفاده از سولاریوم به قرمز شدن پوست، سوختگی‌های پوستی، آسیب‌های عروقی، اختلال ایمنی و عوارض چشمی مانند آسیب قرنیه، شبكیه، ملتحمه و حتی سرطان می‌انجامد. این آمار در حالی است كه بیشتر مشتریان از عینك‌های ایمنی استفاده می‌كنند، اما بازهم گرفتار عوارض آن می‌شوند. براساس جدیدترین مطالعات علمی كه در مجله JAm Acad Dermatol چاپ شده است افرادی كه از دستگاه های برنزه كننده پوست استفاده می كنند در سنین بسیار پائین تری مبتلا به سرطان سلول بازال Bcc می گردند و براساس این مطالعه شانس مطالعه سرطان پوست در زنان استفاده كننده از این روش ها بیشتر بوده است و در نهایت برای سیاستگذاران سلامت، پیشنهاد كرده است مداخلات مؤثر و كارآمدی را برای اصلاح عادات و آموزش افراد در مورد عوارض برنزه كردن در پیش گیرند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان، استفاده از دستگاه‌های برنزه كننده بدن (سولاریوم) را ممنوع اعلام كرده است.
سازمان بهداشت جهانی نیز به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای كنترل این پدیده تعیین كرده و به چند گروه درباره برنزه ‌كردن پوستشان هشدار داده است:
* این هشدارها ابتدا متوجه افرادی است كه موهای بور و چشم‌ های روشن دارند و اشعه ماورای بنفش، به پوست آنها بیشتر از بقیه آسیب می‌‌رساند.
* دومین گروه، افراد زیر ۱۸ سال هستند كه نباید از دستگاه‌های سولاریوم استفاده كنند یا حمام آفتاب بگیرند.
* كسانی كه كك و مك و خال‌های زیاد، زخم‌ های پوستی یا سابقه‌ آفتاب سوختگی در بچگی و در هر مرحله‌ای از زندگیشان داشته‌اند، نباید با استفاده ازسولاریوم یا نور آفتاب پوستشان را برنزه كنند.
* افرادی كه داروی خاصی مصرف می‌كنند، باید قبل از برنزه ‌كردن پوست، با پزشك معالج‌ شان مشورت كنند.
* همچنین سازمان بهداشت جهانی به خانم ها توصیه كرده است كه در هنگام برنزه‌ كردن از لوازم آرایشی استفاده نكنند، زیرا ممكن است اشعه‌ ماورای بنفش برایشان ایجاد حساسیت كند.

1  |  دکتر اجاقی  |  بازدید: 915



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional