کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


فیشور سیلنت ها و دندان کودکان:


به طور طبیعی در دندانها شکاف یا شیارهایی وجود دارد که به چاله ها و شکاف ها معروف است. این شیار ها خانه باکتری ها و سایر میکروب های آلوده که باعث پوسیدگی دندان در کودکان هستند می شود. این شیارها همیشه با یک مسواک عادی قابل تمیز شدن نیستند. خوشبختانه دندانپزشکان فیشور سیلنت هایی ساخته اند که می توانند شیارها را در دندان کودکان پر و مهر و موم کنند و از ورود باکتری ها جلوگیری کنند.
آنها تمیز کردن دندان ها را آسان تر کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهند. این روش برای پر کردن دندان های دائمی یا اولیه کودکانی که خطر ابتلا به حفره در آنها وجود دارد و حتی کودکانی که به طور مرتب مسواک می زنند و نخ دندان می کشند، بسته به میزان فلوراید مصرفی و شکل دندانهایشان، توصیه می شود.
چند نکته در مورد سلامت دندان:
۱. کودکان همیشه با یک مسواک عادی به درستی قادر به تمیز کردن دندان های خود نیستند.
۲. فیشور سیلنت ها، به خصوص اگر چاله ها و شیارهای عمیق و باریکی در دندان های خود داشته باشید، عمل تمیز کردن دندان ها را آسانتر می کنند.
۳. دندانپزشکان ممکن است این روش را برای کودک شما(حتی اگر به طور مرتب مسواک زده و نخ دندان بکشد)، توصیه کنند.
دندان های کودکان غالباً دارای شیار است:
دندان های کودکان غالباً دارای شیارهایی است. دو نوع شیار (معروف به حفره ها و شکاف ها) در سطح تاج دندان ها وجود دارد. همانطور که از نام آنها پیداست، حفره ها سوراخهای کوچکی در مینای دندان هستند (پوشش سختی که دندان را از باکتری ها و سایر میکروب ها محافظت می کند). شکافها شیارهایی هستند که به طور طبیعی و در سطح رویین دندانهای آسیاب و در قسمت پشت دهان (با نام مولر و پرمولر) شکل می گیرند.
آنها معمولاً فقط روی دندانهای آسیاب تأثیر می گذارند، اما در بعضی کودکان دندانهای نیش در جلوی دهان ( به نام کانینز و اینسیزرس) نیز ممکن است شکاف داشته باشند. سطح حفره ها و شکاف ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است اما عمق و ریشه آنها خیر. حتی موی مسواک به دلیل باریکی بیش از حد آن حفره نمی تواند وارد آنها شود و تمیزشان کند.
مسواک به تنهایی کارساز نیست:
مهم نیست که کودک شما دندانهای خود را کاملاً تمیز کند و نخ دندان بکشد؛ اگر شیارها خیلی باریک باشند از بین بردن کامل باکتری ها و سایر میکروب ها از شیار ها و حفره غیرممکن است. چاله ها و شکاف های دندان که نمی توان آنها را تمیز کرد پناهگاهی برای باکتری ها به حساب می آید و در نتیجه باعث پوسیدگی دندان ها می شوند. تحقیقات نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق( ۸۴ درصد) از کل سوراخ های دندان بچه ها در گودالها و شکافها بوجود می آید.
فیشور سیلنت:
با این حال، تحقیقات همچنین نشان می دهد که این احتمالات می تواند با پر کردن شیار ها کاهش یابد. دندانهای محافظت شده با این مواد ۲۲ برابر پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهند. اما با تمام این ویژگی های مثبت فقط در حدود ۲۰ درصد از کودکان دارای فیشورسیلنت دندان هستند. دندانپزشکان بر این باورند که اگر این مواد همه گیر تر بود پوسیدگی دندان در کودکان کمتر شایع می بود.
چه کودکانی به فیشور سیلنت دندان نیاز دارند؟
همه کودکان به فیشورسیلنت دندان احتیاج ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، این مواد برای پر کردن دندانهای کودکانی که دارای ریسک بالایی از پوسیدگی دندان هستند، مانند کسانی که قبلاً چند حفره دندانی را پر کرده اند و کسانی که فاقد فلوراید در آب آشامیدنی خود هستند، توصیه می شود.
همچنین ویژگی هایی در دندان وجود دارد که می تواند تعیین کند که آیا باید فیشور سیلنت استفاده شود یا خیر. بر روی دندانهای دائمی (مجموعه دوم دندانها یا دندانهای بزرگسالی) که تازه از داخل لثه ها بیرون آمده اند و دارای شیارهایی عمیق یا باریک هستند، به احتمال زیاد باید از فیشور سیلنت استفاده شود. اگر فرزند شما به این مواد نیاز دارد، توصیه می شود که هر چه سریعتر و بعد از بیرون آمدن دندان های دائمی از لثه ها، این فیشور سیلنت ها در محل قرار گیرند.
چه کودکانی به فیشور سیلنت دندان نیاز ندارند ؟
دندان هایی که هنوز به طور کامل از لثه ها خارج نشده اند و همچنین دندان هایی که از قبل دارای حفره بوده اند، نباید فیشور سیلنت شوند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که اگر یک فیشور سیلنت ناخواسته در قسمت کوچکی از پوسیدگی دندان قرار بگیرد، از پوسیدگی بیشتر جلوگیری می کند.
به نظر می رسد که باکتری های موجود در زیر فیشور سیلنت بسیار سخت تر رشد کرده و کمتر باعث پوسیدگی دندان ها می شوند و تا زمانی که در معرض بزاق و محیط طبیعی دهان قرار نگیرند، رشد آن ها کم است. اگر دندان های بزرگسالی کودک بیش از ۴ سال است که وجود داشته و پوسیدگی ای تجربه نکرده اند، دیگر نیازی به فیشور سیلنت کردن ندارند. دندانپزشک شما می تواند به شما توصیه کند که آیا دندان کودک شما به فیشور سیلنت نیاز دارد یا خیر.
چند نکته در مورد پوسیدگی دندان:
۱. از عوامل خطرزا برای پوسیدگی دندان، مانند اینکه قبلاً حفره های دندانی داشته اید و آب آشامیدنی که مصرف می کنید حاوی فلوراید هست یا خیر آگاهی داشته باشید.
۲. به محض اینکه دندان های بزرگسالی از لثه بیرون می آیند، کودک خود را به دندانپزشک ببرید – اگر به فیشور سیلنت احتیاج داشته باشد این بهترین زمان برای قرار دادن آنها است.
۳. تا زمانی که دندانهای بزرگسالی کاملا از لثه خارج نشوند، نباید فیشور سیلنت قرار گیرد.
۴. در مورد پوسیدگی دندان ها در زیر این مواد نگران نباشید – اگر دندان از قبل پوسیدگی خود را آغاز کرده باشد، قرار دادن فیشور سیلنت باعث کاهش روند پوسیدگی می شود.
۵. برای مشاوره بیشتر در مورد مناسب بودن فیشور سیلنت برای فرزندتان، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 847



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional