کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


قرص و کرم گیاهی ونوویتال:


واریس یکی از رایج ترین بیماری های عروقی انسان است و حدود 20 درصد از افراد به طور میانگین به این بیماری مبتلا می شوند. بیشتر افراد   میانسال بخصوص خانمهای بالای 45 سال و نیز زنان باردار درگیر بیماری واریس هستند. در بعضی از خانواده ها واریس بطور شایعتری دیده میشود که میتواند به علت تغییرات جدار سیاهرگها و نیز اختلال در کارکرد دریچه هایی باشد که خون را از اندامها به طرف قلب هدایت می کنند. گاهی وقت ها واریس باعث بروز مشکلات جدی تر می شود و اختلال در گردش خون و بی تعادلی در حرکت را به وجود می آورند. بعضی از سیاهرگ‌های واریسی به طور عمیقی درون ساق پا قرار داشته و قابل مشاهده نیستند. سیاهرگ هاى متورم و بادکرده به دو شکل دیده مى شوند: وریدهاى طنابی و وریدهاى تارعنکبوتى(تلانژکتازى)
انواع مختلفی از رگ‌های واریسی وجود دارند از جمله:
واریس ورید صافن (واریس طنابی) بزرگ
واریس ورید صافن (واریس طنابی) کوچک
واریس شاخه‌ای
واریس ناحیه تناسلی
رگ‌های عنکبوتی
واریس وریدی ناحیه رکتوم (هموروئید)
در ابتدا ممکنست وریدهای واریس علامتی نداشته باشند وفقط به صورت عروق سیاهرنگ، قرمز، عنکبوتی شکل ویا طناب سیاهرنگی در محل مبتلا بالاخص پاها دیده شوند.
ممکنست خود واریس در فرد علامت ایجاد کند که شامل احساس ضعف، سنگینی،سوزش وگرفتگی در پشت پا می باشد. درد معمولا بعد از ایستادن یا نشستن طولانی تشدید شده وبعد از دراز کردن پا وبالاخص بالا گرفتن پا بهتر میشود. ممکن است بیمار در اطراف یک یا چند رگ احساس خارش داشته باشد. خونریزی از رگ های واریسی و زخم دردناک در ورید با تغییر رنگ پوست به صورت قرمز رنگ نیز در موارد شدیدتر می تواند اتفاق بیافتد.
برخی از دلایل زمینه‌ای که باعث بروز این بیماری می‌شوند عبارتند از:
تغییرات هورمونی، مانند بارداری یا یائسگی : مطالعات نشان می‌دهند که زنان بعلت تغییرات هورمونی، بیشتر از مردان در معرض ابتلا به واریس هستند. دانشمندان بر این عقیده‌اند، که هورمون‌های غالب زنان باعث نفوذ پذیر شدن رگ‌ها شده و احتمال نشت خون را، مخصوصاً در ایام بارداری، بلوغ،  همزمان با مصرف قرص‌های ضد بارداری یا در سالهای نزدیک به یائسگی افزایش می‌دهد. زنان باردار همچنین مقدار زیادی خون برای پشتیبانی از جنین در حال رشد تولید می‌کنند و به همین دلیل، چون در ایام بارداری، باید بر نیروی جاذبه و فشار کودک غلبه کنند، احتمال نشت خون در پاها یا نزدیک به شکم آنها بیشتر است.
اختلالات ساختاری (مادرزادی) وریدها نیز از عوامل دیگری است که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. این اختلالات می توانند وریدهای ملتهب یا لخته‌های خونی داخل وریدها و یا جراحت‌های وریدی، بیماری قلبی یا وجود مانعی بر سر راه جریان طبیعی خون در رگ باشند.
چاقی نیز در جریان ابتلا به واریس عامل موثر دیگری است زمانی که وزن شخص افزایش می‌یابد، اگر التهاب بدن او نیز افزایش یابد، امکان کُند شدن جریان خون وجود دارد، بعلاوه وقتی وزن شخص افزایش می‌یابد وریدها برای رساندن خون به سرتاسر بدن، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند.
به طور کلی در بدن، برگشت خون از سیاهرگ به قلب توسط دریچه های لانه کبوتری که دریچه های یک طرفه هستند و مانع برگشت خون به عقب می شوند، انجام می شود. هر زمان که این دریچه ها با مشکلی مواجه شوند واریس به وجود می آید. کشیدگی دیواره رگ ها و کاهش انعطاف پذیری آن ها ممکن است باعث آسیب دیدگی و ضعیف شدن این دریچه ها شده و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد کند. به طوری که با برگشت خون در جهت مخالف، خونرسانی به سمت قلب با مشکل مواجه شده و در رگ ها انباشته می شود. اين تغييرات عروقي گاهي بسيار سطحي به اندازه يك تار موي در هم پيچيده مانند مويرگ هاي سطحي هستند و گاهي برجسته، عميق تر و وسيع تر همانند ساقه و شاخه درخت مي شوند. عوارضی نظیر خونریزی (کبودی پوست) و لخته شدن خون داخل عروق (عروق برجسته دردناک) نیز در بیماری واریس دیده می شوند. عارضه رگ های واریس معمولا در پاها رخ می دهد زیرا فاصله رگ های پا از قلب بیشتر بوده و گرانش باعث افزایش احتمال بروز واریس پا می گردد.
گاهی این سیاه رگ ‌های گشاد شده و متورم درناحیه مقعد یا در مجرای مقعدی بروز می کنند که آن را بواسیر یا هموروئید می‌نامند. این عارضه میتواند به هنگام دفع مدفوع، درد و ناراحتی‌ و گاهی خون ریزی به همراه داشته باشد. بواسیریا هموروئید رگ‌های خونی هستند که در عضلات دیواره‌های مقعد و رکتوم (راست‌روده) قرار گرفته‌اند. این رگ‌ها به طور کلی در قالب توده، غده یا بالشتکی از بافت در کانال مقعد مشخص می‌شوند. تورم هموروئید ممکن است هنگامی رخ دهد که فشار زیاد باشد در نتیجه رگ‌های کوچک متورم شده و از خون پر می‌شوند.
درحالی که رگهای واریسی با روش هایی مثل لیزر و جراحی درمان می گردند، با این وجود روشهای ایمن تر ودر عین حال موثرتری با الهام از طبیعت می توانند جایگزین روشهای تهاجمی گردند از جمله:
استفاده از قرص و یا کرم گیاهی ونوویتال مجتمع صنایع دینه ایران
استفاده از جوراب های مخصوص واریس
بالا نگه داشتن پاها بالاتر از سطح قلب هر چند وقت یکباربه طور منظم
پرهیز از نشستن و یا ایستادن های طولانی مدت
ورزش منظم

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 730



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional