کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


قرص گالگا:


قرص گالگا دینه از برگ بذر اصلاح شده ی  گیاه گالگا  (Galega officinalis) تهیه می شود. در ترکیب شیمیایی آن ساپونین ها، فلاوونوییدها و مشتقات گوانیدین و آلکالوییدی وجود دارند. افراد مبتلا به دیابت می توانند از این قرص گیاهی که باعث کاهش قند خون می شود، استفاده کنند.
گیاه گالگا کاربردهای بالینی زیادی دارد و از دیرباز از این گیاه برای درمان بیماریهای گوناگون و نیز برای افزایش شیر در مادران شیرده استفاده می شده است. به همین دلیل گیاه گالگا از قدیم به علف شیر آور نیز مشهور بوده و در طب سنتی کاربرد داشته است.
نام علمی این گیاه از دو واژه “Gala” به معنای شیر و “Ageiin” به معنای ساخت گرفته شده که به معنی سازنده ی شیر هست. گیاه گالگا در دهـه هاي 1920 و 1980 نیز در ساخت چند داروی ضد دیابت در کشور آلمان به کار رفته هست. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، اثر این گیاه درکاهش قند خون به اثبات رسیده است.
کنترل قند خون  با مصرف قرص گالگا دینه :
عصاره استخراج شده از گیاه گالگا دارای دو ترکیب شیمیایی به نام گوانیدین و گالگین است که این دو ترکیب خواص کنترل کنندگی قند خون را دارند و در درمان دیابت مانند داروی متفورمین عمل می کنند.
خاصیت کاهنده ی قند خون این گیاه به دلیل حضور گوانیدین های موجود در برگهای آن می باشد که به عنوان الگویی برای سنتز بی گوانید های پایین آورنده ی قند مانند متفورمین مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه با جلوگیری از جذب قند در روده موجب کاهش قند خون می گردد. با توجه به اثرات پایین آورنده ی قند خون و تنظیم آن در بیماری دیابت از آسیب شبکیه چشم و آسیب های کلیوی جلوگیری می نماید. با توجه به کاهش جذب قند در روده علاوه بر کاهش قند خون، کاهش وزن و توده چربی نیز مشاهده می شود.
آزمایشات انجام شده به منظور بررسی اثر گیاه گالگا در کنترل قند خون در خرگوش‌ها،  نشان داد که 32 درصد از خرگوش‌های مبتلا به دیابت با مصرف این گیاه قند خونشان کاهش پیدا کرد. علاوه بر این پژوهشگران این گونه نتیجه گیری کردند که گیاه گالگا در بزرگسالان دیابتی که بیماری‌شان در مراحل ابتدایی است، اثر حمایت کنندگی دارد.
ترکیبات موجود در قرص گالگا اثر انسولیـن را در بدن تقویـت نمـوده و با افزایـش ورود قند به ســلولها موجــب کاهش قند خون در بدن می شود.
مصرف قرص گالگا برای کاهش وزن :
یکی دیگر از فواید درمانی این محصول کاهش توده چربی وکاهش وزن می باشد. این موضوع با مطالعه خواص درمانی گالگا برای لاغری بر روی موش ها به اثبات رسیده است.
این قرص بدون عوارض جانبی است :
بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته به دلیل طبیعی بودن و گیاهی بودن قرص گالگا تاکنون هیچ عوارض جانبی در خصوص مصرف آن گزارش نشده است. اما میزان استفاده از این محصول باید طبق دستور پزشک باشد و از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود.
مصرف در دوران حاملگی و شیردهی :
استفاده از قرص گالگا در دوران بارداری توصیه نمی شود و در زمان شیردهی نیز در صورت صلاحدید پزشک باید با دوز کمتری مورد استفاده قرار گیرد.
تداخلات دارویی :
قرص گالگا با داروهای کاهنده قند خون ممکن است اثر هم افزایی داشته باشد و به همین دلیل از مصرف همزمان خودداری گردد.
قرص گالگا با جذب مواد معدنی نظیر آهن تداخل ایجاد می‌کند.
میزان مصرف قرص گالگا :
هرچند که قبل از مصرف این دارو حتما باید با پزشک مشورت شود و بر اساس دستور پزشک این محصول استفاده گردد، اما به طور کلی دستور مصرف قرص گالگا به صورت زیر می باشد :
حداکثر 3 بار در روز و هر بار 1 تا 2 قرص بعد از غذا استفاده شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1215



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional