کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


قطره چشمی دورزول (Durezole):


قطره‌ی چشمی دورزول (Durezole) یا دیفلوپردنیت افتالمیک (difluprednate ophthalmic) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در چه شرایطی و به چه صورت مصرف می شود؟ عوارض جانبی آن کدامند؟ چه داروهایی را نباید به طور همزمان با داروی دورزول مصرف کرد؟ این سوالات، به همراه نکات و اطلاعات مهم درباره‌ی این دارو، در مطلب پیش‌رو بررسی خواهد شد. داروی دورِزول (Durezole)، که با نام تجاری دیفلوپردنیت افتالمیک (difluprednate ophthalmic) نیز شناخته می‌شود، یک داروی استروئیدی است که از آزاد شدن مواد تورم زا در بدن، جلوگیری می‌کند. این دارو برای درمان درد و تورم در چشم، که در اثر جراحی ایجاد شده است، استفاده می‌شود. داروی دورزول برای درمان نوعی تورم که بر قسمت جلویی چشم اثر گذار است (معروف به anterior uveitis) نیز به کار می‌رود.
اطلاعات مهم درباره دورزول:
اگر دچار آب‌ سیاه درمان نشده، هر گونه عفونت چشم، یا هر عفونتِ درمان نشده در قسمت چشم یا نواحی دیگر بدن (آبله مرغان را هم شامل می‌شود) هستید، نباید از قطره‌ی چشمی دورزول استفاده کنید. قطره‌ی چشمی دورزول را در تماس با هیچ سطحی قرار ندهید حتی با دست ها یا چشم شما نیز نباید تماس پیدا کند. زیرا اگر قطره چکان آلوده شود، می‌تواند باعث ایجاد عفونت در چشم شود به طوری که احتمال دارد موجب از بین رفتن بینایی یا آسیب های جدی دیگر در چشم گردد. زمانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، نباید از این قطره‌ی چشمی استفاده کنید. بعد از استفاده از قطره‌ی چشمی مورد نظر، حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد، لنز را درون چشمتان قرار دهید. همچنین، از لنزهای تماسی که توسط دکترتان تایید نشده، استفاده ننمائید. اگر بعد از دو روز درمان و استفاده از این قطره‌ی چشمی، علائمتان بهبود پیدا نکرد، به دکتر مراجعه کنید. مصرف دورزول را بدون اینکه با دکترتان مشورت کنید، قطع نکنید. ممکن است لازم باشد که قبل از این که مصرف قطره را کاملاً متوقف کنید، اندک اندک مصرف آن را کم کنید. قطره‌ی چشمی دورزول ممکن است باعث تاری دید و همچنین اختلال در فکر کردن و یا واکنش نشان دادن شما شود. بنابراین اگر رانندگی می‌کنید یا کاری انجام می‌دهید که نیاز به هوشیاری شما و واضح دیدنتان دارد، احتیاط کنید. در صورتی که هر گونه ناراحتی یا درد ناگهانی در چشمتان، قرمزی یا خارش شدید چشم، درد در پشت چشم، تغییرات ناگهانی در دید، سردرد شدید، بهبود آهسته بعد از عمل جراحیتان، نشانه هایی از عفونت چشم جدید (تورم، آبریزش، سفت شدن)، دیدِ تونلی، دیدن هاله در اطراف چراغ ها، یا تغییرات در رنگ یا ظاهر عنبیه‌ی چشم (قسمت رنگیِ چشم) دارید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

نکات مهمی که قبل از مصرف دورزول باید رعایت کرد:
اگر نسبت به دیفلوپردنیت آلرژی (حساسیت) دارید و یا موارد زیر را دارید، از داروی دورزول استفاده نکنید:
آب‌ سیاهِ درمان نشده؛
هر نوع عفونت؛
هر نوع عفونتِ درمان نشده در چشم یا نواحی دیگر (شامل آبله مرغان هم می‌شود)؛
برای اطمینان از اینکه مصرف قطره‌ی چشمی دورزول برای شما خطری در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
آب‌ سیاه؛
آب‌ مروارید؛

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:
هنوز مشخص نشده که آیا مصرف داروی دورزول برای جنین خطرناک است یا خیر؛ اگر باردار هستید، به دکتر خود اطلاع دهید. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این دارو در شیر مادر نیز نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا نه؛ اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکترتان اطلاع دهید. قطره‌ی چشمی دورزول ممکن است باعث تاری دید و همچنین اختلال در فکر کردن و یا واکنش نشان دادن شما شود
نحوه مصرف:
دورزول را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. دورزول معمولاً به صورت ۴ بار در هر روز، به مدت دو هفته استفاده می‌شود. بعد از دو هفته‌ی اول، دوز مصرفی شما ممکن است به ۲ بار در هر روز، تا ۱ هفته یا بیشتر، تغییر پیدا کند. از دستورالعملی که دکتر به شما می‌گوید تبعیت کنید. قبل از استفاده از قطره‌ی چشمی مورد نظر، دستان خود را بشویید. دکتر شما ممکن است دو بسته از این دارو را برای استفاده‌ی هر دو چشمتان تجویز کند (هر قطره‌چکان برای یک چشم). این کار برای این انجام می‌شود که اگر در یکی از چشم‌ها عفونتی وجود دارد، به چشم دیگر منتقل نشود. بنابراین روی هر قطره چکان، بنویسید که برای چشم راستتان است و یا چپ، تا اشتباه نکنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1190



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional