کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


محافظت از سلامت دهان و دندان:


شیار پوش یا سیلانت عمدتا در دندان های آسیاب (مولر) دائمی کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. شیار پوش مواد پلاستیکی قدرتمندی است که دندانپزشک به کمک آن شیارهای کوچک روی سطح جونده دندان های آسیاب کودک را می پوشاند. با پوشاندن این شیارها تمیز کردن دندان برای کودک بسیار راحت تر بوده و احتمال پوسیدگی دندان کاهش می یابد. شیار پوش باعث می شود سطح دندان صاف و هموار شده و با کمک مسواک به راحتی تمیز شود.
چگونه از سلامت دهان و دندان ها محافظت کنیم؟
جرم و رسوب دندان در نهایت باعث می شود دندان خود را از دست بدهید و دچار بیماری لثه شوید. بنابراین پاک کردن آن از سطح دندان و به حداقل رساندن تشکیل جرم در دندان بسیار مهم است. در اینجا 12 راهکار ساده برای مقابله با پلاک و باکتری های دهان ارائه شده است:
بهترین روشهای مقابله با جرم و پلاک دندان:
1- مسواک بزنید:
مسواک کردن دندان ها نه تنها باعث پاک شدن پلاک می شود، بلکه چون برخی از خمیر دندان ها حاوی مواد ضد میکروبی نیز هستند باکتری ها را نیز از بین میبرند. برخی از خمیر دندان ها نیز حاوی مواد ساینده ای هستند که می توانند به حذف مکانیکی پلاک از سطح دندان ها کمک کنند.
2- نخ دندان بکشید:
نخ دندان کمک میکند جرم ها از بین دندانها پاک شوند. پوسیدگی بین دندانها بسیار شایع است و استفاده از نخ دندان کمک میکند جرم و مواد باقی مانده بین دندانها خارج شود.
3- به دندانها فلوراید برسانید:
فلوراید به سه شکل مختلف دندانهای ما را تقویت کرده و از آنها محافظت می کند. فلوراید تنها ترکیب فعال موجود در اکثر خمیر دندان ها است. فلوراید در برخی کشورها به آب آشامیدنی لوله کشی نیز افزوده می شود که بحث های زیادی در مورد مناسب بود این روش وجود دارد.
4- زایلیتول مصرف کنید:
زایلیتول یک الکل قند است که تا حدی به مقابله با جرم و رسوب دندان کمک میکند. الکل قند یک ترکیب بر پایه گیاهیست که بر خلاف نامش در واقع نه حاوی قند است نه الکل. زایلیتول در بسیاری از آدامسها وجود دارد و میتوانید آن را به صورت خالص نیز خریداری نمایید و برای شیرین کردن نوشیدنیهایی مانند شربت و چای از آن استفاده کنید.
5- دهان شویه ضد پلاک استفاده کنید:
بسیاری از دهان شویه های ضد پلاک حاوی ترکیباتی مانند کلرید ستیل پیریدینیوم هستند که باکتریهای عامل پوسیدگی دندان را از بین میبرد.
6- با آب دهان خود را بشویید:
نوشیدن آب یا شستشوی دهان با آب پس از صرف خوراکیهای شیرین کمک میکند بخشی از ذرات و غذای باقی مانده در دهان خارج شود.  از آنجا که باکتریها با تغذیه از غذاهایی که ما میخوریم، زندگی میکنند با شستشوی دهان باکتریها را گرسنه نگه میدارید و مانع از رشد و تکثیر آنها میشوید.
7- به تولید بزاق کمک کنید:
بزاق به محافظت از دندانها کمک شایانی می نماید. بزاق به شش روش از دندانها محافظت می کند.
8- قرص آشکار ساز پلاک استفاده کنید:
اگر ندانید پلاکها در کجا تجمع یافته اند، به سختی میتوانید آنها را نابود کنید. قرص آشکار ساز پلاک (Plaque Disclosing Tablets) با رنگی کردن جرم و پلاک دندان به شما کمک میکند محل آنها را شناسایی کرده و هنگام مسواک و نخ دندان آنها را پاک کنید.
9- آدامس بجوید:
جویدن آدامس غدد بزاق را تحریک میکند. برخی انواع آدامس برای دندانها بهتر از بقیه هستند. حتما آدامس مناسب و بدون شکر باید انتخاب کنید.
10- از زبان کمک بگیرید:
زبان یکی از بزرگترین سلاحهای ضد پلاک است. زبان با کمک بزاق کمک میکند ذرات غذایی باقی مانده در بین دندانها خارج شده و بلعیده شود.
11- برخی از غذاها را زیاد مصرف کنید:
برخی از غذاها به دندانها کمک میکند پس از صرف یک میان وعده شیرین بتوانند خود را ترمیم کنند. پنیر حاوی فسفات و کلسیم است و بزاق به کمک این مواد معدنی میتواند پس از حمله اسیدی باکتریها به دندان، دوباره دندان را معدنی سازی و ترمیم نماید.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 948



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional