کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مراحل سرطان ریه:


مانند همه سرطان ها، این بیماری در اثر تخریب سلول ها ایجاد می شود. در این سرطان، سلول های بافت ریه است. سلول های انحطاطی غیرقابل کنترل تکثیر می شوند و بافت سالم را در محیط خود جابجا می کنند. بعدها، سلول های سرطانی به تنهایی می توانند از طریق خون و عروق لنفاوی در سراسر بدن پخش شوند. اغلب آنها در جای دیگری متاستاز ایجاد می کنند.
بنابراین این بیماری می تواند در مراحل مختلف رشد باشد. به عنوان مثال، فرد از مرحله اولیه یا – در بدترین حالت – مرحله نهایی این بیماری صحبت می کند. اما اینها اصطلاحات دقیقاً مشخصی نیستند. بنابراین پزشکان معمولاً از طبقه بندی به اصطلاح TNM استفاده می کنند: اجازه می دهد مراحل این بیماری به تنهایی دقیقاً توصیف شود. این کار ضروری است زیرا درمان و امید به زندگی بیمار بستگی به مرحله این بیماری دارد.
طبقه بندی TNM و مراحل:
یک نایژه اصلی تحت تاثیر قرار گرفته است.
کرک داخل ریه تحت تأثیر قرار گرفته است.
بخشی از ریه فرو ریخته است (آتلکتازی)
بخشی از ریه ملتهب است
T3  تومور بزرگتر از 7 سانتی متر است یا حداقل یکی از شرایط زیر:
بافت اطراف ریه آسیب دیده است (دیواره سینه، دیافراگم و …)
یک نایژه اصلی تحت تاثیر قرار گرفته است.
کل ریه ملتهب است.
T4 اندازه تومور دیگر در اینجا نقشی ندارد. در عوض، این مرحله زمانی وجود دارد که:
اندام مجاور تحت تأثیر قرار می گیرد (به عنوان مثال قلب، مری، نای)
مرکز سرطانی دیگر در دیگر بخش نرمه ریه ایجاد می شود.
N0     هیچ گونه آلودگی غدد لنفاوی وجود ندارد     
N1     درگیری غدد لنفاوی قرار گرفته در همان طرف بدن در اطراف لوله های نایژه (پیربرونشیال) یا در نقطه ای که رگ های ریوی و نایژه های اصلی وارد ریه می شوند (هیلاری)     اصطلاح “طرف” به این معنی است که غده لنفاوی مبتلا در همان نیمه از ریه یا بدن قرار دارد که تومور ایجاد کننده ریه وجود دارد. “تقابل” به این معنی است که غدد لنفاوی نیمه دیگر بدن / ریه ها تحت تأثیر قرار می گیرند
N2     درگیری غدد لنفاوی قرارگرفته در همان طرف بدن زیر محل اتصال نایژه های اصلی (subcarinal) یا حفره قفسه سینه بین دو شش (میانی)
N2     آلودگی غدد لنفاوی لنفاوی قرارگرفته در همان طرف بدن بالای ترقوه (سوراخلاکولار) یا گردن یا آلوده شدن (حداقل) یک غده لنفاوی قرار گرفته در سمت مقابل بدن
M0     هیچ متاستاز دوردست وجود ندارد     
M1a     متاستاز در ریه مقابل و / یا آلودگی شدید کرک ریه و / یا سلولهای سرطانی قابل تشخیص در مایع افیوژن کرک ریه     
M1b     متاستاز دوردست     کبد، مغز، استخوانها و غدد فوق کلیوی معمولاً تحت تأثیر متاستازهای دوردست قرار دارند
طبقه بندی TNM مرحله این بیماری را تعیین می کند؛ 4 مرحله مشخص شده است.
هرچه مرحله بالاتر باشد، این بیماری پیشرفته تر است:
مرحله اول این بیماری:
این مرحله به A و B تقسیم شده است. مرحله IA مطابق با طبقه بندی T1 N0 M0 است. این بدان معنی است که تومور بدخیم ریه کوچکتر از سه سانتی متر است. نایژه اصلی مبتلا به سرطان نیست. علاوه بر این، هیچ غدد لنفاوی تحت تأثیر قرار نگرفته و هیچ متاستاز دوردستی هنوز شکل نگرفته است.
در مرحله IB، تومور دارای طبقه بندی T2a N0 M0 است: اندازه آن سه تا پنج سانتی متر است و به ریه ها محدود می شود. بنابراین تومور غدد لنفاوی را تحت تأثیر قرار نداده و به اندامها یا بافتهای دیگر نیز سرایت نکرده است. در مرحله اول این بیماری بهترین بهبودی را دارد و اغلب هنوز قابل درمان است.
مرحله دوم سرطان ریه:
این مرحله نیز به A و B تقسیم می شود. مرحله IIA شامل تومورهای ریه در طبقه T2b است که هنوز بر گره های لنفاوی (N0) یا متاستازهای تشکیل شده (M0) تأثیر نداشته اند. تومورهای دسته T1 N1 M0 نیز در این زیرگروه قرار می گیرند. مرحله IIB شامل تومورهای طبقه بندی T3 N0 M0 یا T2b N1 M0 است. حتی مرحله دوم این بیماری هنوز در بعضی موارد قابل درمان است. با این حال، امید به زندگی بیماران از قبل، پایین تر از مرحله اول است.
مرحله سوم این بیماری:
مرحله IIIA اگر سرطان ریه با (M0 N0 T2 یا T1) یا (M0 N1 یا N2 T3) یا (M0 N0 T4) طبقه بندی شود، وجود دارد. مرحله IIIB هر سرطان ریه را با  M0 N3  یا M0 N2 T4 توصیف می کند. در مرحله سوم این بیماری، تومور در حدی پیشرفت کرده است که بیماران فقط در موارد نادر قابل درمان هستند.
مرحله چهارم سرطان ریه:
امید به زندگی و احتمال بهبودی در این مرحله بسیار کم است. بیمار فقط می تواند درمان تسکین دهنده را دریافت کند: هدف از این درمان تسکین علائم و طولانی شدن مدت زمان زنده ماندن است. مرحله چهارم شامل هر سرطان ریه ای است که متاستازهای دوردست را تشکیل داده است (M1). اندازه تومور و آلودگی غدد لنفاوی دیگر نقشی ندارند آنها می توانند متفاوت باشند. برای طبقه بندی مرحله سرطان ریه از اندازه تومور، درگیری غدد لنفاوی و متاستاز استفاده می شود. <a href="https://www.hidoctor.ir/">&nbsp;</a>

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 975



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional