کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مراقبت از دندان ها در بارداری:


تغذیه مناسب نقش اساسی در مراقبت از دندان ها در بارداری دارد. به سمت اسنک های شکردار نروید. میل شدید به شیرینی جات، در طول بارداری، پدیده ای شایع است. با این وجود توجه کنید که هرچقدر میان وعده مصرف کنید احتمال ایجاد فرسودگی در دندان ها بیشتر می شود. رژیم های غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. اولین دندان های کودک شما، 3 ماه پس از بارداری رشد می کند. رژیم غذایی سالم که محصولات لبنی، پنیر و ماست در خود دارد، منبع خوبی از این مواد معدنی ضروری بوده و برای رشد لثه ،دندان و استخوان های کودک شما خوب است.
مراقبت از دندان ها پس از اتمام بارداری:
یکی از موارد مهم در مراقبت از دندان ها در بارداری ، بررسی سلامت لثه ها می باشد. در صورتی که در طول بارداری ،هر گونه مشکل لثوی داشتید به پزشک خود بلافاصله پس از زایمان مراجعه کنید تا کل دندان هایتان معاینه شده و ارزیابی سلامت لثه تان انجام گردد.
مراقبت از دندان ها در بارداری و خدمات دندانپزشکی:
آیا داشتن خدمات دندانپزشکی، در طول بارداری برای مراقبت از دندان ها، بی خطر است؟
بارداری و خدمات دندانپزشکی، جزء سوال های شایع مادرانی است که انتظار تولد کودک خود را می کشند. پاکسازی دندانی، با هدف جلوگیری و معاینه های سالانه در طول بارداری، نه تنها بی خطر بوده بلکه توصیه می شود. افزایش سطوح هورمون ها، در طول بارداری باعث می شود لثه ها باد کرده، خونریزی داشته و یا غذا در ان ها گیر کند که باعث حساسیت بیشتر، برای لثه هایتان خواهد شد. عمل های دندانی در زمان بارداری، با هدف جلوگیری از عفونت های دهانی (همانند بیماری های لثوی)، بسیار مهم است که البته این بیماری ها، با زایمان زودرس ارتباط دارند.
آیا می توان سایر اَعمال دندان پزشکی را در طول بارداری  به منظور مراقبت از دندان ها داشت؟
اعمال دندان پزشکی، در طول بارداری همانند پر کردن دندان و تاج دندان را باید به منظور کاهش احتمال بروز عفونت درمان کرد. در صورتی که عمل دندان پزشکی ،در طول دوران بارداری انجام شود، دوره سه ماهه دوم، زمان ایده آل است. هنگامی که به دوره سه ماهه دوم رسیدید، دراز کشیدن رو به پشت، برای مدت زمان طولانی ممکن است کاری بسیار دشوار باشد. ایمن ترین اقدامی که می توان انجام داد این است که تمامی عمل های دندان پزشکی غیر ضروری را به پس از زایمان موکول نمایید.
با این وجود در برخی از مواقع، عمل دندان پزشکی اضطراری (همانند عصب کشی یا کشیدن دندان) الزامی است. درمان های اختیاری (همانند سفید کردن دندان و سایر جراحی های زیبا) را باید تا پس از زایمان به تاخیر انداخت. بهترین گزینه این است که از این گونه عمل های دندان پزشکی ،در طول بارداری اجتناب ورزیده و هم چنین کودک در حال رشد را در معرض هیچ گونه ریسک (حتی کوچکترین ریسک ممکن) قرار ندهید. درباره داروهای مورد استفاده در عمل های دندان پزشکی، در طول بارداری چه می توان گفت.
در حال حاضر مطالعات متناقضی درباره اثرات منفی محتمل، بر روی کودک در حال رشد، از جانب داروها و در طول عمل دندان پزشکی وجود دارد. لیدوکایین، مرسوم ترین داروی مورد استفاده برای عمل دندان پزشکی است. لیدوکائین (طبقه B)، پس از مصرف، از جفت جنین عبور می کند. در صورتی که عمل دندان پزشکی، مورد نیاز باشد، میزان بی حسی تجویز شده باید تا حد امکان، کم باشد اما باید به مقداری باشد که شما احساس راحتی کنید. در صورتی که درد دارید، بی حسی بیشتری را تقاضا نمایید.
هنگامی که احساس راحتی کردید، میزان تنش بر روی شما و کودکتان کاهش پیدا می کند هم چنین هر چقدر راحت تر باشید، داروهای بیهوشی بهتر عمل می کنند. عمل های دندان پزشکی، اغلب به منظور جلوگیری یا درمان عفونت، به آنتی بیوتیک نیاز دارند. آنتی بیوتیک هایی همانند پنی سیلین، آموکسی سیلین، کلیندامیسین که در واقع داروهای طبقه B، برای ایمنی در بارداری محسوب می شوند را پس از روندهای درمانی می توان تجویز نمود.
حکم اشعه های ایکس مورد استفاده در عمل دندان پزشکی، در طول بارداری چیست؟
اشعه های ایکس روتین که اغلب در طول معاینه های سالیانه اتخاذ می شوند را می توان تا پس از زایمان به تاخیر انداخت. اشعه های ایکس، برای انجام بسیاری از روندهای دندان پزشکی (به خصوص موارد اضطراری) الزامی هستند. بر اساس مطالعات کالج رادیولوژی آمریکا هیچ گونه اشعه ایکس تشخیصی ای، دُز پرتوی کافی ندارد که بتواند اثر منفی بر روی جنین در حال رشد بگذارد. براساس ADA و ACOG، اِعمال اشعه ایکس دندانپزشکی، در طول بارداری، با ارائه پوشش مناسب، ایمن تلقی می شود.
برخی از خانم ها این گزینه را دارند که از عمل دندانپزشکی، در طول سه ماهه اول بارداری، با توجه به این که با ارزش ترین زمان رشد جنین می باشد، اجتناب بورزند. با این وجود هیچ گونه مدرکی وجود ندارد که اثبات کند ویزیت، تویط دندانپزشک، در طول این بازه زمانی می تواند برای کودک خطر آفرین باشد. هم چنین در صورتی که عمل دندان پزشکی غیر اضطراری، در طول بازه 3 ماهه سوم، مورد نیاز باشد. اغلب تا پس از زایمان به تاخیر خواهد افتاد و دلیل آن، این است که از ریسک زایمان پیش از موعد و هم چنین زمان بیشتری که در حالت درازکش، بر روی پششتان باید سر کنید، جلوگیری به عمل بیاید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 636



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional