کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


نکاتی برای کنترل بیماری آمفیزم:


بهترین راه برای پیشگیری یا کاهش احتمال بروز مشکلات در آینده این است.
که توسط این روش ها از عفونت های تنفسی پیشگیری کنید:
رعایت بهداشت دست ها
مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه دندان ها و استفاده از شوینده های آنتی باکتریال دهان پس از هر وعده غذایی
تمیز نگه داشتن ابزار تنفسی
تمیز و بدون گرد و خاک نگه داشتن خانه
دریافت واکسن آنفولانزا به صورت سالانه
دنبال کردن برنامه ورزشی تجویزی پزشک
به علاوه دوری از محرک هایی نظیر:
کشیدن سیگار
دود
عطرهای قوی
محصولات پاک کننده
رنگ/ لاک
گرد و غبار
دانه گرده
موی حیوانات
آلودگی
چه چیزی سبب بروز این بیماری می شود؟
تاکنون، سیگار کشیدن خطرناک ترین رفتاری است که منجر به آمفیزم می شود. علاوه بر این، قابل پیشگیری ترین دلیل بروز آمفیزم همین سیگار کشیدن است. سایر عوامل مخاطره آمیز شامل کمبود آنزیمی به نام آلفا یک آنتی تریپسین، آلودگی هوا، دلایل ارثی، مرد بودن و سن هستند. نقش مهم سیگار کشیدن در بروز آمفیزم را نمی توان نادیده گرفت.
سیگار کشیدن به دو روش سبب بروز آمفیزم می شود. این عادت اشتباه سبب خراب شدن بافت ریه می شود که سبب انسداد جریان هوا می شود. به علاوه می تواند سبب التهاب و سوزش مجرای هوا نیز شود که منجر به انسداد جریان هوا می گردد. از بین رفتن بافت ریه به چندین روش رخ می دهد. اول از همه سیگار کشیدن سلول های مجرای هوا که برای پاکسازی مخاط و سایر ترشحات استفاده می شوند را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.
اگر فقط هر از گاهی سیگار می کشید این امر سبب می شود که به طور موقت در خاصیت پاکسازی موهای کوچکی به نام مژک که درون مجرای هوا را پوشانده اند اختلال ایجاد شود. سیگار کشیدن مکرر سبب اختلال طولانی مدت مژک ها می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر دود سیگار سبب ناپدید شدن مژک ها از سلول های پوشاننده مجرای هوا می شود.
وقتی مژک ها آسیب می بینند عملکرد پاکسازی ترشحات مخاطی دچار اختلال می شود، در نتیجه این ترشحات نمی توانند از سیستم تنفسی زیرین پاک شوند. سیگار کشیدن همزمان با کاهش عملکرد پاکسازی مخاط، سبب افزایش ترشحات مخاطی نیز می شود. تجمع مخاط می تواند برای باکتری و سایر ارگانیسم ها منبعی غنی از سوخت و غذا تهیه کند و منجر به عفونت شود.
سلول های ایمنی در ریه ها که وظیفه آن ها پیشگیری و مقابله با عفونت است نیز تحت تاثیر سیگار قرار می گیرند. در نتیجه این سلول ها نمی توانند به طور موثر با باکتری مقابله کنند یا نمی توانند ریه ها را از بسیاری از ذراتی که دود سیگار دارد، پاک کنند. در این شرایط، دود سیگار زمینه را برای عفونت مکرر ریه فراهم می کند. اگر چه ممکن است که این عفونت ها خیلی جدی نباشند و به مراجعه به پزشک نیازی نداشته باشند اما التهاب ناشی از حمله مداوم سیستم ایمنی به باکتری یا سایر ذرات سبب ترشح آنزیم های مخرب می شود.
با گذر زمان، آنزیم های ترشح شده در طول این التهاب منجر به از دست دادن پروتئینی می شوند که برای انعطاف پذیر نگه داشتن ریه ضروری است. به علاوه بافت جدا کننده سلول های کیسه (آلوئول) از یکدیگر نیز از بین می رود. قرار گرفتن در معرض سیگار در طول چندین سال، سبب کاهش انعطاف پذیری و از بین بردن آلوئول می شود که این امر منجر به از بین رفتن آهسته عملکرد ریه می شود.
آلفا یک آنتی تریپسین ماده ای است که با آنزیم مخربی (به نام تریپسین یا پروتئاز) در ریه مقابله می کند. تریپسین یک آنزیم گوارشی است که اغلب در مجرای گوارشی یافت می شود، جایی که به بدن کمک می کند که مواد غذایی را هضم کند. این آنزیم توسط سلول های ایمنی هم ترشح می شود تا باکتری و سایر مواد را از بین ببرد. افرادی که کمبود آلفا یک آنتی تریپسین دارند نمی توانند با تاثیرات مخرب تریپسین، هنگامی که در ریه ها ترشح می شود، مقابله کنند.
تخریب بافت توسط تریپسین تاثیر مشابهی همچون تخریب ناشی از سیگار کشیدن دارد. بافت ریه به آرامی از بین می رود، در نتیجه این امر سبب کاهش توانایی ریه ها برای درست عمل کردن می شود. در این شرایط باید موارد بیگانه (همچون باکتری) از بین بروند اما این آنزیم، بافت های عادی را تحت تاثیر قرار می دهد چون آنزیم دومی (آنتی پروتئاز) که مسئول کنترل آنزیم اول (پروتئاز) است در دسترس نیست یا عملکرد ضعیفی دارد. این پروسه، از فرضیه های شکل گیری آمفیزم است.
آلاینده های هوا نیز عملکرد یکسانی همچون سیگار کشیدن دارند. مواد آلاینده سبب بروز التهاب در مجرای هوا و از بین رفتن بافت ریه می شوند. بستگان نزدیک افرادی که آمفیزم دارند نیز ممکن است دچار این اختلال شوند. علت این موضوع این است که حساسیت بافت یا پاسخ به دود یا سایر محرک ها می تواند ارثی باشد. البته نقش ژنتیک در پیشرفت آمفیزم هنوز مشخص نیست. بازفعالسازی ناهنجار مجرای هوا (همچون آسم برونشیال) از عوامل مخاطره آمیز برای بروز آمفیزم در نظر گرفته می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 757



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional