کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


نکاتی مهم درباره خون دماغ شدن:


ابتلا به خون دماغ گاهی می تواند نشان دهنده یک بیماری بدخیم در بدن باشد که این مساله چندان شایع نیست و نباید برای هر خون دماغی که فرد تجربه می کند، نگران شود. علاوه بر این، برخی از افراد معتقدند خون دماغ می تواند به دلیل ابتلا به فشار خون بالا باشد که هنوز روی این مساله بحث های زیادی وجود دارد و به صورت قطعی ثابت نشده که فشارخون بالا عاملی برای خون دماغ است. یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به خون دماغ شود، ابتلا به بیماری هموفیلی و کمبود پلاکت است که برای تشخیص این بیماری ها، بررسی های زیادی باید انجام شود.

یک مشکل شایع:
به طور کلی 60 تا 70 درصد افراد خون دماغ را تجربه می کنند. هر عاملی که شبکه شریانی داخل بینی را به هم بزند، می تواند منجر به خون دماغ شود. خون دماغ بیشتر در قسمت قدامی بینی اتفاق می افتد و در قسمت خلفی بینی، کمتر مشاهده می شود. دلایل زیادی می توانند منجر به خون دماغ شوند برای مثال، ضربه ها یکی از دلایل خون دماغ محسوب می شوند که این ضربه ها می توانند شدید یا خفیف باشند. یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به خون دماغ شود، دستکاری داخل بینی است که این مساله در کودکان بسیار اتفاق می افتد.

کمک گرفتن از سرم نمکی:
گاهی خون دماغ به دلیل خشک شدن ترشحات داخل بینی ایجاد می شود که پزشک در چنین شرایطی ممکن است به فرد کمک گرفتن از سرم نمکی را توصیه کند و فرد در چنین شرایطی باید بینی خود را با سرم شست وشو بدهد. یکی دیگر از مواردی که ممکن است پزشک برای کاهش خشکی داخل بینی توصیه کند، چرب کردن داخل بینی است انجام چنین کاری در افرادی که به خشکی بینی مبتلا هستند، می تواند از خون دماغ پیشگیری کند.

رابطه سرما و خون دماغ:
بسیاری از خون دماغ ها می توانند در فصل پاییز اتفاق بیفتند که دلیل آن، تغییرات مخاط بینی به دلیل سرمای هوا و ترک خوردن شریانچه (رگ های کوچک) داخل بینی است. برخی از افراد تصور می کنند که ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مستقیما به خون دماغ ارتباطی دارد، در حالی که این بیماری ها نمی توانند علت اصلی و اولیه ابتلا به خون دماغ باشند. دلیل این که برخی از افراد در زمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا خون دماغ می شوند به پاک کردن بینی و تخلیه محتویات داخل بینی با دستمال برمی گردد. آن دسته از افرادی که به سینوزیت یا آلرژی ها مبتلا هستند، بیش از سایر افراد خون دماغ را تجربه می کنند. گاهی مصرف برخی داروها در ابتلا به خون دماغ نقش دارند، به طور کلی داروهایی که انعقاد خون را مختل می کنند، می توانند در برخی از افراد باعث خون دماغ شوند. برای مثال، داروهایی چون وارفارین و آسپرین، برخی از این داروها هستند.

از پزشک کمک بگیرید:
بسیاری از خون دماغ ها، بدون هیچ درمان خاصی بهبود پیدا می کنند. زمانی که خون دماغ به وجود می آید، باید سر را بالا گرفت و قدام بینی را به مدت 10 دقیقه فشار داد. گذاشتن یخ و سرد کردن بینی نیز می تواند به کنترل و قطع خونریزی کمک کند. چنانچه با این اقدامات ساده خونریزی بند نیامد و خون به جای بینی از دهان خارج شد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد. چنانچه خونریزی به شکل موقتی بند آمد، ولی بارها و بارها تکرار شد نیز باید برای بررسی دلیل آن از پزشک کمک گرفت. خونریزی هایی که حجم زیادی دارند به بررسی پزشکی احتیاج دارند و افراد نباید این نوع خونریزی ها را نادیده بگیرند و حتما دلایل ایجاد چنین خونریزی هایی باید بررسی شود.

پنبه را فراموش کن:
خونریزی های طولانی مدت و بیش از حد معمول، باید توسط پزشک کنترل شوند و برخی از اقداماتی که افراد به صورت خودسرانه انجام می دهند نه تنها شرایط را بهبود نمی بخشد، بلکه می توانند مشکلات جدی ای را به وجود بیاورند. یکی از کارهایی که در زمان خونریزی از بینی بهتر است انجام نشود، گذاشتن پنبه در بینی است. این کار هیچ کمکی به کاهش خونریزی های شدید بینی نمی کند ضمن این که می تواند باعث ابتلا به عفونت شود و از آنجا که بینی و سینوس ها به یکدیگر راه دارند، باید مساله عفونت را جدی گرفت و از قرار دادن پنبه در بینی، خودداری کرد. پزشک در برخی موارد، برای کنترل خونریزی از فیتله ای بلند آغشته به داروی آنتی بیوتیک به نام تامپون کمک می گیرد که تامپون از انتهای محفظه بینی داخل بینی گذاشته می شود تا با ایجاد یک فشار حساب شده، مانع از خونریزی شود.

تامپون برای طولانی مدت در بینی قرار نمی گیرد و در صورت لزوم به تکرار انجام چنین کاری تامپون قبلی از بینی بیرون آورده می شود تا احتمال ابتلا به عفونت، به حداقل ممکن برسد. وجود تامپون در بینی، باعث می شود خون از پشت حلق بیرون بیاید و این مساله می تواند برای بیمار آزاردهنده باشد در نتیجه پزشک ممکن است از سوند مخصوص داخل بینی کمک بگیرد. چنانچه بعد از بیرون آوردن تامپون خونریزی همچنان ادامه داشته باشد، پزشک ممکن است برای رفع مشکل، رگ های ریز داخل بینی را کوتر (سوزاندن به روشی خاص) کند. البته بررسی بیماری های زمینه ای نیز مساله ای بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت و اگر علت ابتلای فردی به خون دماغ بیماری های زمینه ای باشد، باید ابتدا آن بیماری زمینه ای را کنترل کرد.

با استخوان ها کاری نداشته باشید:
یکی از مواردی که می تواند منجر به خونریزی از بینی شود، شکستگی است. زمانی که فرد دچار شکستگی بینی می شود، احتمال این که خون زیادی از بینی خارج شود، بسیار زیاد است. بسیاری از مادرانی که فرزندانشان دچار شکستگی بینی می شوند، با دیدن خونریزی شدید، دچار اضطراب خواهند شد و ممکن است برای بندآوردن خونریزی اقداماتی انجام بدهند که جان کودک را به خطر بیندازد.

1  |  آفتاب  |  بازدید: 1228



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional